Tjek det her fiske akvarie
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: middelfart
Tjek det her fiske akvarie
Ikke fordi jeg syntes om dette akvarie, da det ikke er naturligt på nogen måde, men gad godt vide hva udstyr osv der er på sådan et setup. Tænker her på sygdom og parasitter. Her i dk er der vidst flere og flere som har prøvet lige og skulle have en enkelt mere fisk i. Og den bar desværre sygdom og smittede alle de andre, og kun en overlevede sygdommen. Eller andre har prøvet at alle fiskene fik hvide pletter men det gik over. Men hvordan kan sådan et akvarie køre uden et parasit boom det forstår jeg ikke. Hva kører sådan en fyr med af udstyr: alle gæt er gode

- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense NØ
Re: Tjek det her fiske akvarie

Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 5000 Odense C
Det er godt nok også synd at have så mange fisk i sådan en lille balje.. men ja de må da have en del på for at det kan køre sådan eller også er det lige blevet sat op så det er film fra første eller anden dag..
Even a pizza can get to your house faster than an ambulance.... !!!
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Det er også sådan noget jeg gætter på for det kan da umuligt kører over en længere periode, stress parasitter slåskampe osv må da komme før eller siden, men i japan ser man alligevel mange af disse sørgelige setup syntes også helt klart det er synd for fiskene og dyre mishandling. Men nogen andre fiske akvarier i japan, noget ligende ser det ud til og køre uden den helt store problematik, så det kunne være spændende nok og høre om udstyr, som man evt kunne hjælpe sit eget lidt mindre belastet akvarie. Eller også høre at det bare gik galt og det kun lige var sat op for videoens skyldHelena skrev:Gætter på at det ikke er noget der skal køre i længere tid, kommer det nok heller ikke til, fiskene dør vel af stress ret hurtigt
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Tror ej heller på at dette kan køre over en længere periode. Men parasitter kan nemt undgåes da der ikke er emne til at disse kan have en livscyklus.
Men sidder her og bliver helt ham over sådan en video
samt magen til narrøv af akvarist der opsætter sådanne akvarier for synets skyld uden at tænke på dyrenes ve og vel 
Men sidder her og bliver helt ham over sådan en video

-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Kan kun være enige om at sådan noget burde forbydesLord Mike skrev:Tror ej heller på at dette kan køre over en længere periode. Men parasitter kan nemt undgåes da der ikke er emne til at disse kan have en livscyklus.
Men sidder her og bliver helt ham over sådan en videosamt magen til narrøv af akvarist der opsætter sådanne akvarier for synets skyld uden at tænke på dyrenes ve og vel

- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Der er skrevet en del omkring dette emne her på forum, prøv evt. at søge den vej. Men kort fortalt er en af cykluserne ophold i bundlag, og da dette akvarie køre uden vil jeg tro at parasitter relativt hurtig vil dø..
-
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 8963 Auning
- Saltvand siden?: 1987
- Geografisk sted: Auning / Djursland
arrhhh der er vel altid plads til lige kiruger og damsler, der er jo stadigvæk vand tilbage.

Mvh. Lars Steen
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
Nå okay på den måde, troede der var noget andet i det. Dens livs cyclus består i af når den falder af fisken for at formere sig opholder den sig i kalk holdige medier,eks bundlag men også levende,og døde sten, og i evt alger som altid mere eller minder er på vores glas. Så i det her overdrevet møg akvarie vil der også være grundlag for parasitterLord Mike skrev:Der er skrevet en del omkring dette emne her på forum, prøv evt. at søge den vej. Men kort fortalt er en af cykluserne ophold i bundlag, og da dette akvarie køre uden vil jeg tro at parasitter relativt hurtig vil dø..