Lilla Søstjerne
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: græsted
Lilla Søstjerne
Jeg var ude og snorkle lidt i eftermiddags, og fandt de lilla søstjerner som lever i vores vande... Kan de vænnes til vores baljer???
-
- Foxface
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: kbh
Jeg har haft en fjordreje gående i omkring et halvt år uden problemer. Den så dog ikke ud til at vokser særlig meget, men gik for det meste rundt på stenene og spiste alger. Så snart jeg slukkede for cirkulationen i akvariet, svømmede den meget rundt, så jeg vil derfor ikke mene, at strømforholdene til dem er optimale i vores akvarier.
Mvh Casper
54 liters minirev --> http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 6&start=15
350 liters akvarie sælges med sump og lidt tilbehør.
54 liters minirev --> http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 6&start=15
350 liters akvarie sælges med sump og lidt tilbehør.
- weblance
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 7600 Struer
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Struer
- Kontakt:
Jeg har haft fjordrejer med stor success i mit akvarie i næsten et år, og skal snart have nogle nye (har fået lov at hente nede på havnen når som helst og lige så mange jeg har lyst til). Den eneste grund til at jeg ikke har flere er at de røg i spandpumpen en dag jeg var ved at komme svæv til livs i vandet og havde ikke lige fået sat en beskyttelsesdims på slangen - godt der ikke røg fisk iakemedes skrev:hva med en fjordreje? de kommer vel fra samme klime og saltindhold?

450 l balje >> 150 l sump m/auto vandpåfyldning >> 2 X HQI 150W 14.000K >> Deltec TS1250 >> Deltec HLP 5250 returpumpe >> Tunze Turbelle Stream Kit TS07 m/fotocelle
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Det er to helt forskellige dyr?-Bagger- skrev:Hvis fjordrejen... som kommer fra det samme vand som søstjernen, kan hives ind i akvariet, hvorfor kan søstjernen så ikke klare det?

En koral kan også tåle at være over vand i flere timer, hvilket en fisk ikke kan, selvom de kommer fra samme vand.
Forskellige dyr har også forskellige evner til at tilpasse sig forholdene.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- -Bagger-
- Dragefisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 7400 Herning
- Geografisk sted: 7400 Herning
Hrmm okay... ja så må det jo gi mening? Hrmm.. men jeg tænker på at lave et lille nano akvarie.. ca 30 liter.. kan man så hvis man laver det som et "koldt" akvarie.. godt have søstjerner, fjordrejer og søanemoner, fanget fra de danske fjorde sammen med eksotiske levenede sten som jeg køber, til at gå i sådan et hvis jeg ellers har en passende skummer på?
Dét kunne være super!!

- -Bagger-
- Dragefisk
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 7400 Herning
- Geografisk sted: 7400 Herning
det kommer vel an på belysningen og hvor det står? det er meningen jeg vil ha det på mit badeværelse som der aldrig er varme ude i, dvs. under 20 grader konstant og der skal ikke dækglas på.. men hvad den de levende sten, vil de kunne klare "kulden"?? Og er der nogen der er bedre egnet end andre til kolde kar?