Forslag til ombygning af sump.

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Forslag til ombygning af sump.

Indlæg af Han$en »

Halløj.

Nu er det ved at være lige der oppe over, hvor jeg skal have hældt vand i mit akvarie, jeg venter blot på at postmanden banker på med mit PVC, og at Olsen banker på med mine Sten :be:

Men jeg er blevet enig med mig selv om at jeg som start skal have mig et refugie med Caulerpa alger i sumpen, da jeg endnu ikke kan bestemme mig for om Bio-Pellets er vejen frem for mig eller ej. Men som min sump ser ud nu, er den ikke helt egnet til dette, da jeg vil have min skummer stående inde i sumpen, for at mindske risikoen for vandudslip. Men skummeren fylder godt til - Det er en Deltec AP600, og fodaftrykket for denne er 24 x 14cm ca, og dertil kommer den Re-Cirkulerende pumpe der rager et godt stykke ud + Udløbsrøret, som også rager ud over foden.

I sumpens nuværende design fylder skummeren med andre ord ca. halvdelen af det rum jeg på tegningen her under kalder "Skummer rum"

Har i nogle forslag? Som jeg selv ser på det lige nu, har jeg mest bare lyst til at stille en lille plastik kurv ned, med en sten eller 2 i, og så en tot alger. Jeg kan ikke lige lure hvordan jeg skal få plads til et separat refugie.

Akvariet er 300L, og sumpen 112L - Samlet satser jeg på at ramme omkring 350L vand. Hvad siger i drenge? :)
sump.jpg
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Re: Forslag til ombygning af sump.

Indlæg af Han$en »

Det skal lige siges at min returpumpe er en Deltec HLP4040 som ikke må neddykkes! :GO
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
Thomaas
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
16
Postnummer: 3650 Ølstykke

Indlæg af Thomaas »

Er det ikke bare af fjerne ferskvands rummet, og en 20L dunk ved siden af skabet. Så sætter du en væg mellem skummer og refugie. Så rykker du den væg på 10 cm tætter på returvægen og laver den 20cm høj.Har du så ikke et refugie på ca 20cm.
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

Ferskvandskammeret skal blive - Jeg har haft mine uheld med en Osmolator der blot fylder på og fylder på - Også Tunze's som er Optisk. :)

Jeg tror jeg nøjes med at rykke lidt på de 2 vægge der er nu, og gøre rummene lidt smallere, og så smider jeg en kurv ned med alger. Bedre bliver det ikke lige nu. Jeg kan virkelig ikke lige lure hvordan det ellers skulle laves. Jeg satser dog på at få lavet en sump i Acryl hen over sommeren, som kan indrettes mere nøjagtigt, og dermed give skummeren sit helt eget rum, der kun lige akkurat er stort nok til den. :)
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"