Beboere til et Boyu 128?

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Brugeravatar
bhjensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 7850 Stoholm Jylland
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Stoholm Jyll. (mellem Skive og Viborg)

Beboere til et Boyu 128?

Indlæg af bhjensen »

Jeg er ved at skulle starte mit første saltvandsakvarium op i et Boyu 128. Har sat mig rimelig grundigt ind i opstartsfasen.
Er der nogen forslag til fremtidige beboere. De skal ikke være alt for krævende/kræsne for en begynder. Jeg forestiller mig noget med et par klovnfisk, en eremitkrebs og en dannebrogsreje og måske lidt andet. Hvad med koraller? Nogen gode råd?
Jeg ønsker med dette projekt at gøre erfaringer til en større balje senere på året :P

Synes iøvrigt at dette forum er fyldt med fantastiske og hjælpsomme brugere. Toppen af toppen inden for saltvand :clap:
Hilsen Bjørn Heeger Jensen.
Lægelige råd gives: send PB til mig
Boyu 128 L
RSM 250 m. LED og Deltec MC500
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
Kewin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
14
Postnummer: 1800-1999 Frederiksberg C
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Lausanne, Schweiz

Re: Beboere til et Boyu 128?

Indlæg af Kewin »

Hej og velkommen til!
Jeg startede også med et Boyu 128l for nogle måneder siden og jeg må sige at jeg har været tilfreds med det.
Den første fisk jeg fik i mit akvarie var en Ildhale Kutling aka Nemateleotris Magnifica og jeg har været meget begejstret for den da det er en meget rolig fisk der er aktiv om dagen i lyset og stille og roligt finder hen til sin hule når lyset bliver slukket.
Senere tilføjede jeg en Hugo aka Salarias fasciatus for at tage lidt alger, men også fordi det er en fisk med utroligt meget personlighed i forhold til dens udseende som mange ikke kan lide fordi den er meget grå i det. Jeg er dog vild med dens udseende da den skifter farve efter hvor den 'ligger' i akvariet.
Klovnfiskene er nærmest obligatoriske i et saltvandsakvarium så dem har jeg selvfølgelig også tilføjet og de bidrager jo med en del til akvariet som du sikkert ved.

Af koraller har jeg ikke så meget lige pt. fordi jeg er igang med at opgradere til et større akvarie, men har dog en Euphyllia Glabrescens og Ancora som jeg synes er meget lette at holde og specielt Glabrescens er jeg utroligt glad for da den ud over at være meget flot også fungerer som erstatning for en anemone til klovnene, der ligger i den det meste af tiden.

Men husk nu at tage det stille og roligt i starten især når akvariet ikke er større end 128l.
/Kewin - 160L
NytKøb
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
14
Postnummer: 9610 Nørager
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af NytKøb »

Noget som gror som pest ved næsten alle der har det hedder Kenya træ,
er selv nybegynder kan man godt kalde det efter 5 mdr har jeg opgraderet til et 390 liters hjørne da jeg fik et super tilbud ;)

Har selv meget nemt ved at holde kenya samt forskellige skiver :)

et fint valg ville være en "hugo" de rydder op men de dør vidst desværre også for mange folk når algerne slipper op,
så kunne du måske vælge en af de forskellige kutlinger eller gobyer,
jesper kristensen
Reactions:

Indlæg af jesper kristensen »

Velkommen til. Fin lille balje. Har selv et boyu dog med sump og uden bagvæg. Held og lykke med projektet.
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"