Akvariestørrelse til kirurger?

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Akvariestørrelse til kirurger?

Indlæg af nbd »

Jeg har flere gange set mindre kirurger i 100-200L akvarier. Så længe de er små, går det vel...

Hvor megen plads skal en kirurg som minimum have?

Hvilke arter kræver mindst plads?
hermes2005
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 7870 Roslev
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Skive
Kontakt:

Re: Akvariestørrelse til kirurger?

Indlæg af hermes2005 »

jeg synes i hvert fald man skal op over 250 liter før man bør begynde at tænke på at holde kirurgfisk. Synes generelt det er en dum ide at købe fisk man ved at der med tiden bliver for store. Til de helt store kirurger skal man endda nok gerne over 500-600 liter før end de rigtig får nok plads...nogle af dem kan jo også blive ret store
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Re: Akvariestørrelse til kirurger?

Indlæg af Hougaard »

Nu er der kirurger der bliver over 80 cm - vlamingii som er meget populær bliver 60 cm - hvilket ville kræve gigantiske baljer, men man kan da sagtens have en lille vlamingii i 300 liter i flere år...

Og hvis man kigger på den gennemsnitlige alder for saltvandsakvarier, så ville jeg sige at de fleste akvarier når at blive nedlagte/omlagte inden de fleste fisk vokser ud af dem..

Jeg har ingen problemer i at have en lille zebrasoma i et rsm - Men får den et vokseflip, så er det ud :)

Men for mig handler det mere om skala - jeg er f.eks. tæt på at sælge min platkirurg da den er ved at være for stor til min balje (fisken er vel 10cm/medium) - men den er bare ved at være ude af skala da det klart er min største fisk..
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"