efter ikke have set min hugo i 2 dag fandt jeg den i(grotten) hvor min reje gnaskede løs på den æv
skal jeg skifte lidt vand eller bare holde øje med det hele og se om det går
tror det er min gule kiruge der har stresset den var efter den hele tiden men ved ik
180x70x65 2xgyre 350 maxspect aeraqua dua ad600 jebao 5000 Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue ATI Essentials pro rollermat
Her oplevet det samme - men fandt ham aldrig.
Skiftede ca. 15% vand efter nogle dage og holdt øje med vandværdierne, der faktisk holdt sig nogenlunde stabile bortset fra stigende fosfat
Hilsen Bjørn Heeger Jensen. Lægelige råd gives: send PB til mig Boyu 128 L RSM 250 m. LED og Deltec MC500 Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
dyne skrev:efter ikke have set min hugo i 2 dag fandt jeg den i(grotten) hvor min reje gnaskede løs på den æv
skal jeg skifte lidt vand eller bare holde øje med det hele og se om det går
tror det er min gule kiruge der har stresset den var efter den hele tiden men ved ik
Når du nu har fundet den og taget den op, så tror jeg ikke, at du behøver at være nervøs.
Men øv at den er død
bhjensen skrev:Her oplevet det samme - men fandt ham aldrig.
Skiftede ca. 15% vand efter nogle dage og holdt øje med vandværdierne, der faktisk holdt sig nogenlunde stabile bortset fra stigende fosfat
Min var også væk en dag - fandt ham aldrigt desværre
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Og i naturen er det normalt at når foderet det ene sted er væk, søger de efter noget nyt, og derfor springer de. At de så ofte lander på gulvet er så en anden og uheldig ting.
Hvor satser de så på at ramme når de spring? Tænker det var nemmere for dem bare at svømme et sted hen hvor der er flere agler end at en lille fisk begynder at springe op af vandet ?
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten. Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Mikas skrev:Hvor satser de så på at ramme når de spring? Tænker det var nemmere for dem bare at svømme et sted hen hvor der er flere agler end at en lille fisk begynder at springe op af vandet ?
I et akvarie der er tomt for foder er det svært at svømme til et andet sted.. Så fisken tager chancen og hopper!
MIn egen seneste Hugo åd tang fra klemme.. De kan vændes til det, hvis man mens de har foder, fodre med Nori-Tang i mellem stenene
Hugoer spinger helt sikkert ikke op af akvariet for at lande en nyt sted, hvor der er flere alger. Det giver absolut ingen mening. Fisk kan springe over vandspejlet for at undgå rovdyr. Det er da muligt at en fisk der er stresset pga manglende føde, lettere bliver presset til at hoppe ud af akvariet, men det er da ikke fordi den regner med at lande i nyt akvarie.
mcnats skrev:Hugoer spinger helt sikkert ikke op af akvariet for at lande en nyt sted, hvor der er flere alger. Det giver absolut ingen mening.
Fisk kan springe over vandspejlet for at undgå rovdyr. Det er da muligt at en fisk der er stresset pga manglende føde, lettere bliver presset til at hoppe ud af akvariet, men det er da ikke fordi den regner med at lande i nyt akvarie.
Hvad basere du det på? Mange Blenny'er og Gobi arter springer i naturen for at skifte "pool" bla pga føde, så hvorfor skulle de ikke også gøre det i mangel af føde i et akvarie?
mcnats skrev:Hugoer spinger helt sikkert ikke op af akvariet for at lande en nyt sted, hvor der er flere alger. Det giver absolut ingen mening.
Fisk kan springe over vandspejlet for at undgå rovdyr. Det er da muligt at en fisk der er stresset pga manglende føde, lettere bliver presset til at hoppe ud af akvariet, men det er da ikke fordi den regner med at lande i nyt akvarie.
Hvad basere du det på? Mange Blenny'er og Gobi arter springer i naturen for at skifte "pool" bla pga føde, så hvorfor skulle de ikke også gøre det i mangel af føde i et akvarie?
Hvis du med pool mener at de er i naturen kan være fanget i et aflukket rockpool så kan det selvfølgelig give mening. Jeg ved ikke om det finder sted i naturen for hugoer. Har du nogle links til artikler og Blennyer og gobier der spinger af den grund?
Hugo er en såkaldt slimfisk, og de lever blandt andet i små rockpools, hvor vandet kan blive MEGET varmt. Men føden er ikke ubegrænset, så når der ikke er mere at leve af, må man videre. Derfor springer de ud af vandet og håber at finde et andet sted, hvor der enten er frit vand, eller en ny pool.
Har ingen links, men har set det selv. Blandt andet på Gran Canaria.
Carsten skrev:Hugo er en såkaldt slimfisk, og de lever blandt andet i små rockpools, hvor vandet kan blive MEGET varmt. Men føden er ikke ubegrænset, så når der ikke er mere at leve af, må man videre. Derfor springer de ud af vandet og håber at finde et andet sted, hvor der enten er frit vand, eller en ny pool.
Har ingen links, men har set det selv. Blandt andet på Gran Canaria.
Fantastisk at se
Jeg skal lige se om jeg kan få set efter idag, der er en af videoerne fra Blue Planet serien der lige kort har lidt om Slimfisk hvor Hugo'en har en 2min berømmelse inkl spring for at finde nyt mad. Om det virker usandsynligt eller ej er det nu engang sådan de vælger at gøre.. Jeg tror ikke fisken er helt klar over at den befinder sig i et akvarie
haha ronny ja ville sq godt nok have kigget hvis der var et monster hul i låget på mit rsm havde sq nok losset kærsten katten og hund en først inden jeg havde kigget efter fisk og nok i den række følge
180x70x65 2xgyre 350 maxspect aeraqua dua ad600 jebao 5000 Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue ATI Essentials pro rollermat