Forslag til testsæt
- bhjensen
- Rev haj
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 7850 Stoholm Jylland
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Stoholm Jyll. (mellem Skive og Viborg)
Forslag til testsæt
Er der nogen der har et godt forslag til et all-round testsæt (med det nødvendige) til en begynder med et Boyu128? Har på fornemmelsen at man ikke skal spare her 

Hilsen Bjørn Heeger Jensen.
Lægelige råd gives: send PB til mig
Boyu 128 L
RSM 250 m. LED og Deltec MC500
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
Lægelige råd gives: send PB til mig
Boyu 128 L
RSM 250 m. LED og Deltec MC500
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne...
Re: Forslag til testsæt
Om du har 5l vand eller 10.000liter så skal vandet være iorden.
Her er dem jeg bruger.
Salifert Test KH
Salifert Test Calcium
Salifert Test Magnesium
Salifert Test Nitrat
Eller
Elos Calcium test
Elos Kh Test
Hanna Phosphate Checker
Deltec Refraktometer
Du finder dem alle hos petsupply.dk under test.
Her er dem jeg bruger.
Salifert Test KH
Salifert Test Calcium
Salifert Test Magnesium
Salifert Test Nitrat
Eller
Elos Calcium test
Elos Kh Test
Hanna Phosphate Checker
Deltec Refraktometer
Du finder dem alle hos petsupply.dk under test.
-
- Foxface
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 5874 Hesselager
Nogen speciel grund til at refraktometeret skal være fra Deltec..?
Med venlig hilsen
Kenneth
Jeg startede med ingenting og har da det meste endnu.!!
Kenneth
Jeg startede med ingenting og har da det meste endnu.!!
- nesnej
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: København Ø
- Kontakt:
Så er der lige Salifert NO2 og NO3 som du ikke kan undværer samt Rhowaphos phosphat test.
Venlig hilsen
Henning Augustine Jensen
Henning Augustine Jensen
Refraktometeret behøver heller ikke være fra Deltec jeg skrev bare hvad jeg brugte.andersen2009 skrev:Nogen speciel grund til at refraktometeret skal være fra Deltec..?
Rhowaphos phosphat test har jeg prøvet og syndes det var umugligt at aflæse og det fra Hanna koster ikke ret meget mere og brevene er billigere end at skulle købe et nyt Rhowaphos så i længden bliver det billigere.
Fordelen ved at købe Hanna Phosphate Checker er man aflæser talet direkte på skærmen.
Jeg har været med til at teste den store model fra Hanna og den lille model som er udviklet til saltvandsakvarier og de måler helt ens på 10stk test. Sammenlignet bagefter det fra Rhowaphos som gav samme måling.
Så jeg vil sige de 3 test var lige gode men den lille model fra Hanna vandt da den var billigst og nemest af bruge.
Steen
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Men træerne vokser ikke ind i himmelen.spdiving skrev:Refraktometeret behøver heller ikke være fra Deltec jeg skrev bare hvad jeg brugte.andersen2009 skrev:Nogen speciel grund til at refraktometeret skal være fra Deltec..?
Rhowaphos phosphat test har jeg prøvet og syndes det var umugligt at aflæse og det fra Hanna koster ikke ret meget mere og brevene er billigere end at skulle købe et nyt Rhowaphos så i længden bliver det billigere.
Fordelen ved at købe Hanna Phosphate Checker er man aflæser talet direkte på skærmen.
Jeg har været med til at teste den store model fra Hanna og den lille model som er udviklet til saltvandsakvarier og de måler helt ens på 10stk test. Sammenlignet bagefter det fra Rhowaphos som gav samme måling.
Så jeg vil sige de 3 test var lige gode men den lille model fra Hanna vandt da den var billigst og nemest af bruge.
Steen
Resultatet på den lille Hanna checker, viser i ganske få sekunder, og så slukker testeren.
Det er helt rigtigt at den hurtigt slukker og man er nød til at bruge begge test glas så man er klar til at skifte glas efter den er kalibreret med vandet fra akvariet.
1. kom 10ml akvarievand i glaset tænd test app. kom glaset ned i enheden og den kalibrer.
2. tag glaset op og kom et brev pulver i glaset og opløs pulveret i akvarievandet og kom glaset tilbage i test app. og den viser hvad fosfaten ligger på.
En god ide er at have begge glas klar da test app hurtigt slukker.
Jeg har købt den store model Hanna Phosphate Checker DI-HI 93713 den slukker ikke før man selv gør det så her er der masser af tid enden batteriet løber tør.
http://www.dtpetsupplies.com/catalog/Di ... 90-nm-LED/
Steen
1. kom 10ml akvarievand i glaset tænd test app. kom glaset ned i enheden og den kalibrer.
2. tag glaset op og kom et brev pulver i glaset og opløs pulveret i akvarievandet og kom glaset tilbage i test app. og den viser hvad fosfaten ligger på.
En god ide er at have begge glas klar da test app hurtigt slukker.
Jeg har købt den store model Hanna Phosphate Checker DI-HI 93713 den slukker ikke før man selv gør det så her er der masser af tid enden batteriet løber tør.

http://www.dtpetsupplies.com/catalog/Di ... 90-nm-LED/
Steen
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7800 Skive
Er ph ikke relevant ? eller har jeg misforstået noget... 

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jo da, men sålænge kh og Ca er hvor de skal være, vil jeg ikke mene at ph er så væsenligt at måle.Heeger skrev:Er ph ikke relevant ? eller har jeg misforstået noget...
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7800 Skive
Super, så steg forståelsen af vandkemi en smule mere, tak