Jeg har lige været forbi viborg og denne anemone.
Dog skøjter den rundt, og kan ikke finde fodfæste. Er dette måden at gøre det på?
Råd modtages gerne!
Prøv og find en plads hvor der ikke er vildt cirkulation ved foden, feks mellem sten, ikke på bunden, og resten i lidt mere cirkulation og meget lys, ellers strækker den sig vildt efter lyset.
Ja, jeg har prøvet, men den falder hele tiden om på skjoldet...
Der er ikke meget cirkulation der hvor jeg har sat den, men den er jo glat som en ål, og vil ikke bare sådan uden videre sætte sig fast.
Den sidder stille under nettet. Er det en holdbar løsning indtil den har fået fodet sat fast?
Hmm. Nu har den bare vendt sig på hovedet og sidder nu med foden i nettet
Anyways nu har jeg vendt nettet om så armene vender opad, og placeret den tæt ved hvor jeg regner med at den gerne vil være, så må den selv lige kravle derop
kan høre du hygger dig i århus med den lille satan, vi købt en helt hvid med blå spisser her for ca 4 uger siden der gik 3 dag før vi fant et huld den gad side i, så forstår godt slår hoved mod muren hehe men fat mod lige pluslig så lykkes det
Ja, jeg tror jeg er ved at opbygge mig et af de velkendte love - hate releationships med den lille djævel
Men godt at høre at det ikke bare er mig og min anemone som ikke kan sammen, men at det er en generel udfordring
det kan godt være så enkelt at omrøringen gør den ikke kan orientere sig...
hvis den bliver ved med at flytte på sig kan det være noget som angriber den eller måske maden og mikrohabitatet ikke er korrekt.
Entacmaea quadricolor sidder på eller nærmer i huller og sprækker på levende sten(kalk alger?) det nytter ikke så meget at flytte rundt på dem da vandkvaliteten er detsamme i hele akvariet
Senest rettet af ole kekkonen lør 4. jun 2011 22:07, rettet i alt 1 gang.
det er så ganske rigtig at det kan være kan også være at bare lige de steder hvor vi gerne vil have den at den bare ikke kan li at stå der købt en helt rød mega flot anemone som satte sig lige som jeg satte den ned og så gik det stærkt for den lille røde djævl den løb lige en tur rundt om sten og ind unde og satte sig og om natte trækker den sig helt væk ind under stenen og kommer så frem igen om morgen men den gad ikke stå der hvor jeg syens den ville står godt for at jeg kunne kikke på den hehe er jo det super fede ved denne sport at vi ikke styre en skid hehe men at vi tror vi styre den
Jeg ville bare slukke det i 10 min og så sætte anemonen der hvor du vil ha den?
Jeg har fandme flyttet mine mange gange efter hånden og har aldrog haft besvær med at få dem til at sidde fast?
At de så ill bliver siddende der er en anden sag
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten. Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Jeps. Den er kravlet ud af nettet og har sat sig mellem to sten. Der er dog nærmest ingen cirkulation der hvor den sidder nu, men det må den jo selv om...
Carsten skrev:Du skal blot være opmærksom på at den pludseligt en dag får lyst til at vandre en tur. Og desværre går turen ofte op til en pumpe.
Og når vi nu snakker pumper? Hvor er det så disse er placeret i tanken? Anemonen kan vel ikke vade op af glasset og komme i de pumper der sidder i toppen af akvareit man har monteret til cirkulation?
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Jo det kan de sagtens.. Hvis du kigger i min tråd så var min gamle meget glad for at sidde på bagruden.. Tror ikk man over hovedet kan vide hvor den slags vil sætte sig ?
Jeg holder mig til tæppe anemoner og sand anemoner fra nu af det mine erfaringer de ikk kravler hen og genere hverken pumper eller koraler
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten. Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Jeg havde min Crispa til at gå i min 6025 engang - men erfaringen var at de slidser der er skåret i pumpen var så små at anemonen ikke kunne blive suget ind - så jeg oplevede ingen problemer. Jeg slukkede bare pumpen og satte anemonen tilbage igen
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...