Nybegynder søger hjælp til overløb.

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
SharmElSheik
Copepod
Copepod
Reactions:
16
Postnummer: 4000 Roskilde
Saltvand siden?: 2011

Nybegynder søger hjælp til overløb.

Indlæg af SharmElSheik »

Hej jeg skal starte med mit "første" saltvandsakvarie, det rigtige første jeg startede gik ikke så godt, jeg havde ikke fået læst på det og min tålmodighed var lille så det gik ikke :) Men nu starter jeg altså med et 54 liters akvarie, og jeg har ´lavet en lille tegning af akvariet set oppefra. Det jeg vil gøre er at skære et hul i et polyfilter og stikke skummeren igennem og så sætte det under vandoverfladen. Tror i det jeg vil gøre er godt ? eller ville i gøre noget andet ?

øhh hvordan ligger man et billed ind ? hehe... :oops:

Jeg prøver lige at forklare det lidt bedre, jeg har et firkantet overløb, og vil så lave en polyfilter plade i samme størrelse der sidder under vandoverfladen, og midt i det går skummeren igennem. under polyfilteret sidder retur pumpen. Så vandet tvinges igennem fiteret.

Mvh SharmElSheik.
Brugeravatar
Peters1
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 5800 Nyborg
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fyn

Re: Nybegynder søger hjælp til overløb.

Indlæg af Peters1 »

Hej Sharm...

Jeg tror det blot vil blive en skidtsamler, som vil kræve jævnligt rengøring for ikke at slamme til eller danne nitrat problem.

jeg ville blot sætte din skummer og din returpumpe i overløbet, som planlagt og så kan du hvis du vil altid putte lidt filtervat eller andet i, i en periode, for at fange evt. svæv i vandet :GO

For at sætte et billede ind skal du nu trykke på >skriv indlæg< i bunden af din tråd her. I næste vindue scroller du ligeledes ned i bunden og vælger fanen for >upload af filer< (muligt den ikke lige hedder sådan helt præcist, men så hut jeg visker, så er det tæt på) :K
din fil må kun fylde max 200 kb mener jeg, men hvis det blot er en paint tegning eller lign. så skulle det vist ikke være noget problem :GO
RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Saltvandrasser.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
15
Postnummer: 4390 Vipperød
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Saltvandrasser.dk »

SharmElSheik skrev:Hej jeg skal starte med mit "første" saltvandsakvarie, det rigtige første jeg startede gik ikke så godt, jeg havde ikke fået læst på det og min tålmodighed var lille så det gik ikke :) Men nu starter jeg altså med et 54 liters akvarie, og jeg har ´lavet en lille tegning af akvariet set oppefra. Det jeg vil gøre er at skære et hul i et polyfilter og stikke skummeren igennem og så sætte det under vandoverfladen. Tror i det jeg vil gøre er godt ? eller ville i gøre noget andet ?

øhh hvordan ligger man et billed ind ? hehe... :oops:

Jeg prøver lige at forklare det lidt bedre, jeg har et firkantet overløb, og vil så lave en polyfilter plade i samme størrelse der sidder under vandoverfladen, og midt i det går skummeren igennem. under polyfilteret sidder retur pumpen. Så vandet tvinges igennem fiteret.

Mvh SharmElSheik.
kan se du er fra Roskilde, du kan bare sige til så kan vi kikke på det sammen :grouphug:
Brugeravatar
SharmElSheik
Copepod
Copepod
Reactions:
16

Indlæg af SharmElSheik »

Hej Peters1 , jeg tror bare jeg dropper polyfilteret gider ikke noget nitrat hehe, men tak for hjælpen ihvertfald.

Saltvandsrasser.dk : det lyder rigtigt godt, jeg kunne godt bruge noget hjælp her i opstartsfasen, jeg har læst en del men syntes det er svært at huske det hele, og vil helst ikke skulle nedlægge endnu et akvarie. Så hvis du er frisk på at hjælpe lidt før og under opstarten så giver jeg gerne et par øl :)
Saltvandrasser.dk
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
15
Postnummer: 4390 Vipperød
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Saltvandrasser.dk »

[quote="SharmElSheik"]Hej Peters1 , jeg tror bare jeg dropper polyfilteret gider ikke noget nitrat hehe, men tak for hjælpen ihvertfald.

Saltvandsrasser.dk : det lyder rigtigt godt, jeg kunne godt bruge noget hjælp her i opstartsfasen, jeg har læst en del men syntes det er svært at huske det hele, og vil helst ikke skulle nedlægge endnu et akvarie. Så hvis du er frisk på at hjælpe lidt før og under opstarten så giver jeg gerne et par øl :)[/quote

Nemlig det kunne da være hygge, bor du i byen eller uden for? :)
Brugeravatar
SharmElSheik
Copepod
Copepod
Reactions:
16

Indlæg af SharmElSheik »

Har sendt en Privat besked til dig :)
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Indlæg af amddurin »

Vedr.: foto, så kan BMP filer ikke uploades- der er muligvis andre der heller ikke kan bruges- .jpg virker fint...
og ja, det er max 200KB pr. foto...

:beer:
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"