hulk hulk

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
dyne
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Birk(Herning)

hulk hulk

Indlæg af dyne »

efter ikke have set min hugo i 2 dag fandt jeg den i(grotten) hvor min reje gnaskede løs på den æv
skal jeg skifte lidt vand eller bare holde øje med det hele og se om det går
tror det er min gule kiruge der har stresset den var efter den hele tiden men ved ik :crybaby:
180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
Brugeravatar
bhjensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 7850 Stoholm Jylland
Geografisk sted: Stoholm Jyll. (mellem Skive og Viborg)

Re: hulk hulk

Indlæg af bhjensen »

Her oplevet det samme - men fandt ham aldrig.
Skiftede ca. 15% vand efter nogle dage og holdt øje med vandværdierne, der faktisk holdt sig nogenlunde stabile bortset fra stigende fosfat :h
Hilsen Bjørn Heeger Jensen.
Lægelige råd gives: send PB til mig
Boyu 128 L
RSM 250 m. LED og Deltec MC500
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Marco R »

dyne skrev:efter ikke have set min hugo i 2 dag fandt jeg den i(grotten) hvor min reje gnaskede løs på den æv
skal jeg skifte lidt vand eller bare holde øje med det hele og se om det går
tror det er min gule kiruge der har stresset den var efter den hele tiden men ved ik :crybaby:
Når du nu har fundet den og taget den op, så tror jeg ikke, at du behøver at være nervøs.
Men øv at den er død :(
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V

Indlæg af Bingocaller »

bhjensen skrev:Her oplevet det samme - men fandt ham aldrig.
Skiftede ca. 15% vand efter nogle dage og holdt øje med vandværdierne, der faktisk holdt sig nogenlunde stabile bortset fra stigende fosfat :h
Min var også væk en dag - fandt ham aldrigt desværre
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

I findert den nok når i flytter akvariet ud fra vægen. De har det nemlig med at springe op af vandet.

De gode ved en hugo er at de spiser alger. Når der så ikke er flere at tage af dør de som regl af sult da de er meget svære at få til at tage foder.

Steen
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Og i naturen er det normalt at når foderet det ene sted er væk, søger de efter noget nyt, og derfor springer de. At de så ofte lander på gulvet er så en anden og uheldig ting.
Brugeravatar
Mikas
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 2860 Søborg
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Mikas »

Hvor satser de så på at ramme når de spring? Tænker det var nemmere for dem bare at svømme et sted hen hvor der er flere agler end at en lille fisk begynder at springe op af vandet ?
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Han$en »

Mikas skrev:Hvor satser de så på at ramme når de spring? Tænker det var nemmere for dem bare at svømme et sted hen hvor der er flere agler end at en lille fisk begynder at springe op af vandet ?
I et akvarie der er tomt for foder er det svært at svømme til et andet sted.. Så fisken tager chancen og hopper! :)

MIn egen seneste Hugo åd tang fra klemme.. De kan vændes til det, hvis man mens de har foder, fodre med Nori-Tang i mellem stenene :)
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
mcnats
Foxface
Foxface
Reactions:
17
Postnummer: 5000 Odense C
Geografisk sted: Odense C

Indlæg af mcnats »

Hugoer spinger helt sikkert ikke op af akvariet for at lande en nyt sted, hvor der er flere alger. Det giver absolut ingen mening.
Fisk kan springe over vandspejlet for at undgå rovdyr. Det er da muligt at en fisk der er stresset pga manglende føde, lettere bliver presset til at hoppe ud af akvariet, men det er da ikke fordi den regner med at lande i nyt akvarie.
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

mcnats skrev:Hugoer spinger helt sikkert ikke op af akvariet for at lande en nyt sted, hvor der er flere alger. Det giver absolut ingen mening.
Fisk kan springe over vandspejlet for at undgå rovdyr. Det er da muligt at en fisk der er stresset pga manglende føde, lettere bliver presset til at hoppe ud af akvariet, men det er da ikke fordi den regner med at lande i nyt akvarie.
Hvad basere du det på? Mange Blenny'er og Gobi arter springer i naturen for at skifte "pool" bla pga føde, så hvorfor skulle de ikke også gøre det i mangel af føde i et akvarie?
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
mcnats
Foxface
Foxface
Reactions:
17

Indlæg af mcnats »

Han$en skrev:
mcnats skrev:Hugoer spinger helt sikkert ikke op af akvariet for at lande en nyt sted, hvor der er flere alger. Det giver absolut ingen mening.
Hvad basere du det på? Mange Blenny'er og Gobi arter springer i naturen for at skifte "pool" bla pga føde, så hvorfor skulle de ikke også gøre det i mangel af føde i et akvarie?
Hvis du med pool mener at de er i naturen kan være fanget i et aflukket rockpool så kan det selvfølgelig give mening. Jeg ved ikke om det finder sted i naturen for hugoer. Har du nogle links til artikler og Blennyer og gobier der spinger af den grund?
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Hugo er en såkaldt slimfisk, og de lever blandt andet i små rockpools, hvor vandet kan blive MEGET varmt. Men føden er ikke ubegrænset, så når der ikke er mere at leve af, må man videre. Derfor springer de ud af vandet og håber at finde et andet sted, hvor der enten er frit vand, eller en ny pool.

Har ingen links, men har set det selv. Blandt andet på Gran Canaria.
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

spdiving skrev:I findert den nok når i flytter akvariet ud fra vægen. De har det nemlig med at springe op af vandet.

De gode ved en hugo er at de spiser alger. Når der så ikke er flere at tage af dør de som regl af sult da de er meget svære at få til at tage foder.

Steen
Så skal de sgu hoppe til hvis de skal hoppe ud af et RSM LOL
og mon ikke de ser hullet i armaturet før de finder fisken bagved deres akvarium :T
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

Carsten skrev:Hugo er en såkaldt slimfisk, og de lever blandt andet i små rockpools, hvor vandet kan blive MEGET varmt. Men føden er ikke ubegrænset, så når der ikke er mere at leve af, må man videre. Derfor springer de ud af vandet og håber at finde et andet sted, hvor der enten er frit vand, eller en ny pool.

Har ingen links, men har set det selv. Blandt andet på Gran Canaria.
Fantastisk at se :)

Jeg skal lige se om jeg kan få set efter idag, der er en af videoerne fra Blue Planet serien der lige kort har lidt om Slimfisk hvor Hugo'en har en 2min berømmelse inkl spring for at finde nyt mad. Om det virker usandsynligt eller ej er det nu engang sådan de vælger at gøre.. Jeg tror ikke fisken er helt klar over at den befinder sig i et akvarie :happy:
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
dyne
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 7400 Herning
Geografisk sted: Birk(Herning)

Indlæg af dyne »

haha ronny ja ville sq godt nok have kigget hvis der var et monster hul i låget på mit rsm havde sq nok losset kærsten katten og hund en først inden jeg havde kigget efter fisk og nok i den række følge
180x70x65
2xgyre 350
maxspect aeraqua dua ad600
jebao 5000
Orphek Atlantic V4x2 + v4 compact + 2xor3 120 skyblue
ATI Essentials pro
rollermat
mcnats
Foxface
Foxface
Reactions:
17

Indlæg af mcnats »

Så trækker jeg det i mig igen. Pga den begrænsede plads i et akvarie opfører den sig måske som om den er i en rockpool
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

Jeg kunne forestille mig at det er den slags man er ude i, i et akvarie..
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"