opdagede også at min sandsøstjerne var blevet suget fast i min aquabee 2000, kan det være den der er død for noget tid siden og så har forpestet hele akv.????

grunden til at la vandet stå ,natten over er for at då den rigtige temperatur først,man bruger vel osmose vand og ikke varmt vand fra hanen.Carsten skrev:Glem alt om alle de fine ting, med at lade vandet stå. bland saltet op i vand, sørg for at det bliver blandet godt. Og hæld så vandet i.
Det kan godt være at nogle af de overlevende, ikke bryder sig så meget om det, men omvendt, så har du de stor valg muligheder lige nu.
Jeg tror det er din Søstjerne i pumpen, har du ikke kunne se noget på din skummer?
jeg har ikke noget filtermatriale i mit akv. eller sump .flemmiov skrev:Problemet kan også opstå hvis dit cirkulations filter har stået stille pga. tilstopning, og du så tænder det igen, uden at rense filter-materialet, ved ikke om det er dette der er sket, det bliver jo hurtigt en kæmpe nitrat bombe når filteret står stille i nogle timer. Bortset fra det er det sgu synd for dig mulfred.
en gul kirugsneppevej skrev:Hvad er sådan helt præcist røget indtil nu?
/Henrik
Ud fra det du skriver er der ikke kun 1 ting der kan være skyld i div. dødsfald og høje nitrat værdi