doserings pumper
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8963 Auning
- Saltvand siden?: 1987
- Geografisk sted: Auning / Djursland
doserings pumper
hvor store skal de være og skal de køre på 12 , 24 eller 220v - hvad har i ?
Mvh. Lars Steen
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
- Stillhoff
- Foxface
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2680 Solrød Strand
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Solrød strand
Re: doserings pumper
Du kan købe dem som du vil have dem.
Slangepumper er meget populærer, da de er driftsikre og kan tåle at løbe tørre.
De færeste små pumpemotore kører 220V. Ser sidder normalt noget styring sammen med. Det er op til producenten hvilket spændingsområde de mener er bedst. Det er gearet i pumpen og viklinger på mortoren der skal passe sammen så der ikke løber en alt for stor strøm gennem ledninger og kul/anker.
De fleste jeg har set er spændingsområdet 5-30V. Dvs. hvis de får 5v kører de rundt. Hvis de får 30 kører de lidt hurtigere.
Jeg bruger slangepumper en gang imellem der kører 220V direkte på motoren men de er vist lidt store til de fleste akvarier. I de størrelser findes der bedre alternativer.
Mængden de giver afhængig af hvor store slange de kan kører med og hvor hurtigt de kan køre runde
Mine kører jeg med fast spænding og variere doseringstiden. Mine giver 1 ml/s. Det havde også været fint hvis de kunne give 5 ml/s. Jeg kan give dem højere spænding men så skal jeg finde en anden strømforsyning og det gider jeg ikke. Så må de bare køre længere tid.
Du skal vælge hvodan du vil styre dem.
Timer i stikkontakt
Relæer
Akvaricomputer.
Arduino- med forstærker
Jeg bruger en siemens plc.
Slangepumper er meget populærer, da de er driftsikre og kan tåle at løbe tørre.
De færeste små pumpemotore kører 220V. Ser sidder normalt noget styring sammen med. Det er op til producenten hvilket spændingsområde de mener er bedst. Det er gearet i pumpen og viklinger på mortoren der skal passe sammen så der ikke løber en alt for stor strøm gennem ledninger og kul/anker.
De fleste jeg har set er spændingsområdet 5-30V. Dvs. hvis de får 5v kører de rundt. Hvis de får 30 kører de lidt hurtigere.
Jeg bruger slangepumper en gang imellem der kører 220V direkte på motoren men de er vist lidt store til de fleste akvarier. I de størrelser findes der bedre alternativer.
Mængden de giver afhængig af hvor store slange de kan kører med og hvor hurtigt de kan køre runde
Mine kører jeg med fast spænding og variere doseringstiden. Mine giver 1 ml/s. Det havde også været fint hvis de kunne give 5 ml/s. Jeg kan give dem højere spænding men så skal jeg finde en anden strømforsyning og det gider jeg ikke. Så må de bare køre længere tid.
Du skal vælge hvodan du vil styre dem.
Timer i stikkontakt
Relæer
Akvaricomputer.
Arduino- med forstærker
Jeg bruger en siemens plc.
450l indbygget
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
okay, det er fordi jeg har en kontakt ( producent ) i tyskland, hvor jeg evt. kan købe dem hjem til billige penge, men kan ikke se hvilken der kunne være interesandt for vores brug.
Mvh. Lars Steen
- Stillhoff
- Foxface
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 2680 Solrød Strand
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Solrød strand
Er det slangepumper?
Og er det kun pumpehoved og motor eller der det med styring også?
Jeg ville vælge 12V da det er nemt at arbejde med og da de fleste har en trafo liggende. Små 12v traforer koster ikke meget.
Hvad med slanger, er de med?
Pumperne skal kunne dosere fra 1 ml/s, hvis du spørger mig.
Hvis det skal være til vandpåfyldning skal de kunne flytte noget mere.
Og er det kun pumpehoved og motor eller der det med styring også?
Jeg ville vælge 12V da det er nemt at arbejde med og da de fleste har en trafo liggende. Små 12v traforer koster ikke meget.
Hvad med slanger, er de med?
Pumperne skal kunne dosere fra 1 ml/s, hvis du spørger mig.
Hvis det skal være til vandpåfyldning skal de kunne flytte noget mere.
450l indbygget
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Ja det er slange pumper og der er den ''stump'' slange med der er oppe i pumpen.
de har både 12, 24 og 220 v
mener ikke der er styring, men det kan jeg da finde ud af efter nytår.
jeg har selv en til vand på fylding den gir' en del i en fart, der er den fordel den kan ikke lave hævert system og kan køre uden væske.
de har både 12, 24 og 220 v
mener ikke der er styring, men det kan jeg da finde ud af efter nytår.
jeg har selv en til vand på fylding den gir' en del i en fart, der er den fordel den kan ikke lave hævert system og kan køre uden væske.
Mvh. Lars Steen