Efter snart 6 måneders læsen og undersøgen fik jeg endelig modet på at få købt mig et akvarie. Jeg havde forelsket mig i shallow reefs, kombineret af ”halvøer” og øer; som en slags laguner under vand. Da dagen kom blev det et 250L (100x50x50), på et porsa stel, med hjemmelavet skabsplader i 12mm MDF plader. (Tak til Buddy for at sælge sit gamle akvarie)
Mit projekt havde nogle kriterier jeg ville have løst fra start af:
1. Lavt strømforbrug (da jeg er på SU)
2. Så lavt et støj niveau som muligt da det står i stuen.
Strømforbrug
Strømforbruget gjorde at jeg besluttede mig for at prøve chancen med LED hvilket medførte jeg har bestilt en Metis 2x100 W fra Pasific Sun.
Lydisolering Støj niveauet krævede at jeg fik skiftet noget af det udstyr jeg fik med i handlen plus en omgang lydisolering.
Efter et par timers lydisolering af alle plader i skabet, tilpasning af resonans plader fik vi lavet et rigtigt lækkert setup med meget lavt støj niveau.
3x Lyddæmpnings plader
1 x Resonans plader
Udstyret blev desuden skiftet fra:
Skummer: Ratz 160 til en ATI PowerCone 200
Retur: Aqua Medic Ocean Runner 2500 til en NewJet 2300
Billeder Opsætning af sten i venstre side (viser dette billede da jeg ikke har lys over akvariet og det kan være svært at se hvordan det reelt ser ud) Udstyr
ATI PowerCone 200 – Virkelig lydløs!
NewJet 2300 – Blev mundlam over at jeg ikke kunne høre den da jeg sad stikken i, troede den ikke virkede.. Nej bare ”lydløs”.
2x Tunze 6045 – Plads til udvidelser

Pasific Sun Metis CRP 2x100W (undervejs hjem)
Fremtid
Få sikret og ført alle ledninger og lavet pæn orden på dem

Malet lydisoleringen der stikker ned ved front pladen sort.
Tunze Waterlevel Alarm
Tunze Osmolator
Kalkreaktor?
Jeg kunne godt tænke mig der skulle en masse af Acropora’er især: valida og bluetip og evt en skive eller to og en musling.
Ang. fisk tror jeg at der skal 2 klove, 2 gule kirurger og 1 palet kirurg.
Der kommer selvfølgelig flere billeder løbende jo længere jeg kommer med projektet.
Ris og ros modtages gerne.