Hmm.. Har siddet og kigget lidt på de amerikanske sider, og det ser ud til at det kan lade sig gøre.. Men er der nogen herhjemme der har haft held med at lave sin egen "doseringsmaskine"??
Og findes der i så fald nogen planer eller noget??
Glæder mig til at høre fra alle jer gør-det-selv-tosser..
Jeg har handlet komponenter ind og er så småt igang. Den første prototype er lavet og vil blive testet i morgen. Smider en diy guide op når jeg har fået det tjekket
Men kan fortælle så meget at vi snakker sprinkler pumpe fra Ford Mondeo, mobil oplader, digital timer og gardena kuglehane.
citrushund skrev:Jeg har handlet komponenter ind og er så småt igang. Den første prototype er lavet og vil blive testet i morgen. Smider en diy guide op når jeg har fået det tjekket
Men kan fortælle så meget at vi snakker sprinkler pumpe fra Ford Mondeo, mobil oplader, digital timer og gardena kuglehane.
Det lyder bare super.. Den vil jeg glæde mig til at se..
Leon jensen skrev:jeg har lavet en, har brugt en logo plc og nogle doserings pumper købt på ebay. jeg kan sende dig nogle billeder af den i næste uge til dig.
Og leon, det lyder rigtig spændende.. Vil rigtig gerne se hvad du har fundet på..
citrushund skrev:Jeg har handlet komponenter ind og er så småt igang. Den første prototype er lavet og vil blive testet i morgen. Smider en diy guide op når jeg har fået det tjekket
Har kigget lidt på det samme nu, 4 x sprinklerpumpe a 79 kr, en adaptor, en digitaltimer og noget slange.. det burde kunne lade sig gøre, men hvor meget levere en sprinklerpumpe?
Nu er en sprinklerpumpe ikke lige det mest nøjagtige der findes....
Hele grunden til, at man normalt bruger peristaltiske pumper er, at de altid giver samme mængde ved samme tidsenhed.
Nolan skrev:Nu er en sprinklerpumpe ikke lige det mest nøjagtige der findes....
Hele grunden til, at man normalt bruger peristaltiske pumper er, at de altid giver samme mængde ved samme tidsenhed.
/Kim
Du har helt ret Kim, men hvor præcist skal det være når det kommer til stykket? Jeg skal bruge det til tilføring af A B C og M, Og når jeg doserer er det da ikke altid det samme helt præcist..
Og om der bliver doseret 8 eller 10 ml over 1 til 2 uger vil det have den store betydning?
Slingerskæv skrev:
Du har helt ret Kim, men hvor præcist skal det være når det kommer til stykket? Jeg skal bruge det til tilføring af A B C og M, Og når jeg doserer er det da ikke altid det samme helt præcist..
Og om der bliver doseret 8 eller 10 ml over 1 til 2 uger vil det have den store betydning?
Hvis du vil dosere 10ml over to uger, med én dosering om dagen, skal pumpen levere mindre end 1ml pr. gang. Det er sgu ikke let at styre med en sprinklerpumpe
Jeg bruger sådan en sæbedispenser-pumpe, som normalt sidder i en Gerni industri-renser. Den leverer 30ml i timen og det er derfor pænt let, at dosere mine daglige 2ml VSV på den måde. Den er bare koblet på et lille timer-ur og den kører en gang om dagen.
Slingerskæv skrev:
Hvis du vil dosere 10ml over to uger, med én dosering om dagen, skal pumpen levere mindre end 1ml pr. gang. Det er sgu ikke let at styre med en sprinklerpumpe
Jeg bruger sådan en sæbedispenser-pumpe, som normalt sidder i en Gerni industri-renser. Den leverer 30ml i timen og det er derfor pænt let, at dosere mine daglige 2ml VSV på den måde. Den er bare koblet på et lille timer-ur og den kører en gang om dagen.
/Kim
Det er også min tanke at den blot skal levere een gang om ugen.. Bare med en lille pumpe der gir 200 l/t og så med en timer der kan justeres på sekunder.. Det skal selvfølgelig testes ordentlig før det bliver sat på baljen..
Det er vel bare ...
ned på losse pladsen og skille en vaskemaskine af
så skulle det problem da være løst
så skal der samles elektronik og afprøves ....det bliver vel ikk nemmere eller ?
Hej
Hvilke digitale timere bruger I ?
Det skal jo kunne tænde i fx et min. eller mindre?
Kan et alm. digitalt tænd og sluk ur styrer under et min ?
PS hvis det er specielle - hvor købes de så henne ?
På forhånd tak.
Jeg bruger et almindeligt digitalt tænd/sluk ur som kan køre minimum 1 minut og de kan fåes de fleste steder hvor man også kan købe de almindelige mekaniske tænd/sluk ure.