Larm i sump
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Rakkeby
Larm i sump
Hvordan får i vandet fra pvc og ned i sumpen uden en masse larm og plasken ? mit plasker og bruser meget kan det laves så det er mere støjfrit?
- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4100 Ringsted
- Saltvand siden?: 2006
Re: Larm i sump
Man kan bygge sin egen Durso som er beregnet til at dæmpe når vandet suges ind i overløbsrøret og sendes ned i sumpen. Prøv at søge på Durso.
Det gør det altid i starten. Det er virkelig svært og finde det rigtige punkt. Tror tricket er en durso. Jeg brugte 3 dage på og indstille mit, men nu står det også som det skal uden larm. Drejer en på min kuglehane dør han seriøst.
-
- Naso kirurg
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Rakkeby
Skal lige tilføjes at jeg kører med en Tunze overløbskasse så durso er ikke løsningen
Så er løsningen og god kuglehane der ikke giver kæmpe hak når du drejer lidt på den. Indstil den sådan her.
Lad der komme lidt vand igennem sikkerhedsrøret. Bliver det mindre og mindre er den der, men tro mig det skal tage mindst en time fra der løber lidt igennem til den bare drypper. Mit sikkerhedsrør drypper bare lidt hvilket det skal. Går du længere ned altså så der intet kommer igennem kan du være sikker på vandstanden på dit retur i overløbet tager luft med ind. Det er det der giver lyd og luftbobler i sumpen, plus dine pvcrør larmer sikkert også.
Lad der komme lidt vand igennem sikkerhedsrøret. Bliver det mindre og mindre er den der, men tro mig det skal tage mindst en time fra der løber lidt igennem til den bare drypper. Mit sikkerhedsrør drypper bare lidt hvilket det skal. Går du længere ned altså så der intet kommer igennem kan du være sikker på vandstanden på dit retur i overløbet tager luft med ind. Det er det der giver lyd og luftbobler i sumpen, plus dine pvcrør larmer sikkert også.