sky Lysmata debelius

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
uzi07
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: FREDERICIA

sky Lysmata debelius

Indlæg af uzi07 »

Jeg har haft denne reje i noget tid nu men ser den aldrig. Hvordan får jeg den til at komme noget mere frem? Er det fordi at den går alene? Den sidste jeg havde i mit gamle akvarie var ligesådan. Bilver så misundlig når jeg ser andre folks rejere komme frem og enda nogle der pudser ejerens hånd :shifty:

den går i en 260l balje sammen med en voksen klovn og en lillle aftrækker og ingen af dem chikanerer den.
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: sky Lysmata debelius

Indlæg af Han$en »

Lysmata-slægten bør helst gå parvis - Men L. debilus er dog en sky art. Nogle ser dem aldrig, andres er ofte fremme.

Jeg har selv en enkelt, og den kommer nu gerne frem en gang imellem. Men min Dannebrogsreje er den mest lalleglade. Den pølser rundt, går på overfladen med bunden i vejret, overfalder fingre osv.. Efter min mening den mest hyggelige reje :)
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
uzi07
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
17

Indlæg af uzi07 »

Han$en skrev:Lysmata-slægten bør helst gå parvis - Men L. debilus er dog en sky art. Nogle ser dem aldrig, andres er ofte fremme.

Jeg har selv en enkelt, og den kommer nu gerne frem en gang imellem. Men min Dannebrogsreje er den mest lalleglade. Den pølser rundt, går på overfladen med bunden i vejret, overfalder fingre osv.. Efter min mening den mest hyggelige reje :)
går din debelius og dannebro i samme balje? Kan de fint gå sammen?
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Han$en »

uzi07 skrev:går din debelius og dannebro i samme balje? Kan de fint gå sammen?
Ak ja, de passer hver sit. :)
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

Helt normal at Lysmata debelius ikke ses særlig tit, den har det med at gemme sig imellem de LS og ses kun sjældent. Men den vil med stor sandsynlighed nok blive taget af din aftrækker før eller siden da rejer er blandt denne fisks fødeemne...Så af samme årsag nok godt den gemmer sig.
uzi07
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
17

Indlæg af uzi07 »

Lord Mike skrev:Helt normal at Lysmata debelius ikke ses særlig tit, den har det med at gemme sig imellem de LS og ses kun sjældent. Men den vil med stor sandsynlighed nok blive taget af din aftrækker før eller siden da rejer er blandt denne fisks fødeemne...Så af samme årsag nok godt den gemmer sig.

ja jeg ved det godt. det er også derfor jeg ikke har flere af dem. Kan ikke helt bestemme mig om hvilke af dem der skal ud. :embarassed:
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"