Nu er det ved at være lige der oppe over, hvor jeg skal have hældt vand i mit akvarie, jeg venter blot på at postmanden banker på med mit PVC, og at Olsen banker på med mine Sten

Men jeg er blevet enig med mig selv om at jeg som start skal have mig et refugie med Caulerpa alger i sumpen, da jeg endnu ikke kan bestemme mig for om Bio-Pellets er vejen frem for mig eller ej. Men som min sump ser ud nu, er den ikke helt egnet til dette, da jeg vil have min skummer stående inde i sumpen, for at mindske risikoen for vandudslip. Men skummeren fylder godt til - Det er en Deltec AP600, og fodaftrykket for denne er 24 x 14cm ca, og dertil kommer den Re-Cirkulerende pumpe der rager et godt stykke ud + Udløbsrøret, som også rager ud over foden.
I sumpens nuværende design fylder skummeren med andre ord ca. halvdelen af det rum jeg på tegningen her under kalder "Skummer rum"
Har i nogle forslag? Som jeg selv ser på det lige nu, har jeg mest bare lyst til at stille en lille plastik kurv ned, med en sten eller 2 i, og så en tot alger. Jeg kan ikke lige lure hvordan jeg skal få plads til et separat refugie.
Akvariet er 300L, og sumpen 112L - Samlet satser jeg på at ramme omkring 350L vand. Hvad siger i drenge?