redox
- Johnny
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 3760 Gudhjem
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Bornholm
redox
jeg har lige kommet redox elektrode på min iks den viser baljens redox er 28.96 rh men jeg syntes aldrig jeg har set redox med . i når folk skriver eks 210 eller 300 osv er min balje så 289 eller virklig kun 28.9 

Hilsen Johnny
630l inbygget woha balje
630l inbygget woha balje
- Johnny
- Rev haj
- Reactions:
- 19
Re: redox
jo den kunne ænders i display instillingerne nu står der + 180mV mon ikke det er det rigtige tal ? tak for råd 
hvis mV ikke er det rigtige må andre godt lige byde ind så ikke jeg kommer til af fyrer for meget ozon i baljen

hvis mV ikke er det rigtige må andre godt lige byde ind så ikke jeg kommer til af fyrer for meget ozon i baljen
Hilsen Johnny
630l inbygget woha balje
630l inbygget woha balje
-
- Foxface
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 5874 Hesselager
- Saltvand siden?: 2010
Du er nød til at samligne det med din kalibreringsvæske, for at se om dit tal i baljen er rigtigt.
Med venlig hilsen
Kenneth
Jeg startede med ingenting og har da det meste endnu.!!
Kenneth
- Hougaard
- Æresmedlem
- Reactions:
- 20
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Vancouver, Canada
- Kontakt:
mV er den rigtige skala, og teknisk set burde det ikke være nødvendigt at kalibrere en redox probe, da mV'ne blot er den difrekte aflæsning af spændingen på proben.
-
- Foxface
- Reactions:
- 14
http://www.deltec.dk/Saltvand/Måleudsty ... rvæske40ml
Jeg vil som minumum mene at man skal kontrollere sin probe, min viser 42mv forkert og i henhold til brugsanvisningen til kontrolleren skal proben tjekkes jævnligt.
Så som du kan læse på nedenstående bør min probe udskiftes, men indtil videre trækker jeg blot det fra og sætter min controller 50mv lavere end jeg ellers ville have gjort.
Så jo, jeg vil mene den skal kalibreres med væske.
Calibration.
• Open the 400mV solution sachet and place in suitable small container so the
solution is deep enough to cover the probe tip by at least 1 inch.
• Place the connected probe into solution and allow it to settle for a few minutes.
• Take reading. This reading is your offset reference reading. The offset reading is
how much the probe is offset by, so for example if you have a reading of 425mV in
400mV solution you have an offset of 25mV which must be remembered when
reading your controllers display and taken into account. This is the correct method
for working out the true calibration of mV controllers and meters.
• Once you have taken your offset reading, after 90 minutes the reference solution
will no longer be accurate, but do not dispose of. Place in a sealed container and
use this solution for dip cleaning the probe once every two weeks.
• To clean the probe, leave the tip with the controller switched off in the solution for
30mins then rinse under running water and replace in the tank. The controller will
take up to 24 hours to settle back down.
• Retest the offset of the probe roughly once a month in new reference solution.
• If the Offset reading is greater than 30Mv the probe will need replacing.
BTW: Mon ikke det er denne du skal bruge til IKS.? http://www.deepoceanshop.dk/teknik/male ... 20-mv.html
Jeg vil som minumum mene at man skal kontrollere sin probe, min viser 42mv forkert og i henhold til brugsanvisningen til kontrolleren skal proben tjekkes jævnligt.
Så som du kan læse på nedenstående bør min probe udskiftes, men indtil videre trækker jeg blot det fra og sætter min controller 50mv lavere end jeg ellers ville have gjort.
Så jo, jeg vil mene den skal kalibreres med væske.
Calibration.
• Open the 400mV solution sachet and place in suitable small container so the
solution is deep enough to cover the probe tip by at least 1 inch.
• Place the connected probe into solution and allow it to settle for a few minutes.
• Take reading. This reading is your offset reference reading. The offset reading is
how much the probe is offset by, so for example if you have a reading of 425mV in
400mV solution you have an offset of 25mV which must be remembered when
reading your controllers display and taken into account. This is the correct method
for working out the true calibration of mV controllers and meters.
• Once you have taken your offset reading, after 90 minutes the reference solution
will no longer be accurate, but do not dispose of. Place in a sealed container and
use this solution for dip cleaning the probe once every two weeks.
• To clean the probe, leave the tip with the controller switched off in the solution for
30mins then rinse under running water and replace in the tank. The controller will
take up to 24 hours to settle back down.
• Retest the offset of the probe roughly once a month in new reference solution.
• If the Offset reading is greater than 30Mv the probe will need replacing.
BTW: Mon ikke det er denne du skal bruge til IKS.? http://www.deepoceanshop.dk/teknik/male ... 20-mv.html
Med venlig hilsen
Kenneth
Kenneth
- Johnny
- Rev haj
- Reactions:
- 19
det er presis den væske jeg har calibret med den enda også fra moby
jeg har ikke målt i væsken efter af havde sat den fra rh til mV men skulle undre mig hvis målingen ikke holder da både væske og elektrode er ny men prøver da lige for en sikkerheds skyld når jeg kommer hjem

Hilsen Johnny
630l inbygget woha balje
630l inbygget woha balje
-
- Foxface
- Reactions:
- 14
Så tror jeg roligt du kan stole på din måling... Men kontrol er bedre end tillidJohnny skrev:det er presis den væske jeg har calibret med den enda også fra mobyjeg har ikke målt i væsken efter af havde sat den fra rh til mV men skulle undre mig hvis målingen ikke holder da både væske og elektrode er ny men prøver da lige for en sikkerheds skyld når jeg kommer hjem

Med venlig hilsen
Kenneth
Kenneth