Erfaring med Biopellets..?

Forum for nye som gamle produkter samt beskrivelser og anmeldelser her af.
Besvar
Brugeravatar
Slingerskæv
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
14
Postnummer: 5220 Odense SØ
Saltvand siden?: 2010

Erfaring med Biopellets..?

Indlæg af Slingerskæv »

Hej med jer..

Er der ikke nogen der vil dele deres erfaringer med mig omkring biopellets? :be:

Så vidt jeg kan læse mig til er det jo nærmest det mest fantastiske produkt der nogensinde er lavet til saltvand.. :K Hmmmm.. Er dog lidt skeptisk.. :T

Jeg vil gerne vide om det "blot" er en reaktor man skal bruge, eller om man også her skal bruge co2?

Kort sagt: En gennemgang af hvordan det virker og hvad man skal bruge.. Forhåbenlig også nogle erfaringer fra folk, som har prøvet det.. :y

Jeg takker mange gange på forhånd.. :beer:
Senest rettet af Slingerskæv ons 9. mar 2011 11:58, rettet i alt 1 gang.
Henrik
I indsamlingsfasen til nyt saltet eventyr.
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: Biopellets gennemgang..?

Indlæg af Han$en »

Der skal ikke bruges CO2, og det skal i Reaktor for at fungere optimalt!

http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=1&t=35946

Så er der lige til et par timers læsning. Som det kan ses har folk meget delte meninger og erfaringer :)
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Laustsen
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
15
Postnummer: 9900 Frederikshavn
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: Erfaring med Biopellets..?

Indlæg af Laustsen »

det er mange meninger og vio pellets- læs den tråd hansen linker til at du er meget klogere. du kan købe et begynder sæt hos deep ocean.. der skal ikke bruges co2 bare en reaktor hvor vandet strømmer gennem pelles med en forholdsvis høj fart.. er selv en af dem som er glad for sine pellet´s mit nye akvaire har kørt i 5 md. med pellet´s fra dag et!. og alt spiller endnu! men vi må se hvad tiden bringer!.. men kan erfare at det optager nemmere nitrat en fosfat! og man skal dosere noget nøjagtigt!
500L hjørne akvarie m. buet front,møbel i højglans hvid,vertex filter m.tunze 2400.BM 200 skummer, tunze 3000 retur, 2x tunze 6055 1x tunze 6105 powerheads, tunze multicontroller, 26W Uv filter,Geismann 250W HQI 2x 54W T5! samt tunze osmolater
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Jeg strtede med pelles og fik ikke lige læst at om at man skulle starte langsomt op så jeg startede lige med at hive en masse SPS koraler op af vandet fordi de døde.
Men i starten fik jeg røde slimalger og da nitrat var på 0 og forfaten den steg så begyndte jeg med at køre med fosfat mediet for at ned bringe denne.
Da jeg fik fosfaten ned på 0.12 besluttede jeg mig for at fjerne både bio pelles og fosfat mediet for at går over til VSV istedet dette gav igen røde slimalger.
2 reaktorer med pumper var sgu lige vildt nok når man kan nøjes med at tilsætte en lille smugle VSV. Så det kører jeg med nu og tilsætter 2ml om dagen og det har bragt min fosfat ned på 0.08
Så nu spare jeg igen på strømen og har det helt fint med at tilsætte 2ml VSV om dagen manuelt.

Steen
Brugeravatar
Slingerskæv
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
14
Postnummer: 5220 Odense SØ
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Slingerskæv »

spdiving skrev:Jeg strtede med pelles og fik ikke lige læst at om at man skulle starte langsomt op så jeg startede lige med at hive en masse SPS koraler op af vandet fordi de døde.
Men i starten fik jeg røde slimalger og da nitrat var på 0 og forfaten den steg så begyndte jeg med at køre med fosfat mediet for at ned bringe denne.
Da jeg fik fosfaten ned på 0.12 besluttede jeg mig for at fjerne både bio pelles og fosfat mediet for at går over til VSV istedet dette gav igen røde slimalger.
2 reaktorer med pumper var sgu lige vildt nok når man kan nøjes med at tilsætte en lille smugle VSV. Så det kører jeg med nu og tilsætter 2ml om dagen og det har bragt min fosfat ned på 0.08
Så nu spare jeg igen på strømen og har det helt fint med at tilsætte 2ml VSV om dagen manuelt.

Steen
Hej Steen, vil det sige, at du kører med Skummer og VSV og ikke andet?? Det lyder jo nemt nok.. Hvad ville der ske hvis det smutter en dag med tilsætningen?
Henrik
I indsamlingsfasen til nyt saltet eventyr.
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Sikkert ikke ret meget lige som da jeg kørte ZEOvit. Man forsætter bare hvor man slap sidst.. :sneaky2:

Skummer og aktivt kul bruger jeg PT.

Steen
Besvar

Tilbage til "Produktgennemgang"