Så fik jeg købt mig et nyt akvarie endnu en gang og det skal da vises frem

det er et sort porsa stel med glaslåger som er lakeret sorte fin detalje..
bordet måler b90xh110xd60 så det er så højt at man kan stå oprejst og kigge lige ind i det hvilket jeg synes er ret fedt

akvariet ved jeg ikke hvad mærket er men måler 90x60x60 med optisk glas eller hvad det nu hedder i 3 af siderne. glasset er utrolig tykt 12mm og med bølgebrydere hele vejen rundt.
lampen er blevet en PS Metis 2x100 i stedet for en geisemann 8x39w t5 med 2x15000 4xreefblue og 2x ultraviolet. dette giver et utroligt lækkert lys og selvlysende koraler som jeg så ikke kan få med på billedet.. alle rør er giesemann men kender ikke lige de originale betegnelser for dem

den ligger på to ps spiderophæng.
sumpen er på 140 l med 30 l til ferskvand og så kun delt op med et retur kammer.
pvc er der kugle haner på alle rør og så et ekstra udtag på returen til et evt kommende filter som nok bliver bio pellet.
nedfald og sikkerhedsrør er 32 og retur er 25.
skummeren er pt en tunze 9210 der går til 1000L men regner med at skifte til en bubbleking eller noget andet inden for den nærmeste fremtid da jeg åbenbart er meget lydfølsom og de glas låger i skabet gør det svært at lydisolere

den er så nu skiftet ud med en ATB med eheim pumpe. der går op til 1000L og er utrolig lydløs

så har jeg en newjet 3000 men skuet en smugle ned da jeg ellers ikke ku få det justeret lydløst

cirkulation består lige nu af 2x 6045 men skal nok anskaffe mig en til tror jeg.
og så en tunze osmoslator.
har som mange andre ombestemt mig fra kun at ha en fishtank til at jeg nu gerne vil ha koraler

men er ikke meget inde i navne så går bare efter dem der er i flotte farver og kan stå og blafre i strømmen.. det jeg helt pjattet med

lige pt har jeg ikke de vilde fisk.. 2 klovne og en blå damsel da den har overlevet i mange år og et akvarie der væltede hvor alt andet døde synes jeg næsten den har fortjent at blive

og så da jeg var ude hos carsten i går ku jeg desværre ikke dy mig for at købe sådan to rejer da de jo nu hvor så billige