Startede ud med saltvand for godt et år siden, så er stadig grøn i faget.
Købte et 128l Boyu fra en bruger herinde.Det stod i garagen i et par måneder, indtil jeg fik tid til at sætte det ordentligt i gang.
Jeg var en anelse nervøs for opstarten, da jeg aldrig havde haft saltvand før.
Men med god hjælp fra en kammerat, fik jeg baljen startet op.
Men ak ak ak.. Kunne hurtigt se at jeg nu var SOLGT til denne hobby!
Jeg kunne bruge timer på at glo ind i det tomme akvarie, for at lede efter liv i stenene

Læste alt her på forumet for at lære, hvordan jeg skulle gøre tingene mest optimalt!
Jeg nåede vist at få et par fisk og en reje i akvariet, før jeg gik på jagt efter et større akvarie.
Fandt et 300 liters med 200 liters sump herinde.
Købte det og solgte mit Boyu.
Var fuldstændig vild med det.. Men kunne samtidig godt se, at der skulle fyldes nogen dollars der i, for at det blev RIGTIG fedt!
Samtidig var der en bruger herinde (Spax) som satte sit 125 liters cube med 90 liters sump til salg.
Var helt solgt, da jeg så det første gang! Kan ikke huske, hvor mange gange jeg var inde at se i den salgstråd

Jeg tog chancen og satte mit 300 liters til salg, i håb om at kunne købe spax's akvarie.
Heldigvis lykkedes denne mission

Akvariet blev startet op for 3 ugers tid siden, med vand og sten fra det gamle 300 liters.
Har ikke oplevet nogen algefase og mine vandværdier sidder lige i skabet

Set up består af følgende:
125 liters cube (50 x 50 x 50) med weisglas på 3 af siderne (til dem, som ikke har oplevet weisglas, kan jeg kun sige: DET SPILLER!)
90 liters sump, med 20 liters ferskvands kammer.
150 watts giesemann HQI lampe.
New Jet 1200 retur pumpe.
2 x hydor koralia 1.
Boyu WG-428 skummer. Havde planlagt en bedre skummer, men denne har overrasket mig MEGET positivt! Så den bliver der i.
Af levende er der kun sten indtil videre. Vil skyde på ca 25 kg sten. Har fyldt sumpen helt op for at lave en mere luftig opsætning i akvariet.
Har egentlig ikke ikke lavet nogen planer om, hvad liv der skal der i endnu

Kun to ting SKAL jeg bare eje! VIL have en hammerkoral (Køber gerne et fragment, hvis du bor i nærheden) og en manderinfisk.
Resten må komme hen af vejen

Vil ha bygget mig en låge til skabet på et tidspunkt. Ellers skal der vist ikke laves noget overhovedet.
Ris og ros er velkommen