jeg står med en lille ting som jeg har svært ved at gennemskue.
Jeg har i mit nye setup afstemt kraft fra overløb med returpumpen, så det løber ca lige hurtigt. så langt så godt.
men når der så fordamper vand så forsvinder det både i overløb og i returkammeret.Ligeledes når jeg påfylder vand (for det fordampede) så sker der det når jeg hælder det i sumpen (returkammer) så løber halvdelen ret hurtigt op og fylder op i overløb i stedet.
1. Er der noget jeg har afstemt forkert i kraften på overløb eller returpumpe?
2. Når jeg engang skal have installeret en osmoslator, hvor skal den så sidde henne? er det på returkammeret? og i så fald vil den ikke blive ved at fylde en masse i når den nu også fylder noget af overløbet op (se i min forklaring længere oppe)
vandniveau i overløb og returkammer
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 7870 Roslev
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Skive
- Kontakt:
-
- Foxface
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 5874 Hesselager
- Saltvand siden?: 2010
Re: vandniveau i overløb og returkammer
Jamen skal den ikke bare sidde ved returpumpen, så vil den jo fylde både overløbet og returkammaret op.... eller .? Det er ihvertfald det jeg har forestillet ved mig selv.
Med venlig hilsen
Kenneth
Jeg startede med ingenting og har da det meste endnu.!!
Kenneth
Jeg startede med ingenting og har da det meste endnu.!!
- spax
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9900 Frederikshavn
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Frederikshavn
ja min sidder også i returkammeret.
Mvh kim
160L akvarie med 54L sump. Tunze overløb. Tunze 6045. Tunze 6015 x 2 . Tunze 9005 skummer. ATI sunpower 6x24w
viewtopic.php?f=92&t=48533
160L akvarie med 54L sump. Tunze overløb. Tunze 6045. Tunze 6015 x 2 . Tunze 9005 skummer. ATI sunpower 6x24w
viewtopic.php?f=92&t=48533
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 9900 Frederikshavn
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Frederikshavn
har lidt det samme.. min forklaring er at retur pumpen ikke yder det samme når vandstanden er lav omkring pumpen
min osmolator sidder også i retur kammeret. ingen problem!
min osmolator sidder også i retur kammeret. ingen problem!
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4100 Ringsted
- Saltvand siden?: 2006
Kan du ikke prøve at tage et billede af dit overløb og af dit returkammer hvor returpumpen sidder?
Vandet burde fordampe fra din sump men holde vandstanden konstant i dit overløb og dermed i dit akvarie. Når du får installeret en osmolator skal den derfor sidde i sumpen i det rum din returpumpe sidder. Så vil den holde øje med at vandstanden falder/sænkes og engang imellem vil den påfylde ferskvand.
Forresten, husk at være sikker på at vandet fra dit overløb + overfladevand fra akvariet kan være i sumpen hvis strømmen går ved et uheld en dag. Bor et par huller i din returslange lige under akvariets vandoverflade, så laver den ikke hævert.
Vandet burde fordampe fra din sump men holde vandstanden konstant i dit overløb og dermed i dit akvarie. Når du får installeret en osmolator skal den derfor sidde i sumpen i det rum din returpumpe sidder. Så vil den holde øje med at vandstanden falder/sænkes og engang imellem vil den påfylde ferskvand.
Forresten, husk at være sikker på at vandet fra dit overløb + overfladevand fra akvariet kan være i sumpen hvis strømmen går ved et uheld en dag. Bor et par huller i din returslange lige under akvariets vandoverflade, så laver den ikke hævert.