lydløst akvarie indtil at powerheads kom i

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
puffer
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
19
Postnummer: 9430 Vadum
Geografisk sted: Nørhalne

lydløst akvarie indtil at powerheads kom i

Indlæg af puffer »

Efter at have fået gjort overløb + skummer "lydløse" så fik vi powerheads i og så var det slut med det. De har en utrolig resonans når de sidder på glasset( med sugekopper). Holder man dem i hånden er der ikke noget som helst, så jeg overvejer at lave dem fritsidende på en eller anden måde, da de laver en masse larm når de er på glasset. Powerheads er aquaclear 70. kan man det eller skal jeg købe nogle andre powerheads som er mere lydløse ?. Det skal siges at de er kun 1 uge gamle.
/Christian og Anna

Billede
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

Du kan evt. stille det på en filtersvamp, så det ikke er i kontakt med glasset.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Brugeravatar
puffer
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
19

Indlæg af puffer »

Vi har prøvet med flamenco, silikone og ... og ... og ... mellem powerheadet og glasset, men lige lidt hjalp det.
Men du skriver "stille det på en filtersvamp" Kan det stå direkte på bunden? Det er monteret med et filter forneden, så det ikke suger fisk mv. ind. Tror desværre bare ikke, det kan balancere på filteret.
/Christian og Anna

Billede
Brugeravatar
mads-fisk
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 2400 København NV
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
Kontakt:

Indlæg af mads-fisk »

puffer skrev:Vi har prøvet med flamenco, silikone og ... og ... og ... mellem powerheadet og glasset, men lige lidt hjalp det.
Men du skriver "stille det på en filtersvamp" Kan det stå direkte på bunden? Det er monteret med et filter forneden, så det ikke suger fisk mv. ind. Tror desværre bare ikke, det kan balancere på filteret.
Nu regnede jeg med at det var i en sump (det er vel trods alt dér, en rigtig saltvandsakvarist har sit udstyr :D) og at det dermed stod med supekopperne på bunden og pegede opad. Det lyder vidst som om det nærmere er et powerhead med sugekopperne på sideglasset, hvilket jeg desværre ikke kan hælpe så meget med. Tror dog ikke det vil hjælpe at få et nyt powerhead hvis det skyldes resonans, da alle powerheads vibrerer.
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Brugeravatar
puffer
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
19

Indlæg af puffer »

nej, nej - pumpen i sumpen fik en glasplade med et par fede silikonestriber under - det lukkede munden på den :lol: . Det er vores powerheads i bajlen, der larmer :MA
/Christian og Anna

Billede
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"