Hej SF
Fik igår sat min nye lille Naso Elegans ned i mit akvarie hvor der allerede gik en Gul Kirurg.
Den gule kirurg markerer sig lige over for Nasoen af og til når de svømmer forbi hinanden og det havde jeg skam også forventet, men ikke i så lang tid som det nu har varet.
Nasoen har nu fået en del hvide pletter som jeg går ud fra er kommet på grund af stress fra den Gule kirurg.
Jeg vil selvfølgelig meget gerne beholde fiskene, men hvis det fortsætter sådan kan jeg ikke have dem begge.
Da det er første gang jeg har prøvet at sætte 2 kirurger sammen ved jeg ikke om det er normalt med den aggressivitet i så lang tid eller om jeg skal handle med det samme.
Need some advice please
Hvis det var mig ville jeg fjerne nasoen så hurtigt som muligt. Jeg tror nemlig at det også stresser de andre beboere. Fik selv en japaner der kom op toppes med min gule kirurg og efterhånden også alle de andre. Det var muligvis een af årsagerne til at jeg fik sygdom i min balje med mange døde fisk til følge.
De gange jeg har sat noget i akvariet den gule var ogaå her først har jeg ikke haft problemer mere end ti min. Den har siden den kom i taget imod 1 palet, 2 veliferum og en Xanthurum..
De går fint sammen, den gule er den mindste men hidsigste zebrasoma
Hey, prøv at sætte et spejl op mod ruden, således den gule kirug for øje på sig selv, så bruger den sin energi den vej, det hjalp for mig, og for mange andre,
thomas
Hvorfor har jeg kun 3 pisse ferskvandsfisk når jeg nu så gerne vil have dragefisk, kejsere og kiruger?
nesnej skrev:Hvis det var mig ville jeg fjerne nasoen så hurtigt som muligt. Jeg tror nemlig at det også stresser de andre beboere. Fik selv en japaner der kom op toppes med min gule kirurg og efterhånden også alle de andre. Det var muligvis een af årsagerne til at jeg fik sygdom i min balje med mange døde fisk til følge.
Det er den gule der er aggresiv. Nasoen ser ud til bare at ville væk - den angriber ikke.
Må se om jeg kan skaffe et spejl i den størrelse så...
Jeg har haft held med at slukke lyset i 24 timer og ligge et tæppe over akvariet, når jeg har tilføjet nye kiruger til akvariet. Så får de lidt tid til at vende sig til hinanden hvor de ikke rigtig kan jagte hinanden fordi det er helt mørkt.
Zacho skrev:Jeg har haft held med at slukke lyset i 24 timer og ligge et tæppe over akvariet, når jeg har tilføjet nye kiruger til akvariet. Så får de lidt tid til at vende sig til hinanden hvor de ikke rigtig kan jagte hinanden fordi det er helt mørkt.
Har virket 2 gange for mig.
Okay, men går det så ikke ud over korallerne eller kan de sagtens klare det?
Jeg har her til morgen sat et aflangt spejl op foran fronten på akvariet - nu venter jeg spændt.
Hvor lang tid plejer du at have spejlet foran Thomas?
Limatho skrev:Hey, prøv at sætte et spejl op mod ruden, således den gule kirug for øje på sig selv, så bruger den sin energi den vej, det hjalp for mig, og for mange andre,
thomas
Jeg prøvede dog uden held at sætte et spejl op, men derfor kan det da godt være det virker for dig. Nogen gange virker en kur det ene sted men ikke er andet sted. Prøv dog om det hjæper.
En lille update på situationen!
Jeg havde på dag 3 sat et spejl op foran akvariet, helt op ad fronten, hele dagen. Dagen efter var der umiddelbart ikke nogen forskel at se da den gule kirurg stadig hakkede på nasoen af og til, men natten efter må der være sket et mirakel for hele dagen igår var der slet ikke nogen aggressive træk hos de to kirurger - tværtimod! De svømmede frem og tilbage i baljen side om side og de ser nu ud til at have det godt med hinanden! Nasoens pletter er også svundet godt ind siden i forgårs!
Så lige nu er jeg glad
Kewin skrev:En lille update på situationen!
Jeg havde på dag 3 sat et spejl op foran akvariet, helt op ad fronten, hele dagen. Dagen efter var der umiddelbart ikke nogen forskel at se da den gule kirurg stadig hakkede på nasoen af og til, men natten efter må der være sket et mirakel for hele dagen igår var der slet ikke nogen aggressive træk hos de to kirurger - tværtimod! De svømmede frem og tilbage i baljen side om side og de ser nu ud til at have det godt med hinanden! Nasoens pletter er også svundet godt ind siden i forgårs!
Så lige nu er jeg glad
Super fedt! Billeder!
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Min kamera telefon kan desværre ikke tage så gode billeder når fiskene hele tiden bevæger sig
I stedet har jeg taget et FTS hvor de to kirurger ses:
De brune alger er kommet efter jeg lige har tilført nogle nye sten - håber da det går hurtigt væk igen.
Det ser ikke ud af så meget endnu, men det kommer
Tak det ville være ærgeligt hvis de ikke kunne for ville ikke kunne bestemme mig for hvilken en jeg ville skille mig af med.
Nej jeg har ikke en tråd om akvariet