Kauderni 2. generation...

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
19
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Kauderni 2. generation...

Indlæg af nielsk »

10.5 2010 lagde mit kaudernipar æg - igen. I starten af juni spyttede han 40 unger ud hvoraf de fleste er solgt her på siden. Jeg gemte selv 8 stk for at følge deres udvikling og kønsmodning. De er opvokset i et 150 L refugium tilkoblet mit system.
Jeg havde godt set at der var et par imellem allerede for 1 måned siden, men aggressionerne blev spredt godt i den lille flok som altid har gået sammen så det var ikke noget problem. Igår lagde de så æg, det var meget sjovt at se, de er kun ca 5 cm endnu.. :W
Jeg har ikke fodret dem voldsomt intenst de sidste måneder, kun frostfoder x1 dagl.
Dvs 7 måneder gamle er næste generation allerede på vej.

Jeg har også 11 unger fra et oktoberkuld som snart er salgsklare, de kan spise mysis nu.

Faderen til dem allesammen går også med skuffen fuld siden 2. juledag - jeg overvejer om jeg har overskud til at fodre endnu et kuld op. Det er næsten som de gode gamle dage i ferskvandshobbyen :grouphug:

Det giver også en ekstra dimension at man yngler med en eftertraget fisk som er truet i naturen...
SPS : Stability provides succes
lukeren
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
14
Postnummer: 8800 Viborg
Saltvand siden?: 2010

Re: Kauderni 2. generation...

Indlæg af lukeren »

Det er sgu temmelig sejt :D

Alt for fedt når de yngler på den måde :)
Knut-Arne Berg
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 1999

Re: Kauderni 2. generation...

Indlæg af Knut-Arne Berg »

Grattis Niels,og ja.. denne drengen får det meste til,må jig få lov å sige :K :sneaky2:
Apropos..
Ser ikke bort ifra att jig snart tager mig en tur nedover til dk igjen foresten i ett ærend,og kunde godt tenkt mig en tur indom dig i samme slengen for å kikke på alle godsakene dine,men er bange for att jig havner på djeveløen denne gang :rolleyes: :T ,og haver ikke tid til en tur til fastlandet,så får have det til gode til en anden gang,så får vi riktigt tage det igjen. :GO
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"