skummer
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 8600 Silkeborg
skummer
hej
må man slukke skummeren 6-8 timer hver dag ? tænker på det ville sænke lydniveauet om aftenen i stuen
VH
Rasmus
må man slukke skummeren 6-8 timer hver dag ? tænker på det ville sænke lydniveauet om aftenen i stuen
VH
Rasmus
- Nielsen'sbilplejeAalborg
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9220 Aalborg Øst
- Saltvand siden?: 1992
- Geografisk sted: aalborg
Re: skummer
det ville jeg ikk gøre ...
men igen der er jo nogen der slet ikk køre med skummer ?
men jeg hade faktis en kammy der hade saltvand akvarie på et tidspungt
hans skummer kørte kun om natten
og hans akvarie kørte super godt i 3 år så blev han skilt og akvariet pillet ned og solgt
fordi den kun kørte om natten var fordi han hade en familiemedlem der var tysker og han hade også saltvandakvarie ..og efter hans mening var at der blev fri givet mere afald om natten
om der er noget om snakken ved jeg ikk en skid om
og hans akvarie kørte super godt i 3 år så blev han skilt og akvariet pillet ned og solgt
fordi den kun kørte om natten var fordi han hade en familiemedlem der var tysker og han hade også saltvandakvarie ..og efter hans mening var at der blev fri givet mere afald om natten

Akvariet er på 250L så jeg vil næppe råde nogle til at køre uden skummer og heller ikke i perioder. Selv om nogle tosser gør det med glæde i et lille nano på 54L.Nielsen'sbilplejeAalborg skrev:det ville jeg ikk gøre ...
Har du ikke balance imellem fisk og vand samt lev.sten skal der intet til før det hele vælter uden skummer.
Det er lige som at hælde bly i et par bukser for at se hvor meget selerne kan bære.
Steen
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 8544 Mørke
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Mygind - Randers
I mit tidligere system var min skummer slukket hver dag mellem kl 17:00 og 23:30 og det gav ingen problemer. Baljen var på 530 liter og ca. 80 kg sten. Jeg havde ca. 8-10 fisk heraf 6 kiruger.
Da der naturligvis er forskel på setupet er det nok svært at sige om du kan gøre det samme. Du kan jo starte med at slukke skummeren en time eller to om dagen og holde øje med dine vandværdier så de ikke forandre sig. Så kan du jo øge antallet af timer hvis der ikke sker forandringer i vandværdierne.
Mark W
Da der naturligvis er forskel på setupet er det nok svært at sige om du kan gøre det samme. Du kan jo starte med at slukke skummeren en time eller to om dagen og holde øje med dine vandværdier så de ikke forandre sig. Så kan du jo øge antallet af timer hvis der ikke sker forandringer i vandværdierne.
Mark W
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Fredericia
Hej Rasmus,rasmus1970 skrev:hej
VH
Rasmus
Kan næsten tænke mig til, at det står på dit værelse.
Mit akvarie står også på mit værelse, men jeg bruger en luftskummer. En Berling Airlift 90 med en Ehiem 400 luftpumpe, og kan seriøst stort set intet hører. Kun lidt de små bobler

Mvh.
Marco R
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Marco R[/center]
-
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE
rasmus1970 skrev:hej
i stuen
VH
Rasmus
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
BOYU L200 KØLER
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Fredericia
Flot Marco den tager jeg lige på min kappewondersurfer skrev:rasmus1970 skrev:hej
i stuen
VH
Rasmus

[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
Marco R[/center]