Hjælp til samling af osmose anlæg
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 7870 Roslev
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Skive
- Kontakt:
Hjælp til samling af osmose anlæg
Jeg har købt et brugt osmose anlæg, men slangerne er gået løse i forsrndelsen, og jeg er nu lidt i tvivl om hvordan den samles igen.
Der er en membran og så tre filtre. Jeg går ud fra at der først skal gennem sand filter og så kul filter og så ind i membrsn og sidst. Silicat filter... Er det korrekt?
Mit spørgsmål er også om hvad der er ind og ud på selve huset med membran. Der har en ind/udgang i den ene ende og to lige ved siden af hinanden i den anden ende. Er de to ved sidn af hisnden udgange til henhokdsvis spild og osmsevand? Og den der siddervalene i den andn ende indgangen?
Der er en membran og så tre filtre. Jeg går ud fra at der først skal gennem sand filter og så kul filter og så ind i membrsn og sidst. Silicat filter... Er det korrekt?
Mit spørgsmål er også om hvad der er ind og ud på selve huset med membran. Der har en ind/udgang i den ene ende og to lige ved siden af hinanden i den anden ende. Er de to ved sidn af hisnden udgange til henhokdsvis spild og osmsevand? Og den der siddervalene i den andn ende indgangen?
- Gargoyle47
- Naso kirurg
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2009
Re: Hjælp til samling af osmose anlæg
er der ikke nogle klister mærker på membranen? den hvor der står drain skal i kloaken...den anden er det rene vand
ellers smid et billede...så er det nok nemmere at guide
ellers smid et billede...så er det nok nemmere at guide
Boyu 58l til 250l og nu 540 viewtopic.php?f=94&t=40421
og en lille ode til mit gamle viewtopic.php?f=2&p=342322#p342322
og en lille ode til mit gamle viewtopic.php?f=2&p=342322#p342322
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
her er lige et billede af anlæget.
Nogen der kan hjælpe med hvordan det skal samles?
der er ingen klistermærker på selve membran huset og det er især den jeg er i tvivl om... på de andre filtre er der både navn og flow retning.

Nogen der kan hjælpe med hvordan det skal samles?
der er ingen klistermærker på selve membran huset og det er især den jeg er i tvivl om... på de andre filtre er der både navn og flow retning.

- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Det er samlet helt forkert.
Saml det sådan her: Den anden samling der fatter jeg ikke? Hvorfor have grovfilteret efter finfilteret? tåbeligt..
Saml det sådan her: Den anden samling der fatter jeg ikke? Hvorfor have grovfilteret efter finfilteret? tåbeligt..
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Artikelarkiv fra Coralreef.dk
570 L Display - 180 L sump (Nedlagt)
Anders
Coralreef.dk
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
Tak for det Anders. Ved du hvad den aflange ventil der sidder på slangen til spildvandet gør godt for?
Det er en skyldeventil. Åbner du den så kommer der kun vand ud af afaldsslangen og på den måde skylder du anlæget igenem.
En anden ting den lukker også lidt for flowet så anlæget har den rigtige modstand til at kunne fungere.
Steen
En anden ting den lukker også lidt for flowet så anlæget har den rigtige modstand til at kunne fungere.
Steen
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
Burde jeg om-dirigere mit så?AndersGS skrev:Den anden samling der fatter jeg ikke? Hvorfor have grovfilteret efter finfilteret? tåbeligt..
Mit er et 4-Trins Aqua Medic, og vandet løber således: Sediment -> Aktiv kul -> Osmose Membraner
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- Benny
- Dragefisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2700 Brønshøj
- Saltvand siden?: 2010
NEJ, hvis dit RO er samlet sådan Sediment -> Aktiv kul -> Osmose Membraner er det samlet rigtigt.Han$en skrev:Burde jeg om-dirigere mit så?AndersGS skrev:Den anden samling der fatter jeg ikke? Hvorfor have grovfilteret efter finfilteret? tåbeligt..
Mit er et 4-Trins Aqua Medic, og vandet løber således: Sediment -> Aktiv kul -> Osmose Membraner
Hilsen
Benny
Benny
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
Okay, klasse! Blev bare lige forvirret - Jeg er desværre ikke Osmose ekspertBenny skrev:NEJ, hvis dit RO er samlet sådan Sediment -> Aktiv kul -> Osmose Membraner er det samlet rigtigt.

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
- AndersGS
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 9300 Sæby
- Saltvand siden?: 2008
- Kontakt:
Ja, det er den korrekte opbygning.Han$en skrev:Okay, klasse! Blev bare lige forvirret - Jeg er desværre ikke Osmose ekspertBenny skrev:NEJ, hvis dit RO er samlet sådan Sediment -> Aktiv kul -> Osmose Membraner er det samlet rigtigt.
Med venlig hilsen
Anders
Coralreef.dk
Anders
Coralreef.dk