Jeg har været inde og læse om nogle koraller, ved flere af dem står der at de helst ikke må røre stenopsætningen, men hvor skal man så sidde dem? læste at nogle af korallerne var groet ud af levende sten. Kan ikke helt se logikken.
Hvad?bloch skrev:hvis det betyder den ikke må røre ved bunden. kan de så passe at en Trachyphyllia ikke må røre bunden?
Der må jeg være dig et svar skyldigt..Kewin skrev:Sorry for lige at komme med noget Off-topic, men kan Trachyphyllia trives ved alle former for bundlag eller skal de have sandbund?
Jeg har nu aldrig set en T. geoffroy vokse i sand i naturenHan$en skrev:Hvad?bloch skrev:hvis det betyder den ikke må røre ved bunden. kan de så passe at en Trachyphyllia ikke må røre bunden?
Ikke røre ved stenopsætningen = Skal bo på bunden.. Trachyphyllia påstås at trives bedst på bunden, og det er også hvor min er placeret.
Jeg forstår det stadigt ikke - må de ikke stå i ens stenopsætning? Ville mene at amnge af korallerne jo havde et hårdt skelet der beskyttede deres bløde indre?bloch skrev:Ahh takker. Troede det var stenene det kunne jeg heller ikke få til at passe sammen.
På saltvandswiki
Det handler da blot om at placere korallen korrekt, således vævet ikke generes af stenene, men den derimod fastgøres på dens spidse skellet - præcis ligesom den vokser i naturen.Kenneth Jensen skrev:Mine trachyphlia står i sandet, og ja, meget fint sand dur ikke - det vil i løbet af få dage hvirvle op og ligge som
et fint støv på korallen og den går den til af. På samme måde kan den ikke lide stensætningen,
da den, "sikkert er for hård ved den". Jeg har set mine egne svinde ind langs kanten, hvis jeg har fået den
sat op af stensætningen.
Ok ja så er jeg mere med - det er da åbenlyst at det bløde væv ikke må røre sten etc - så kan jeg bedre forstå detAcroFarm DK skrev:Det handler da blot om at placere korallen korrekt, således vævet ikke generes af stenene, men den derimod fastgøres på dens spidse skellet - præcis ligesom den vokser i naturen.Kenneth Jensen skrev:Mine trachyphlia står i sandet, og ja, meget fint sand dur ikke - det vil i løbet af få dage hvirvle op og ligge som
et fint støv på korallen og den går den til af. På samme måde kan den ikke lide stensætningen,
da den, "sikkert er for hård ved den". Jeg har set mine egne svinde ind langs kanten, hvis jeg har fået den
sat op af stensætningen.
Jeg vil mene det helt same gælder for Caulestrea, euphyllia og en lang række andre LPS-