Hvem spiser bubbletip anemoner?
- Flemming
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4320 Lejre
- Saltvand siden?: 2000
- Geografisk sted: Lejre/ Sjælland
Hvem spiser bubbletip anemoner?
Leder efter en naturlig fjende, til mine bubbletip anemoner. De breder sig og har formeret sig fra 1 til 15-20 stykker på 4 år.
Anemoner sidder placeret sådan at de er umulige at få fat på (uden at skille alt), så tænkte på om nogen kender til en naturlig fjende for disse?
Anemoner sidder placeret sådan at de er umulige at få fat på (uden at skille alt), så tænkte på om nogen kender til en naturlig fjende for disse?
Hilsen
Flemming
Flemming
-
- Foxface
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 7321 Gadbjerg
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Gadbjerg
Re: Hvem spiser bubbletip anemoner?
Du ønsker IKKE, at de går til i dit akvarie...
Mit akvarie er væltet fuldstændigt efter en anemone valgte at stille træskoene...
Hvis jeg var dig, ville jeg forsøge at flytte dem fra deres skjul ved, at sætte et plætheds til at blæse på dem. Og så fange dem, når de sidder bedre...

Mit akvarie er væltet fuldstændigt efter en anemone valgte at stille træskoene...
Hvis jeg var dig, ville jeg forsøge at flytte dem fra deres skjul ved, at sætte et plætheds til at blæse på dem. Og så fange dem, når de sidder bedre...
Mvh.
Trine

Trine

- Flemming
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
Ja, du har en pointe.
Men hvis man nu havde en reje/krabbe/hummer eller lignende der nappede i dens arme og irriterede den så meget at de flyttede sig, så kunne jeg fange dem. Aller bedst hvis dyret blev fortæret, så der ikke kom den forurening i vandet. Måske ønsketænkning.
Men hvis man nu havde en reje/krabbe/hummer eller lignende der nappede i dens arme og irriterede den så meget at de flyttede sig, så kunne jeg fange dem. Aller bedst hvis dyret blev fortæret, så der ikke kom den forurening i vandet. Måske ønsketænkning.
Hilsen
Flemming
Flemming
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
Tror næppe du finder noget som kan snuppe en anemone i et haps uden at du vil opleve en form for forrådnelse.Flemming skrev:Ja, du har en pointe.
Hvis så ønske tænkningen var muligt, så ville du bare få det ud af den anden ende på Fisken/ Krabben og ville være lige vidt.
Slut produktet er det samme i sidste ende.
Så lidt cirkulation direkte på de anemoner du vil have til at slippe taget og net dem så op

-
- Foxface
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 7321 Gadbjerg
- Geografisk sted: Gadbjerg
Powerhead er blevet til plætheds i mit indlæg... Skide iPhone 

Mvh.
Trine

Trine

- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
HAHA kender det godt. hvergang jeg skal skrive af eller og skriver den ctLehd skrev:Powerhead er blevet til plætheds i mit indlæg... Skide iPhone
- Flemming
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
Jeg er ikke helt overbevist om at du har ret i ovenstående. Mon ikke det er forrådnelsesprocessen der gør anemonerne til stærkt forurenende når de er døde.ronny.w skrev:Tror næppe du finder noget som kan snuppe en anemone i et haps uden at du vil opleve en form for forrådnelse.Flemming skrev:Ja, du har en pointe.
Hvis så ønske tænkningen var muligt, så ville du bare få det ud af den anden ende på Fisken/ Krabben og ville være lige vidt.
Slut produktet er det samme i sidste ende.
Når/hvis man kunne finde et dyr der fortærede anemoner, gik disse jo ikke i forrådnelse, men indgik i fødekæden og kom ud som enhver anden "fiskeprut".
Men enig, jeg tror det bliver umådelig svært at finde et dyr, der fortærer anemoner og endnu sværre "i en haps"

Hilsen
Flemming
Flemming
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 1800-1999 Frederiksberg C
- Geografisk sted: Lausanne, Schweiz
Smid et billede op - det kan være jeg er interesseret et lille stykke anemone 

/Kewin - 160L
- FrederikNørgaard
- Foxface
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Geografisk sted: 7000 Fredericia
Jeg ville nu heller ikke have noget i mod en anemone.
Mvh Frederik B Nørgaard
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
Tror desværre ikke du kan finde noget levende der vil snuppe dine anemoner - og slet ikke uden at gå på rov i resten af din balje.
Tror pumpe finten eller det at flytte rundt på stenene er den eneste vej frem
Men hvorfor vil du af med dem? Hvis du har gode værdier så trives de jo = dør ikke - og er samtidigt rigtigt flotte i en tank IMO
Tror pumpe finten eller det at flytte rundt på stenene er den eneste vej frem
Men hvorfor vil du af med dem? Hvis du har gode værdier så trives de jo = dør ikke - og er samtidigt rigtigt flotte i en tank IMO

Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Flemming
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
Når man som jeg har 15-20 meget store anemoner i baljen og de alle er brune=grimme og når de vandre (sker nu ikke meget) men så brænder de jo korallerne etc. Desuden har de afskåret både fisk og koraller for flere svømme muligheder og for korallernes plads.
Jeg gav dem gerne væk, men er som sagt svære at få fat på. Powerhead muligheden er prøvet, men problemet er at de sidder med foden laaaaangt inde under stenene og laver en tragtform. Så når jeg driller dem med stråle eller lignende, trækker den sig bare sammen og venter et par timer før den kommer ud igen.
Jeg gav dem gerne væk, men er som sagt svære at få fat på. Powerhead muligheden er prøvet, men problemet er at de sidder med foden laaaaangt inde under stenene og laver en tragtform. Så når jeg driller dem med stråle eller lignende, trækker den sig bare sammen og venter et par timer før den kommer ud igen.
Hilsen
Flemming
Flemming
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8963 Auning
- Saltvand siden?: 1987
- Geografisk sted: Auning / Djursland
jo her er det perfekte middel :
men ellers så vil jeg da prøve at gøre dem det træls der hvor de sidder, ved at sætte en pumpe til at blæse direkte ellewr bare en stærk strøm forbi dem så plejer de at flytte sig.
men sørg for at hvis de slipper helt ikke kan komme i en pumpe.

men ellers så vil jeg da prøve at gøre dem det træls der hvor de sidder, ved at sætte en pumpe til at blæse direkte ellewr bare en stærk strøm forbi dem så plejer de at flytte sig.
men sørg for at hvis de slipper helt ikke kan komme i en pumpe.
Mvh. Lars Steen
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
- Flemming
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
he he... Ja, jeg er nok blevet til en naturlig anemone fjende 
Lars - Jeg kom til at tænke på dig og dit kamera, da jeg læste tråden om "akvarier før krigen"
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=5&t=42244
Det har jeg godt nok hørt på mange gange. Altså at det kan køre på den gamle måde. Havde du nogen koraller i dengang ( levende koraller altså)

Lars - Jeg kom til at tænke på dig og dit kamera, da jeg læste tråden om "akvarier før krigen"

Det har jeg godt nok hørt på mange gange. Altså at det kan køre på den gamle måde. Havde du nogen koraller i dengang ( levende koraller altså)

Hilsen
Flemming
Flemming
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
nææ jeg mener at jeg havde en mindre levende sten
som Wendy da hun var barn ventede på at den skulle bevæge sig
jo der var nogle enkelte polypper af en slags, de var lidt svære og meget dyre at få fat på dengang.
vi var bare forbavset over så nemt det var at ha' saltvand, det mener jeg sådan set stadigvæk at det kan være.

jo der var nogle enkelte polypper af en slags, de var lidt svære og meget dyre at få fat på dengang.
vi var bare forbavset over så nemt det var at ha' saltvand, det mener jeg sådan set stadigvæk at det kan være.
Mvh. Lars Steen
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
- Saltvand siden?: 2006
Hvis du har en flad sten til rådighed, så læg denne over anemonen (uden at mase den) således at den intet lys får. Det skulle meget gerne få den til at flytte sig i løbet af en dag eller 2. Og så er det bare at holde øje med hvornår den sidder et sted, du enten kan pille den af let, eller evt. ved hjælp af en spise-kniv eller skruetrækker "brække" foden op. 
Jeg har selv brugt metoden på min egen lille Bubbletip, og det virkede perfekt!

Jeg har selv brugt metoden på min egen lille Bubbletip, og det virkede perfekt!

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
- Flemming
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
Der er kommet nogle gode ideer, tak for dem.
Jeg kan bare ikke lige se at de er direkte brugbare i mit setup som det er. Det har I naturligvis ingen chance for at vide, så derfor vedhæfter jeg lige et billede jeg håber kan illustrere hvordan de bor.
Jeg kan bare ikke lige se at de er direkte brugbare i mit setup som det er. Det har I naturligvis ingen chance for at vide, så derfor vedhæfter jeg lige et billede jeg håber kan illustrere hvordan de bor.
Hilsen
Flemming
Flemming
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
Kommer jo an på om man læser dine indlæg eller ej. Når du skriver at de sidder bagved og steder du ikke lige kan komme til.Flemming skrev:Der er kommet nogle gode ideer, tak for dem.
Kan man jo nok heller ikke lige pt. kommer til at lægge en extra sten oven på.
men flot er dit setup da

-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
kan du ikke sætte eller hænge en powerhead ned så strålen rammer dem, så plejer de at flytte sig.
Mvh. Lars Steen
- Flemming
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
Det man ikke kan se på billedet er, at selve anemonens fod er helt inde under alle stenene helt bagerst, og så laver den en tragt på ca. 20 cm så den lige får fangarmene ude i lyset. Men jeg kan sagtens få en stråle til at ramme der hvor armene er og den trækker sig sammen. Men ikke sådan at den flytter sig. Jeg kan ikke få powerhead strålen ind så den rammer selve anemonefoden.
Troede ellers jeg havde opfundet noget smart... jeg tog en optøet reje og tømte den for vand og sprøjtede joes juice ind i den og gav anemonen den som mad. De spiste dem og trak sig voldsomt sammen. yeeees tænkte jeg....men 1 uge efter var de allesammen på færde igen. Ligeså store som før.
Troede ellers jeg havde opfundet noget smart... jeg tog en optøet reje og tømte den for vand og sprøjtede joes juice ind i den og gav anemonen den som mad. De spiste dem og trak sig voldsomt sammen. yeeees tænkte jeg....men 1 uge efter var de allesammen på færde igen. Ligeså store som før.
Hilsen
Flemming
Flemming
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
Har du i grunden prøvet med en elastik ?? Smid en elastik rundt om den lige under hovedet.Flemming skrev:Det man ikke kan se på billedet er, at selve anemonens fod er helt inde under alle stenene helt bagerst, og så laver den en tragt på ca. 20 cm så den lige får fangarmene ude i lyset. Men jeg kan sagtens få en stråle til at ramme der hvor armene er og den trækker sig sammen. Men ikke sådan at den flytter sig. Jeg kan ikke få powerhead strålen ind så den rammer selve anemonefoden.
Der er stor mulighed for at den bliver så irriteret at den så slipper.
Måske dette var en mulighed, hvis det da vil virke,
da jeg ikke har set eller hørt om nogen der har brugt
denne metode før, men nogen gange må vi tænke udenfor boksen
- Flemming
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 20
Hej Ronnyronny.w skrev:Har du i grunden prøvet med en elastik ?? Smid en elastik rundt om den lige under hovedet.Flemming skrev:Det man ikke kan se på billedet er, at selve anemonens fod er helt inde under alle stenene helt bagerst, og så laver den en tragt på ca. 20 cm så den lige får fangarmene ude i lyset. Men jeg kan sagtens få en stråle til at ramme der hvor armene er og den trækker sig sammen. Men ikke sådan at den flytter sig. Jeg kan ikke få powerhead strålen ind så den rammer selve anemonefoden.
Der er stor mulighed for at den bliver så irriteret at den så slipper.
Måske dette var en mulighed, hvis det da vil virke,
da jeg ikke har set eller hørt om nogen der har brugt
denne metode før, men nogen gange må vi tænke udenfor boksen
Tak fordi du tænker med. Kunne godt være et forsøg værd..
Hilsen
Flemming
Flemming