Lidt info om diodon holocanthus søges

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
-Bagger-
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
19
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 7400 Herning

Lidt info om diodon holocanthus søges

Indlæg af -Bagger- »

Hej..
Har desværre idag efter at have haft stor glæde af min kuglefisk, i 8,5år.. måtte aflive den fordi den var blevet ret sølle.. :G Den boede i sit ejet brakvandsakvarie, og have kun af kort tid andre venner boede i akvariet, den åd dem simpelthen.. :GO Super cool fisk, med et helt særlig personlighed.

Har set mig lidt lun på om jeg skal prøve med en diodon holocanthus, i mit saltvandsakvarie.. men der er noget specielt jeg skal tage i overvejelerserne inden, og kan den leve i kun 310L akvarie? Hvor små fåes de, og hvor store er der erfaring for at de bliver? Og hvad med pasning.. er de nemme at holde?

Andre forslag til kuglefisk modtages også gerne :-)
Open mind for a different view..
Brugeravatar
-Bagger-
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
19

Re: Lidt info om diodon holocanthus søges

Indlæg af -Bagger- »

ingen der har et bud..?
Kewin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
14
Postnummer: 1800-1999 Frederiksberg C
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Lausanne, Schweiz

Indlæg af Kewin »

Har ingen erfaring med kuglefisk overhovedet desværre.
Men jeg så at de havde den du linker til ude i DSC gående i en af koraløerne, men det er selvfølgelig en lidt lang tur at tage :P
/Kewin - 160L
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: middelfart

Indlæg af Thue »

Jeg har en gående, men har kun haft den i ca et halvt år så med hvor store de bliver må jeg melde fra på. men ellers en rimelig nem fisk og have med og gøre. Min spiser alt undtaget de andre beboer endnu hehe. Så den får muslinger rejer og store krill på frost, super charmerende fisk ville slet ikke undvære min den er lige som en lille hundehvalp. Min er ca 8 cm lang og ved da de kan fåes meget mindre. Akvarie plads vil jeg ikke sige er nødvendigt for dem da de ikke svømmer så meget rundt, men godt kan lide og putte i stenen.

Mvh Thue
Brugeravatar
-Bagger-
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
19

Indlæg af -Bagger- »

Hej Thue.. tusind tak for dit svar! Det lyder som om de opfører sig næsten som min gamle brakvandskugle :-D Bare mindre "ond" :-D Du har vel ikke et billede af din Thue? Og er det diodon holocanthus du har? Eller blot en i Diodon familien? Hvor stort akvarie har du? Har du rejer i dit akvarie også? -og hvad har du ellers af liv i dit akvarie?
Puh.. dét var også mange spørgsmål.. håber du vil hjælpe mig med svar på dem? Go' weekend!

MVH
Anders
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: middelfart

Indlæg af Thue »

Hej anders jeg skal prøve og se om jeg kan svare på det meste. Ja det er en holocanthus, syntes personligt det er den rigtige pindsvinefisk og den flotteste. Mit akvarie er på ca 1000l og den går sammen med forskellige kejsere af forskellige str en naso, kuffert fisk og en stime chromis som er oppe i en god str for ellers tror jeg den før eller siden måske kunne få smag for dem, men tror nu at når akvarie fisk først har fundet ud af der kommer mad fra oven så bliver de mere dovne og ikke gider og kæmpe for føden. Ellers har jeg både søstjerner og vel ca 10 stk dannebrogs rejer i akvariet og den har aldrig over hovedt kigget på rejerne. Håber det har kunne hjælpe díg lidt ellers siger du bare til og jeg skal prøve og svare. Det eneste den ikke må gå med i mine øjne er pudserfisk og aftrækker fisk da de gerne vil nappe lidt dens pigge og det stresser den helt vildt

Mvh Thue
Vedhæftede filer
kugle.jpg
Gino
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 5210 Odense NV

Indlæg af Gino »

Thue skrev:Hej anders jeg skal prøve og se om jeg kan svare på det meste. Ja det er en holocanthus, syntes personligt det er den rigtige pindsvinefisk og den flotteste. Mit akvarie er på ca 1000l og den går sammen med forskellige kejsere af forskellige str en naso, kuffert fisk og en stime chromis som er oppe i en god str for ellers tror jeg den før eller siden måske kunne få smag for dem, men tror nu at når akvarie fisk først har fundet ud af der kommer mad fra oven så bliver de mere dovne og ikke gider og kæmpe for føden. Ellers har jeg både søstjerner og vel ca 10 stk dannebrogs rejer i akvariet og den har aldrig over hovedt kigget på rejerne. Håber det har kunne hjælpe díg lidt ellers siger du bare til og jeg skal prøve og svare. Det eneste den ikke må gå med i mine øjne er pudserfisk og aftrækker fisk da de gerne vil nappe lidt dens pigge og det stresser den helt vildt

Mvh Thue
Har den været 100% reefsafe hos dig?

MVH
Aquascaper 900 akvarie(182L) GHL Profilux 4, KH Director, Doser 2.1SA, 2x Rossmont MX 11600, 2x AI Hydra 26HD, Reefbot, Tunze 9012 DC skummer, H2ocean P4 Pro Doser, Tunze Osmolator, Mastertronic.
Brugeravatar
-Bagger-
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
19

Indlæg af -Bagger- »

Hej Thue, endnu engang tusind tak for dine svar, jeg tror jeg bestiller en hjem, og så må den spise hvad den vil.. bare den falder til.. :-) Hvor ser den helt fantastisk ud.. :-D
Det ligner jo virkelig en fætter til min gamle...
Vedhæftede filer
Kuglefisk
Kuglefisk
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"