Klovne + Annemone

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Walther86
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
15
Postnummer: 4281 Gørlev
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Gørlev

Klovne + Annemone

Indlæg af Walther86 »

Jeg har et par Klovne A. Percula. en stor og en mindre, de har det rigtig godt, er tykke og flotte.

MEN..... Jeg har også en Annemone af arten Macrodactyla Doreensis (I hvert fald det den er blevet identificeret som her inde)

jeg købte de små klovne d. 30/12-10.

Mit spørgsmål er så, hvor længe kan der/vil der gå, før de "finder" annemonen, og hopper i den?

eller vil de overhovedet gøre det? For de er jo kke truet af noget andet i baljen...

Jeg har de to klovne, 5 Grøn Chromis, og én Hugo, samt 3 Eremitkrebs (Blå ben, kan ikke huske fornavnet, men efternavnet er Elegans)

meningen var jo de skulle hoppe i Annemonen, og ikke bare svømme frit.

Kan man evt. Lokke dem ned i annemonen?

Håber på noget hjælp :GO
Mvh. Mikkel Jensen
lukeren
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14
Postnummer: 8800 Viborg

Re: Klovne + Annemone

Indlæg af lukeren »

Jeg har hørt noget om at man kan sætte en "model" af en klovn i nærheden af anemonen og de så vil gå i den hurtigere, men om det har noget på sig har jeg inden ide om :P

Det tog mine omkring 14 dage før de hoppede i den.
MizzGaia
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14
Postnummer: 8450 Hammel
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: Hammel

Indlæg af MizzGaia »

Jeg har et lille 128 L. og i starten havde jeg en nemo klovn aka A. Ocellaris aka Vrikke Rikke og ingen anemone. Men der gik kun 2 dage, så havde Vrikke Rikke fundet sig tilrette i min koral (Rhodactis indosinensis ). Da jeg så fik en Klovn mere døbt Mini Klovn gik der knap en dag, før den også ville hygge sig i koralen.
Jeg har dog kunnet læse mig lidt til, at det ikke er sikkert, at ens klovnefisk vil bruge den/de anemoner man har, det er noget de helt selv vil bestemme. Men sandsynligheden for at de vil bruge ens anemone, er størst hvis man har den slags de ville bruge ude i naturen.
Linket er til en side hvor man kan se hvilke klovne, der hører til hvilke anemoner. http://www.nhm.ku.edu/inverts/ebooks/intro.html

Jeg har stadig ingen anemone.

Med venlig hilsen
Line Hansen
Walther86
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
15
Postnummer: 4281 Gørlev
Geografisk sted: Gørlev

Indlæg af Walther86 »

det er rigtigt, med at fisk og Anemone skal passe sammen, det gør min også, det var derfor det blev en A. Percula, og ikke A. Ocellaris, da det er Perculaen der bruger den Anemone jeg har.

jeg har ikke engang en Koral de kan flytte ind i, eller... jeg har en klump af Clavularia viridis, som det eneste bløde, ellers er der kun hårde koraller... så håber de vil flytte ind i den Anemone jeg har, ellers bliver den solgt, og så må jeg købe en jeg er SIKKER på passer sammen med klovnefiskene... planen var at smide et par billeder op af Anemonen, så en ekspert kan fastslå Anemone arten, så jeg ved de passer sammen...

lige nu svømmer de bare rundt, og holder til nær en stor Konkylie som jeg har i baljen (kun huset) og når lyset er slukket, sover de i det åbne vand...
Mvh. Mikkel Jensen
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"