Foder hvilke produkter
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 8850 Bjerringbro
- Kontakt:
Foder hvilke produkter
Jeg regner med når det engang bliver tid til at begynde at sætte fisk i akvariet, at der så skal være følgende
1 zebrasoma flav.
1 Zebrasoma xan.
2 Klovnfisk
(+1-2 stk mere ved dog ikke hvilke så foreslag modtages gerne)
Men lad mig komme tilbage til det oprindelige spørgsmål. Hvad skal jeg købe af foder. jeg har forstået så meget at det er godt at give kirugerne nori, men da fisk gerne vil have en alsidig kost ligesom mig skal jeg finde nogle produkter gerne tørfoder
Udover dette har jeg tænkt på
frosne cyklops
frosne artemia
levende artemia
Sidst men ikke mindst hvor tit skal der fodres er 2-3 gange fordelt fra kl 1530-2100 okay velmærke i små portioner
1 zebrasoma flav.
1 Zebrasoma xan.
2 Klovnfisk
(+1-2 stk mere ved dog ikke hvilke så foreslag modtages gerne)
Men lad mig komme tilbage til det oprindelige spørgsmål. Hvad skal jeg købe af foder. jeg har forstået så meget at det er godt at give kirugerne nori, men da fisk gerne vil have en alsidig kost ligesom mig skal jeg finde nogle produkter gerne tørfoder
Udover dette har jeg tænkt på
frosne cyklops
frosne artemia
levende artemia
Sidst men ikke mindst hvor tit skal der fodres er 2-3 gange fordelt fra kl 1530-2100 okay velmærke i små portioner
MVH
Henrik
http://www.koralrevet.dk
430 L akv, 112 L sump, 2 Tunze stream 6000 m. multicon, Retur OR3500, AM sp3000 niveumat, Schuran 150, 80 kg levende sten
Henrik

430 L akv, 112 L sump, 2 Tunze stream 6000 m. multicon, Retur OR3500, AM sp3000 niveumat, Schuran 150, 80 kg levende sten
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Det ønsker jeg skam heller ikke at det skal være, men hvis ikke man spørg hvad folk bruger, så er det jo svært at danne sig et indtryk af hvad der er et godt produkt.lad være med at gøre det til en videnskab at fodre fiskene!
Giv dem foder når du synes, men lad være med at fodre lige inden lyset slukkes. Det foder som evt. ikke blæiver spist ved fodringen, er helt sikkert gået tabt, hvis lyset går ud kort efter.
Hvis man nu tager det jeg kender fra min tid som ferskvandsakvarist, så ved man jo at tetramin er et fint tørfoder, og et godt godt valg supleret med div frost produkter.
Jeg kan bare ikke lige se nogle steder i DK hvor jeg kan få et produkt til saltvandsfisk fra tetra, så for at gentage spørgsmålet på en anden måde hvad er så et godt valg hvis man snakker tørfoder (flager/granulat) til mine saltvandsfisk.
MVH
Henrik
Henrik

- flemmiov
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7500 Holstebro
- Saltvand siden?: 1999
- Geografisk sted: 7500 Holstebro
Tetra laver nu også foder til saltvand 
Kig på saltvand/foder/tørfoder...
http://www.tropefisk.dk/shop/default.asp

Kig på saltvand/foder/tørfoder...
http://www.tropefisk.dk/shop/default.asp
Deltec 576 L.
Hilsen Flemming.
Hilsen Flemming.
- Brian
- Æresmedlem
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 7171 Uldum
- Saltvand siden?: 2001
- Kontakt:
Kan da kun anbefale nori som du selv nævner, hvis du kan få dem til at æde det, for som Carsten siger så er det ikke videnskab men snare et spørgsmål om hvad de gider at æde.
Mine 2 fisk æder nærmest KUN frossen artemia, så det er det de får
Mine 2 fisk æder nærmest KUN frossen artemia, så det er det de får

Mvh
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen
[/center]
Brian
[center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen

- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Jeg fodrer med min egen frostfoderblanding, som består af artemia, krill, mysis, discusfood, marinemix, hummer æg, cyclops, mikroplankton, hvidløgssaft og gulerodssaft. Derudover fodrer jeg med noritang. På denne måde, vil jeg mene, at både fisk og koraller får en god varieret kost.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
Smed det hele ned i en frysepose og lod det tø op. Derefter rystede jeg lige det optøede indhold et par gange og så smed jeg det i fryseren igen.Nadia skrev:Hvordan laver du det mads? Smider du det hele sammen mens det er frosen og hakker det eller står du og blander det hele sammen hver gang fiskene skal have mad? :S
Glemte forresten, at der også er hakkede muslinger i.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- Mikkel E
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2006
Hmm, man må da ikke tø det op og fryse det igen, må man? Desuden, hvad med oksehjerte, det er ferksvandsfisk vilde med, nogle der har prøvet det i saltvands?mads-fisk skrev:Smed det hele ned i en frysepose og lod det tø op. Derefter rystede jeg lige det optøede indhold et par gange og så smed jeg det i fryseren igen.
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
Det når jo ikke at blive varmt, bare så det kan mixes sammen.Mikkel E skrev:Hmm, man må da ikke tø det op og fryse det igen, må man? Desuden, hvad med oksehjerte, det er ferksvandsfisk vilde med, nogle der har prøvet det i saltvands?mads-fisk skrev:Smed det hele ned i en frysepose og lod det tø op. Derefter rystede jeg lige det optøede indhold et par gange og så smed jeg det i fryseren igen.
Desuden er jeg sikker på, at jeg ville kunne lugte hvis det ikke var i orden. Så længe det lugter af frisk fisk, bruger jeg det.
I den discosfood jeg har i min blanding, mener jeg også der er oksehjerte i.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- Mikkel E
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2006
Ok, så kan jeg bedre forstå. Ja man kan tydeligt lygte det, men somregel først efter det er tøet op anden gang, det er somregel svært at lugte noget der er frossent.mads-fisk skrev: Det når jo ikke at blive varmt, bare så det kan mixes sammen.
Desuden er jeg sikker på, at jeg ville kunne lugte hvis det ikke var i orden. Så længe det lugter af frisk fisk, bruger jeg det.
For vi evt. et lidt mere detaljeret blandigsforhold

- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Kontakt:
Hvilke blandingsforhold jeg brugte, kan jeg ikke helt huske, men det var noget i retning af tre klodser fra hver. Blandingsforholdet skal jo også justeres efter antal af koraller i forhold til fisk osv.Mikkel E skrev:Ok, så kan jeg bedre forstå. Ja man kan tydeligt lygte det, men somregel først efter det er tøet op anden gang, det er somregel svært at lugte noget der er frossent.mads-fisk skrev: Det når jo ikke at blive varmt, bare så det kan mixes sammen.
For vi evt. et lidt mere detaljeret blandigsforhold
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 20
- Kontakt:
Nu kom der sandelig gled i den tråd dejligt.
Kan man bare bruge tetramin hvis ellers de som i skriver gider at æde det.Det samme som til ferskvand, ellers er OSI et godt valg.
MVH
Henrik
Henrik