Hej,
Efter et mindre uheld med et utæt akvarium, ser det nu ud til at jeg kan komme til starte op her i weekenden.
SetUp:
Akvariet er blevet til et Dennerle 60l med 2 x 15 lys. Lyset skal jeg have suppleret op med en LED spot på 27 Watt. Vil det være nok til en hammerkoral?
Jeg har en filterboks fra Juwel stående, som jeg har tænkt at tilpasse så den kommer til at fungere som overløb. Pumpen virker endnu og skubber 600l igennem i timen. Jeg har bestilt en Air Lift Berlin 60, som passer i målet. Hvordan undgår jeg at få trukket bobler fra skummeren ud i akvariet, hvis jeg stiller pumpen nedenunder skummeren? Der er ikke plads til at lave en inddeling - ihvertfald ikke jeg kan gennemskue.
Det jeg virkelig er i tvivl om er cirkulationen, for der kan jeg simpelthen ikke huske hvor meget der skal i ? Og hvilke mærker er stille ikke mindst? Der er kommet nogen pico tunze, er de noget værd og hvor mange skal der i?
Herudover er jeg ivrig aftager af ca. 6 kilo levende sten til en go pris. Så hvis der en der gerne vil sælge og som ligger indefor køreafstand, må vedkommende meget gerne give lyd.
Ser frem til hjælp.
Hilsen Merete
Opstartsspørgsmål.
- maigaard
- Dværg kejser
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8723 Løsning
- Geografisk sted: Jylland
Opstartsspørgsmål.
mvh.
Maigaard
60 liter nano med LED.
Maigaard
60 liter nano med LED.
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 1800-1999 Frederiksberg C
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Lausanne, Schweiz
Re: Opstartsspørgsmål.
Hej Merete
Har desværre ikke så meget forstand på LED lys og hvor meget et spot på 27w dur til, men jeg kan fortælle dig at den hammerkoral jeg har ikke behøver det vilde lys for at trives
Hvad angår cirkulationen kender jeg ikke de 'pico tunze' du snakker om, men jeg har selv haft en Hydor Koralia Nano (900l/t) i mit tidligere akvarie og den fungerede upåklageligt og sagde ingenting. I den lidt dyrere ende er der fx Vortech MP10 der laver bølger og kan kontrolleres alt efter hvordan du vil have det. Dog har jeg læst her på forum at nogle mener at Vortech pumperne kan give lyd fra sig

Har desværre ikke så meget forstand på LED lys og hvor meget et spot på 27w dur til, men jeg kan fortælle dig at den hammerkoral jeg har ikke behøver det vilde lys for at trives

Hvad angår cirkulationen kender jeg ikke de 'pico tunze' du snakker om, men jeg har selv haft en Hydor Koralia Nano (900l/t) i mit tidligere akvarie og den fungerede upåklageligt og sagde ingenting. I den lidt dyrere ende er der fx Vortech MP10 der laver bølger og kan kontrolleres alt efter hvordan du vil have det. Dog har jeg læst her på forum at nogle mener at Vortech pumperne kan give lyd fra sig

/Kewin - 160L