Jeg startede med et St. 128 liters boyu med 150W hqi og 32L indbygget sump. Det er nu solgt og jeg købte et andet boyu, dog kun med rør i amaturet. Men her var alt hvad jeg søgte, nemlig en mindre lampe (har næsten kun blød koraller), og en sump der var lavet underneden. den indvendige sump var jo så fjernet.
Overløbet er lavet af 2 Stk 20mm 90 graders bøjning.
Da jeg fik det hjem, gik jeg i gang med at male baggrunden blå, som jeg havde forelsket mig lidt i, efter at have set at andre brugere herinde havde lavet det samme. så den fik lige en gang acryl maling fra Tiger.
herefter var det jo bare, at få brygget noget vand, og vupti. så havde jeg et færdigt resultat

Udstyr : Grotech hea080 skummer.
New jet 1700L returpumpe
Tunze 6055 m. single controller.
40L sump
Jeg er ikke helt sikker på at jeg er færdig med stenopsætningen, tror måske der kommer lidt flere sten i baljen. i stedet for at ligge i sumpen. Eller måske køber jeg nogle flere, det vil tiden vise. Pt. skal jeg hvert fald have flere fisk i

hvis nogen har nogle gode idéer, til hvordan man undgår at få en helvedes masse små bobler ud af skummeren som boble fælden ikke kan sortere dem fra, vil jeg gerne høre nogle forslag. har prøvet uden iltstenen og med meget lidt luft. kan ikke rigtigt finde nogen god løsning, andet end at bygge en boble fælde på skummeren !
OPDATERING D 26/4 - 2011
Problemet var så ikke skummeren. fejlen var der slet ikke, jeg skulle bare have tålmodighed, og vente en uges tid, så gik det over helt af sig selv. vandet var jo helt nyt og alle sten havde fået et ferskvandsdyp for at slippe af med planarier. så det var jo næsten selvsagt at der lige skulle gå lidt tid.
Jeg har fået lavet lidt om på min stensætning, så nu syns jeg selv at jeg er kommet til det resultat, som jeg længe har søgt. jeg har plads til mine koraller + flere ( søger farver) Jeg har et godt overblik over min stensætning, og jeg kan komme til at rense alle ruder. det har været mit bedste resultat indtil videre, så håber da også at det falder i andres smag.
Så kom der også noget bundlag i akvariet. Baljen har nu kørt i en 14 dags tid og der er ikke synderlige tegn på at der skal ske en ny indkøring. alt står rigtigt flot, (som det nu kan, med en Tunze 6055 i den lille balje). Det har kun været en snært af lidt brunt lag på de levende sten. men der er på retur igen. Jeg er overbevist om at det gode resultat ligger i den hemmelige opskrift fra EASY LIFE filter medie. Jeg startede med at tilføre fuld dosis, da saltet var kommet i, og herefter tilførte jeg 10 ml den næste uge, hver dag. resultatet kan i jo selv se på billederne. bundlaget blev lagt for 4 dage siden og der er stadig ingen tegn på indkøring.