Ocean Prop 15000 pumpe erfaringer

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
TimW
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
18
Postnummer: 4690 Haslev
Saltvand siden?: 2007

Ocean Prop 15000 pumpe erfaringer

Indlæg af TimW »

er der nogen der kender den eller har den for for så vil jeg da godt høre deres mening om den http://reefbuilders.com/2009/06/26/aqua ... hes-water/

http://www.aqua-medic.de/manuals/OceanP ... 162500.pdf
Brugeravatar
TimW
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
18

Re: Ocean Prop 15000 pumpe erfaringer

Indlæg af TimW »

uhm det var ikke det store kendskab der var til den men har bestilt mig sådan en fætter så må se om den er noget værd når den lander så
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Marco R »

Hej Tim,

Så må du da godt lave en produktgennemgang :)
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 1999

Indlæg af Knut-Arne Berg »

Jeg har en av disse Tim :wink:

La mig først sige.. de er store som murstein!! :dizzy: ,og ruver pent godt i akvariet..
Det er sugekoppfeste med til disse,og haver ikke opplevd att de løsner etter ett halvt års brug,men pga. tyngden på denne pumpekonstrukksjon inkl. denne massive festesett anordning,så siger de litt nedover langs glasset har jeg merket over tid,så de må om festes regelmessigt,og litt knotete å få dette til med denne festeordning på sugekoppen. :rolleyes:
Ellers.. de er billige i inkjøp,og når en tager i betraktning i att de også leveres komplett inkl. en enkel styreenhet for pumpen som regulerer turtall/flood,så er de rimeligt priset i forrhold til konkurenter,som kan justeres,og( her er jo kontroller med i pakken!).

Synes muligens de haver en noget smal vand spredning i baljen,og en større munning havde gjort susen der fra ingeniørenes side,men-men.. :rolleyes:
Haver ellers gått helt problemfritt her hos mig i ett halvt års tid,men valgte å selge den til slutt,da jig synes den ble for dominerendes å se til i ett nyere oppsett jig kjører nu.

Kan man leve med dens ytre mål,noe komlede å plukke fra hverandre ved rengjøring av rotor/propell,samt att det ikke er magnetfeste på disse,så er det altså ikke ett dårligt køb dette her,og spesielt når en tager med den medfølgendes kontoller i regnksabet også :wink: :)
Brugeravatar
TimW
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
18

Indlæg af TimW »

Knut-Arne Berg skrev:Jeg har en av disse Tim :wink:

La mig først sige.. de er store som murstein!! :dizzy: ,og ruver pent godt i akvariet..
Det er sugekoppfeste med til disse,og haver ikke opplevd att de løsner etter ett halvt års brug,men pga. tyngden på denne pumpekonstrukksjon inkl. denne massive festesett anordning,så siger de litt nedover langs glasset har jeg merket over tid,så de må om festes regelmessigt,og litt knotete å få dette til med denne festeordning på sugekoppen. :rolleyes:
Ellers.. de er billige i inkjøp,og når en tager i betraktning i att de også leveres komplett inkl. en enkel styreenhet for pumpen som regulerer turtall/flood,så er de rimeligt priset i forrhold til konkurenter,som kan justeres,og( her er jo kontroller med i pakken!).

Synes muligens de haver en noget smal vand spredning i baljen,og en større munning havde gjort susen der fra ingeniørenes side,men-men.. :rolleyes:
Haver ellers gått helt problemfritt her hos mig i ett halvt års tid,men valgte å selge den til slutt,da jig synes den ble for dominerendes å se til i ett nyere oppsett jig kjører nu.

Kan man leve med dens ytre mål,noe komlede å plukke fra hverandre ved rengjøring av rotor/propell,samt att det ikke er magnetfeste på disse,så er det altså ikke ett dårligt køb dette her,og spesielt når en tager med den medfølgendes kontoller i regnksabet også :wink: :)

takker for informationen Knut-Arne Berg
hahah ja jeg er godt klar over den fylder en del og har også selv været lidt betænkelig over ophænget /sugekoppen men har 3 stk gamle hydor pumper som er brændt af inden for samme måned så har nogle magnet ophæng fra dem liggende jeg hadde tænkt mig at sætte på som hjælper for at holde den på plads vis ellers de kan bære den hahahah men den er pænt billige i øjeblikket 135euro/ca1000kr så med styring og det hele så kan det sku nok ikke gå helt galt
Senest rettet af TimW tirs 8. mar 2011 12:32, rettet i alt 1 gang.
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17

1000 danske var billigt ja Tim :y
Jeg måtte ud med 1950 Nkr + frakt fra en butik her i Norge for ett godt års tid siden for min :rolleyes:
Det skiller jo 4-5 kroner pr.d.dato på verdien af en hundrelapp i jeres favør i forhold til den norske,men det bliver anyway milevis fra en tilsvarendes Tunze MED original kontroller til å styre pumpen med. :GO
De er tunge ja,og krever sitt solide og kraftige feste disse pumpene :P
Brugeravatar
TimW
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
18

Indlæg af TimW »

Knut-Arne Berg skrev:1000 danske var billigt ja Tim :y
Jeg måtte ud med 1950 Nkr + frakt fra en butik her i Norge for ett godt års tid siden for min :rolleyes:
Det skiller jo 4-5 kroner pr.d.dato på verdien af en hundrelapp i jeres favør i forhold til den norske,men det bliver anyway milevis fra en tilsvarendes Tunze MED original kontroller til å styre pumpen med. :GO
ja pyha en pris du har måtte slippe men ku godt tænke mig at vide lidt mer om flowet fra dem va er din mening om det og de forskellige indstillinger :GO
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17

TimW skrev:
ja pyha en pris du har måtte slippe men ku godt tænke mig at vide lidt mer om flowet fra dem va er din mening om det og de forskellige indstillinger :GO
Tja..min var montert i en balje som målte L-150/D-80/H-58cm,på motsat kortside af en Tunze 6105,og havde fin sirkulasjon over det hele da,efter som jig kan huske(haver lagt ned det oppsett nu).
Mener jig havde indstillingen på "fuld gas" på denne hele tiden :) ,så kontrolleren blev ikke meget brukt egentligt af meg :wink:
Som nevnt tidligere så gav den ikke noget "bred" stråle,men ved å kjøre disse to forskjellige pumper mot hverandre,oppnådde jig en passelig kaotisk sirulasjon over hele denne afleggerbaljen med stenkoraller oppi.
Er nattmodus på kontrolleren,men ble aldrigt brukt her hos mig.
Ikke noget spesielt meget bråk af den mener jig,men nu havde jig dette oppsettet ståendes i mitt 20 kvadrat store akvarierom i min kelder,sammen med 3 andre oppsett+ någen pent store og kraftige skummere,så hele dette rommet høres mer eller mindre ud som ett tekniskt maskin rom fra før af da :grin:
Men er utvilsomt en fin budsjett streamer med kotroller til den pris.
Ellers haver jo seastars.dk nogen rimelige 5000 liters Grotec streamere ser jig(dog uten kontrollere),men fordelene der er jo att en kan plassere flere stykker rundt om,så en får fin spredning over det hele til også der en fin liten pris.
Kender dog ikke til disse Grotec pumpene af egen erfaring,men de ser hyggeligt priset ud,og kunde faktiskt tenke mig å snappe med mig hjem nogen slike fra dansketuren min,til å have liggendes på hyllen i en krisesituasjon(fint å have :GO )
Men hvet ikke om jig får tid til å besøge også denne butik i København,da jig må køre hjem igjen til fjeldene samme dag.
Brugeravatar
TimW
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
18

Indlæg af TimW »

Knut-Arne Berg skrev:
TimW skrev:
Tja..min var montert i en balje som målte L-150/D-80/H-58cm,på motsat kortside af en Tunze 6105,og havde fin sirkulasjon over det hele da,efter som jig kan huske(haver lagt ned det oppsett nu).
Mener jig havde indstillingen på "fuld gas" på denne hele tiden :) ,så kontrolleren blev ikke meget brukt egentligt af meg :wink:
Som nevnt tidligere så gav den ikke noget "bred" stråle,men ved å kjøre disse to forskjellige pumper mot hverandre,oppnådde jig en passelig kaotisk sirulasjon over hele denne afleggerbaljen med stenkoraller oppi.
Er nattmodus på kontrolleren,men ble aldrigt brukt her hos mig.
Ikke noget spesielt meget bråk af den mener jig,men nu havde jig dette oppsettet ståendes i mitt 20 kvadrat store akvarierom i min kelder,sammen med 3 andre oppsett+ någen pent store og kraftige skummere,så hele dette rommet høres mer eller mindre ud som ett tekniskt maskin rom fra før af da :grin:
Men er utvilsomt en fin budsjett streamer med kotroller til den pris.
Ellers haver jo seastars.dk nogen rimelige 5000 liters Grotec streamere ser jig(dog uten kontrollere),men fordelene der er jo att en kan plassere flere stykker rundt om,så en får fin spredning over det hele til også der en fin liten pris.
Kender dog ikke til disse Grotec pumpene af egen erfaring,men de ser hyggeligt priset ud,og kunde faktiskt tenke mig å snappe med mig hjem nogen slike fra dansketuren min,til å have liggendes på hyllen i en krisesituasjon(fint å have :GO )
Men hvet ikke om jig får tid til å besøge også denne butik i København,da jig må køre hjem igjen til fjeldene samme dag.
hahaha det sku vel aldrig være dem her http://www.fish-street.com/sunsun_jvp10 ... gory_id=35
for de har vist bare lige fået kastet navnet på af Grotec men er de samme har selv 2 stk af dem og de kører sku bare skiftede mine tunze 6055 ud med disse og det fortrød jeg sku ikke kører lige nu med dem her http://www.fish-street.com/sunsun_jvp20 ... gory_id=35 og de kører også bare der ud af så helt klart fine pumper og mine siger intet
Senest rettet af TimW ons 9. mar 2011 00:42, rettet i alt 1 gang.
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17

Ja.. uden å vite det selv,er det sikkert for godt til å være sant att det ikke gjemmer sig någen gule små kinesere bag disse Grotec,ene,Rassmus selger på seastars :P

Var jo hyggeligt priset,någet som peker mot asiatisk opprinnelse,egentligt..
Holder de lenger enn ett halvt år,så bliver det jo en bonus,pris taget i betraktning.
Kan jo købe 3 stk.for en Tunze 45 pumpe,he-he.
http://www.seastars.dk/prestashop/1668- ... -5000.html
Brugeravatar
TimW
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
18

Indlæg af TimW »

mine har efterhånden kørt i et års tid og intet problem og har nogle efterligninger af hydor også og de er enu ælde og kører også uden problemmer så eneste grund til jeg vil prøve de andre er på grund af at jeg godt ku tænke mig lidt mer skiftnign i flowet
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"