plasma
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
plasma
ikke nogen nyhed som så,men jeg ser gavita kom med en dimmer sidst måned..
jeg må indrømme det er noget fristende med den 300w på mit 250 liter,er bare lidt afskrækket med de 5,6kelvin men hvis den dimmes burde der være nok spark tiilbage og så er vi vel over i noget med 10k eller hvad? hvilket selfølgelig er perfekt for mig,må tilføje jeg er ude i noget med at plante søgræss agtig biotop i en DSB med måske et par af de langsomt voksende porites.
nogen tanker?
jeg må indrømme det er noget fristende med den 300w på mit 250 liter,er bare lidt afskrækket med de 5,6kelvin men hvis den dimmes burde der være nok spark tiilbage og så er vi vel over i noget med 10k eller hvad? hvilket selfølgelig er perfekt for mig,må tilføje jeg er ude i noget med at plante søgræss agtig biotop i en DSB med måske et par af de langsomt voksende porites.
nogen tanker?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Re: plasma
det er noget at tænke på og tar lidt tid,ikke for at være nærtagende men reflektoren virker ikke så lovende,jeg citerer spræder en kvadrat på 90*90cm ved 30cm så det drejer som om at ikke brænde korallerne af uden at miste formeget par.
prøv at se slutningen af den her video
prøv at se slutningen af den her video
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
vil heller smide pengene på led, end plasma. LED er trods alt noget mere testet.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
jeg ser det er nogen som prøver at udvikle uv led!!
for at citere igen
,albert einstein>hvis en ide ikke er tosset fra starten af er der ingen håb for den..
så det hedder sig hqi vs. plasma plasma lampen er udstyret med uv beskyttende glas som de fleste hqi har
men igen uv behøver ikke være godt bare fordi det er der i naturen man glemmer lige del 1. og straks tror man uv lys gir flotte farver på korallerne lidt som strontium ikke behøvs at være godt bare fordi det er fundet i skelettet på koraller
for at citere igen

så det hedder sig hqi vs. plasma plasma lampen er udstyret med uv beskyttende glas som de fleste hqi har
men igen uv behøver ikke være godt bare fordi det er der i naturen man glemmer lige del 1. og straks tror man uv lys gir flotte farver på korallerne lidt som strontium ikke behøvs at være godt bare fordi det er fundet i skelettet på koraller
Senest rettet af ole kekkonen man 9. maj 2011 13:38, rettet i alt 1 gang.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det behøver de ikke, de er der allerede.ole. skrev:jeg ser det er nogen som prøver at udvikle uv led!!
http://stores.ebay.de/LED-DNA/_i.html?_ ... =868265971
men det er måske mig der misforstår noget.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
men er det en god ide?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Aner det ikke. men det er jo begrænset for hvor meget skade, i diode på 1 watt kan lave, og hvem siger at de uv stråler som kommer fra dioden er farlige.ole. skrev:men er det en god ide?