Hvad er for meget klovn?

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
8220
Foxface
Foxface
Reactions:
14
Postnummer: 8220 Brabrand
Saltvand siden?: 2010

Hvad er for meget klovn?

Indlæg af 8220 »

Efter at have læst en del blogs fra USA og et par artikler fra sites om saltvand ang. Hvor mange klovne fiske par man kan have i et akvarium vælger jeg, at trække lidt på jeres erfaringer. :wink:

Jeg er kommet frem til følgende:
Hvis det ikke er samme race er det ok at have flere par og hvis der er anemoner nok, lader de hinanden være!
True or false

Klovnefisken er klart en af min ynglings fisk, så derfor vil jeg gerne have flere, men vil ikke risikere, at de tager livet af hinanden eller ødelægger hinanden.
Hvad er Jeres erfaring?
Brugeravatar
8220
Foxface
Foxface
Reactions:
14
Postnummer: 8220 Brabrand

Re: Hvad er for meget klovn?

Indlæg af 8220 »

Bump
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V

Indlæg af Bingocaller »

Reglen siger at de kværner hinanden ed mindre man har en meget stor tank og de holder sig i hver sin ende - også selvom det er forskellige racer. Det med anemonen gælder ikke da det jo ikke er sikkert at fisken går i anemonen selvom den er til rådighed
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Fyensgade
Foxface
Foxface
Reactions:
15
Postnummer: 2200 København N
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Kbh N

Indlæg af Fyensgade »

Har ikke selv erfaring med at blande arterne, men har aldrig læst andet end at det oftest ender meget galt.. Især hvis det er par der blandes (og ikke en occelaris med en percula fx.) og især hvis det er de andre og mere aggressive arter end occelaris og percula.. Det skal i hvert fald være et meget stort akvarium og fordel med flere anemoner så langt fra hinanden som muligt..

Det lyder som om at hvis man skal have mange klovne i samme (store) akv. så skal det være juvenile af samme art og så må man fjerne par når de begynder at dannes:

Hun har vist haft dem gående sammen i 5 år:

http://www.reefcentral.org/forums/showt ... 9&t=660686
Billede
...og 27L Softies fragmentakvarium
andersen2009
Foxface
Foxface
Reactions:
14
Postnummer: 5874 Hesselager

Indlæg af andersen2009 »

jeg har 3 klovne(2 forskellige slags) og de sover alle 3 i samme hjørne... De ville ikke bruge anemonen.!
Med venlig hilsen
Kenneth

Jeg startede med ingenting og har da det meste endnu.!!
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"