Langsigtede planner for nyt akvarie, giv jeres mening...

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
martinknorr
Rev haj
Rev haj
Reactions: 3
17
Postnummer: 8370 Hadsten
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Hadbjerg

Langsigtede planner for nyt akvarie, giv jeres mening...

Indlæg af martinknorr »

Hej Alle

Som overskriften siger så går jeg med planner om et større akvarie, dog bliver det først når jeg er flyttet ud af min to værelses :wink:

Den nye tank vil blive på 1000-1100 L og har da lavet mig en lille skitse i google sketch-up, se nedenfor...
målene er 170 på i længderne x 70 D x 60 H
Model akvarie.JPG
Jeg er ikke så meget længere i min planlægning end dette, men gode råd/tips modtages gerne samt ris og ros...
:GO
MVH
Martin
8370 Hadsten
spdiving
Reactions: 0

Re: Langsigtede planner for nyt akvarie, giv jeres mening...

Indlæg af spdiving »

Det ser jo meget fint ud. Men jeg ville nok prøve at undgå tværstiverne. De vil altid være i vejen eller tage en del af lyset.
Mit gamle 400L havde en tværstiver der var 15cm bred nøj jeg banede og svovlede over det lort.
Det 1000l jeg har nu er blevet lavet uden. Dog steg prisen da glaset skulle være tykkere 15mm er mit lavet i. Men det er virklig rat ikke at have.

Hvilken teknik har du tænkt på at have skummer, Lys, pumper ?

Steen
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
16
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Han$en »

Dyrt ser det ud :beer:
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions: 10
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Jeg ser nu ingen problemmer i tværstiverne. Nu hvor man mere og mere bruger led, så passer det jo fint til 3 lamper.
Jeg ville lave det dybere end de 70 cm, fordi du kan komme til det bagfra.
Men uaset hvad du laver så sørg for at der er mulgihed for at komme til forfra også. Det er hammer svært og meget irriterende at skulle rende rundt om akvariet hele tiden for at finde den rette placering af koraller
martinknorr
Rev haj
Rev haj
17

Indlæg af martinknorr »

spdiving: Jeg tror jeg holder fast i tværstiverene af den simple årsag at jeg ikke har nerver til andet :embarassed: Men tænkte også som Carsten skriver, at det lige passer til 3 lamper. Jeg har slet ikke sat mig fast på noget teknik da baljen sandsynligvis ligger 1-2 år ude i fremtiden så der kan nå at komme så meget nyt på banen at det ikke rigtig kan betale sig. Dog er jeg overbevist om at det LED belysning til den tid.

Han$en: Yes I know, så derfor også en af grundene til de lange udsigter sammen med pladsproblemerne :wink:

Carsten: Jeg ved præcis hvad du mener, ingen mulighed for at se hvad faen man står og laver. Så på en eller anden måde skal der kunne kommes til foran også. Dog er dette en konstruktions løsning der skal tænkes lidt over.
Har faktisk også overvejet målene 140x140x60 ca. samme antal liter men vil være ekstremt fedt med den store dybde, så er der bare rækkevide problemet. Men så kan det være jeg skal have lidt wirehejs i loftet så jeg kan hænge over baljen, hehe :GO
MVH
Martin
8370 Hadsten
Skjonnemand
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
17
Postnummer: 8900 Randers

Indlæg af Skjonnemand »

martinknorr skrev:Hej Alle

Som overskriften siger så går jeg med planner om et større akvarie, dog bliver det først når jeg er flyttet ud af min to værelses :wink:

Den nye tank vil blive på 1000-1100 L og har da lavet mig en lille skitse i google sketch-up, se nedenfor...
målene er 170 på i længderne x 70 D x 60 H
Model akvarie.JPG
Jeg er ikke så meget længere i min planlægning end dette, men gode råd/tips modtages gerne samt ris og ros...
:GO

er det lokalet man går ind i hvor akvariet står i? el skal det forstille et akvarierum og man står udenfor rummet??
altså skal det forstille akvariet er "bygget" ind i væggen??
martinknorr
Rev haj
Rev haj
17

Indlæg af martinknorr »

Man står uden for og det bagved er akvarierummet. men det er kun for at visualisere hvordan og hvorledes det kunne se ud :wink:
MVH
Martin
8370 Hadsten
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"