Valg af skummer?
- Dezon
- Rev haj

- Reactions: 0
- 17
- Postnummer: 7400 Herning
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Herning
Valg af skummer?
Hej jeg står og skal have skiftet min skummer ud, mine tanker ligger mellem disse to
http://petsupply.dk/ati-powercone-200-p-9986
http://petsupply.dk/reefoctopus-ps2000-intern-p-9994
eller har i nogen anbefalinger, gerne i samme prisklasse..
PS: jeg døjer med ammoniak i vandet, løsning?
http://petsupply.dk/ati-powercone-200-p-9986
http://petsupply.dk/reefoctopus-ps2000-intern-p-9994
eller har i nogen anbefalinger, gerne i samme prisklasse..
PS: jeg døjer med ammoniak i vandet, løsning?
-
spdiving
Re: Valg af skummer?
Er akvariet under indkøring så bare tag det roligt det er meget normalt under indkøringsfasen.
Ammoniak er giftigt for dyrene i akvariet så hvis der er koraler og fisk i akvariet så er det nødvendigt med store vandskifte med det samme samt fuld knald på skummeren.
Har du haft nogle dyr i akvariet der er døde siden du har Ammoniak i vandet og hvad siger Nitrat og Nitrit for det vil du helt sikkert også have noget af siden du kan måle ammoniak.
http://www.saltvandswiki.dk/wiki/Nitrogenkredsl%C3%B8b
Steen
Ammoniak er giftigt for dyrene i akvariet så hvis der er koraler og fisk i akvariet så er det nødvendigt med store vandskifte med det samme samt fuld knald på skummeren.
Har du haft nogle dyr i akvariet der er døde siden du har Ammoniak i vandet og hvad siger Nitrat og Nitrit for det vil du helt sikkert også have noget af siden du kan måle ammoniak.
Steen
Senest rettet af spdiving fre 25. mar 2011 10:44, rettet i alt 1 gang.
-
spdiving
Glemte lige skummeren.
ATI Powercone 200 internal ville være mit valg af skummer. Den skulle dog først være i butikkerne igen til April..
Steen
ATI Powercone 200 internal ville være mit valg af skummer. Den skulle dog først være i butikkerne igen til April..
Steen
-
jesper kristensen
Fuuuck. den havde jeg regnet med jeg skulle have om 14 dage. Slet ingen butikker der sælger dem?
-
spdiving
Jeg hørte bare fra Moby at 250eren er i restordre og så vidt jeg ved gælder det vist også 200eren. Ellers prøv at tage kontakt til en af forhandlerene de må jo kunne svare på det.
Steen
Steen
- Mikas
- Rev haj

- Reactions: 85
- 15
- Postnummer: 2860 Søborg
- Saltvand siden?: 2009
De er ved at lave en ny pumpe der skulle kunne justeres .. Så 1 måneds vente tid er hvad jeg har hørt to steder .. Så jeg købte den atb brugt her inde. .. Er fandme tilfreds med støjen ind til nu
Hvis det ikke er meningen at man skal have en snack om natten.
Hvorfor er der så lys i køleskabet?
- Dezon
- Rev haj

- 17
Det har kørt siden september så det er over den fase. der er nitrit i vandet, men det "sjove" er jo bare det at det kun er min anemone som har taget skade. Og min koral vækst er gået i stå, mine skiver spreder sig ikke og ingen kalk alger ( UNDERLIGT! ) Men min konklusion er min skummer som er problemet, kan det ikke være meget rigtigt? for den tager næsten ikke noget skidt... og nååååh ja så skummer den over ret så ofte når man sætter den til at den skummer i ( røret ) koppen.spdiving skrev:Er akvariet under indkøring så bare tag det roligt det er meget normalt under indkøringsfasen.
Steen
Vi har ikke fået målt nitraten.
Men min overbevisning må da være at købe den ATI 200. Når den kommer igen.
- Mikas
- Rev haj

- 15
Nej det var t. Abt jeg købte..
Men tror det var ham Steen der havde en bubble Master 200 eller 250 man ku få for 1500 .. Men der ingen annonce, det var noget han skrev i
Min købs annonce
Men tror det var ham Steen der havde en bubble Master 200 eller 250 man ku få for 1500 .. Men der ingen annonce, det var noget han skrev i
Min købs annonce
-
jesper kristensen
Jesper/Aarhus har skrevet til mig i en pm du har reseveret hans skummer.
Re: skummer
Sendt: ons 23. mar 2011 15:26
Fra: jesper/aarhus
Til: jesper kristensen
jesper kristensen skrev:
Det gør jeg lige. Nu fik du jo det bord af mig så skulle vi ikke sige 800 kr afhentet næste uge?
- jeg kan ikke give dig tilsagn om noget endnu, da MiKAS egentelig har reserveret den. - jeg mangler bare lige at få købet endelig verificeret. Så skal jeg nok give lyd fra mig.
FOWLR + Softies:
470 liters GEISS, 200 liter sump - ingen lir!
jesper/aarhus
Palet kirurg
Geografisk sted: Struer (7600)
Re: skummer
Sendt: ons 23. mar 2011 15:26
Fra: jesper/aarhus
Til: jesper kristensen
jesper kristensen skrev:
Det gør jeg lige. Nu fik du jo det bord af mig så skulle vi ikke sige 800 kr afhentet næste uge?
- jeg kan ikke give dig tilsagn om noget endnu, da MiKAS egentelig har reserveret den. - jeg mangler bare lige at få købet endelig verificeret. Så skal jeg nok give lyd fra mig.
FOWLR + Softies:
470 liters GEISS, 200 liter sump - ingen lir!
jesper/aarhus
Palet kirurg
Geografisk sted: Struer (7600)
-
spdiving
Selvfølig går alt istå når du kan måle ammoniak det er jo det rene gift for både koraler og fisk får du ikke gjort noget ved det i en fart vil du sikkert kunne hive resten op dødt.
Klart at din skummer går amok når du hæver vandstanden i den så længe du har jo et akvarie fyldt med næring. Kalkalger kommer kun når værdierene er på plads og det må man sige de er langt fra PT.
Hvilken skummer har du nu ?? For det lyder mystisk at den ikke skummer. Har du prøvet at får den rengjort ??
Steen
Klart at din skummer går amok når du hæver vandstanden i den så længe du har jo et akvarie fyldt med næring. Kalkalger kommer kun når værdierene er på plads og det må man sige de er langt fra PT.
Hvilken skummer har du nu ?? For det lyder mystisk at den ikke skummer. Har du prøvet at får den rengjort ??
Steen
Senest rettet af spdiving fre 25. mar 2011 12:02, rettet i alt 1 gang.
- Gzus.dk
- Rev Papegøje fisk

- 16
- Postnummer: 2650 Hvidovre
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Hvidovre
- Kontakt:
Tror lige du skal dobbelt teste din ammoniak engang mere enten hos en forhandler, eller hos en anden.
Det lyder meget underligt hvis du begynder at kunne måle ammoniak så langt henne i processen, med mindre der er en masse fisk eller lign. der er døde og gemmer sig under stenene.
Det er ekstremt usundt for både fisk og koraller.
/Morten N
Det lyder meget underligt hvis du begynder at kunne måle ammoniak så langt henne i processen, med mindre der er en masse fisk eller lign. der er døde og gemmer sig under stenene.
Det er ekstremt usundt for både fisk og koraller.
/Morten N
- Mikas
- Rev haj

- 15
Har ikke reserveret noget .. Har kun skrevet med hensyn til
Prisen med ham og så har jeg meldt tilbage jeg købte en på Sjælland..
Det i hvertfald ikke mig der har købt den
Prisen med ham og så har jeg meldt tilbage jeg købte en på Sjælland..
Det i hvertfald ikke mig der har købt den
-
jesper kristensen
Ok. Tror det er fordi han ikke vil sælge den alligevel, men så var det sku da nemmere bare sige det.
- Mikas
- Rev haj

- 15
Hæhæ ja det har vi jo snakket om
Før.. Nogle er bare dårlige sælgere
Før.. Nogle er bare dårlige sælgere
- Dezon
- Rev haj

- 17
Min skummer er rengjort og tjekket osv.. Mine fisk lever selv min mandarin svømmer glædeligt rundt og alt andet lever. Det er som sagt kun min anemone som er krympet meget, og ligner en grisserøv i munden ( udestående og underlig) dens arme er tynde og matte.
Kan ikke lige huske skummeren men det er en Aquasystem pumpe jeg har. model tjekker jeg i aften.
Det er ikke fordi at jeg sætter vandstanden så højt, det er simpelthen fordi den er underlig og så skummer den over. JEg har prøvet i mange højder og stadig skummer den over så alt fra koppen løber direkte ud i akvariet igen.
Men jeg tænkte på at smide noget ozon på skummeren, mon det vil hjælpe lidt?. og så laver jeg vandskifte i morgen, så snart jeg har fået hentet lidt salt.
Kan ikke lige huske skummeren men det er en Aquasystem pumpe jeg har. model tjekker jeg i aften.
Det er ikke fordi at jeg sætter vandstanden så højt, det er simpelthen fordi den er underlig og så skummer den over. JEg har prøvet i mange højder og stadig skummer den over så alt fra koppen løber direkte ud i akvariet igen.
Men jeg tænkte på at smide noget ozon på skummeren, mon det vil hjælpe lidt?. og så laver jeg vandskifte i morgen, så snart jeg har fået hentet lidt salt.
-
spdiving
Se at få Checket dine vandværdier for er det rigtigt at du kan måle ammoniak i vanmdet har du langt støre problemmer end bare din skummer.
Husk også testsæt kan blive for gamle de holder typisk ca. 1 år.
Steen
Steen
- Dezon
- Rev haj

- 17
spdiving skrev:Se at få Checket dine vandværdier for er det rigtigt at du kan måle ammoniak i vanmdet har du langt støre problemmer end bare din skummer.
Steen
yepsen ved det med testudstyret. men mon ikke at en stor skummer vil klare de fremtidige problemer altså begrænset. Men jo tester lige når jeg kommer hjem eller kæresten gør det når hun er hjemme.
Men Mht. skummer hvilken en af dem
-
spdiving
Som sagt ville jeg vælge en ATI 200. Men kan du ikke vente må du nok vælge den anden.
Selvfølig er en god og efektiv skummer nødvendigt til et stabilt akvarie. Køre skummeren ikke optimalt vil den heller ikke gavne og i værste tildfælde vil det svare til at køre UDEN skummer.
Så en god og efektiv skummer ville være løsningen på dine problemmer. Men det vil ikke hjælpe hurtigt nok til at sikre dig at dit akvarie IKKE vælter hvis ikke du får gjort noget ved dine værdier.
Har du ikke mistet fisk eller koraler og din annemone stadig er i live og ikke er begyndt at gå i opløsning så har du nok bare målt forkert og du ikke har ammoniak i vandet.
Så for at sikre dig enden det går galt ville jeg bestemt starte med at finde ud af om målingerne de er rigtige.
Steen
Selvfølig er en god og efektiv skummer nødvendigt til et stabilt akvarie. Køre skummeren ikke optimalt vil den heller ikke gavne og i værste tildfælde vil det svare til at køre UDEN skummer.
Så en god og efektiv skummer ville være løsningen på dine problemmer. Men det vil ikke hjælpe hurtigt nok til at sikre dig at dit akvarie IKKE vælter hvis ikke du får gjort noget ved dine værdier.
Har du ikke mistet fisk eller koraler og din annemone stadig er i live og ikke er begyndt at gå i opløsning så har du nok bare målt forkert og du ikke har ammoniak i vandet.
Så for at sikre dig enden det går galt ville jeg bestemt starte med at finde ud af om målingerne de er rigtige.
Steen
- Dezon
- Rev haj

- 17
Seneste nyt fra kemiverdenen:
No3 = 0
No2 = 0.05 - 0.1
Nh3 = 0 - 0.25
calcium = 390ppm ( så har lige smidt bio pro i vandet )
og skummer bliver ATI 250
fandt den til 3000 jeps fra ny 
No3 = 0
No2 = 0.05 - 0.1
Nh3 = 0 - 0.25
calcium = 390ppm ( så har lige smidt bio pro i vandet )
og skummer bliver ATI 250
- Carsten
- Rev haj

- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Et testsæt kan give helt forkerte resultater hvis det er forgammelt.
Ammoniak er en dræber, så hvis du kan måle noget af det, og der stadig er liv i akvariet, er det nok måleresultatet det er galt med, og ikke vandet.
Hvordan ser det ud med fosfat?? Målt med et ordenligt testsæt!!!
De symtomer som du beskriver, er typsik for fosfat. Ingen vækst og ingen kalkalger.
Ammoniak er en dræber, så hvis du kan måle noget af det, og der stadig er liv i akvariet, er det nok måleresultatet det er galt med, og ikke vandet.
Hvordan ser det ud med fosfat?? Målt med et ordenligt testsæt!!!
De symtomer som du beskriver, er typsik for fosfat. Ingen vækst og ingen kalkalger.
- Dezon
- Rev haj

- 17
skal se om jeg kan få det testet idag hos Tip top. Nu har jeg testet det to gange med mit men glemte lige po4 igår.. den må vi hellere lige tjekke idag...
Jeg tror da at ATI 250 er på lager det ser sådan ud i *host* polen *host*
Jeg tror da at ATI 250 er på lager det ser sådan ud i *host* polen *host*
- Dezon
- Rev haj

- 17
-
spdiving
Hvad har du brugt til at måle fosfat med ??
Salifert og andre billige test sæt kan ikke måle fosfat før det er for sent. Du skal måle med et der kan måle mere presis og helt ned i den lave ende.
http://www.sewatec.de/lng/en/rowa-high- ... t-kit.html
Eller et electronisk fra Hanna.
Du skulle meget gerne måle 0 fosfat i drikkevandet da der selt ikke må være noget.
Steen
Salifert og andre billige test sæt kan ikke måle fosfat før det er for sent. Du skal måle med et der kan måle mere presis og helt ned i den lave ende.
http://www.sewatec.de/lng/en/rowa-high- ... t-kit.html
Eller et electronisk fra Hanna.
Du skulle meget gerne måle 0 fosfat i drikkevandet da der selt ikke må være noget.
Steen
- Dezon
- Rev haj

- 17
nu har jeg været ude hos Tip-Top og få det målt med deres.
Og stadig ingen fosfat,nitrat,nitrit.
Min Ca var lidt lav men den er på vej op, tilføjet i går.
Og stadig ingen fosfat,nitrat,nitrit.
Min Ca var lidt lav men den er på vej op, tilføjet i går.
-
spdiving
Det er jo super lækkert at du har fået styr på værdierne.
Ved du hvilke testsæt de brugte til fosfaten ??
Steen
Ved du hvilke testsæt de brugte til fosfaten ??
Steen
- Dezon
- Rev haj

- 17
den der kuffert fra JBL tror jeg det var... ja det var godt, men forstår bare ikke hvorfor så der intet sker med kalkalger og så det med anemonen
-
spdiving
JBL fosfat test sæt kan heller ikke måle godt nok. Så grunden til manglene vægst på koraler kan helt klar skyldes for høj fosfat i vandet.
Steen
Steen