Larm i sump

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
jmsjms
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
19
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Rakkeby

Larm i sump

Indlæg af jmsjms »

Hvordan får i vandet fra pvc og ned i sumpen uden en masse larm og plasken ? mit plasker og bruser meget kan det laves så det er mere støjfrit?
Brugeravatar
Olsen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 4100 Ringsted
Saltvand siden?: 2006

Re: Larm i sump

Indlæg af Olsen »

Man kan bygge sin egen Durso som er beregnet til at dæmpe når vandet suges ind i overløbsrøret og sendes ned i sumpen. Prøv at søge på Durso.
jesper kristensen
Reactions:

Indlæg af jesper kristensen »

Det gør det altid i starten. Det er virkelig svært og finde det rigtige punkt. Tror tricket er en durso. Jeg brugte 3 dage på og indstille mit, men nu står det også som det skal uden larm. Drejer en på min kuglehane dør han seriøst.
jmsjms
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
19
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Rakkeby

Indlæg af jmsjms »

Skal lige tilføjes at jeg kører med en Tunze overløbskasse så durso er ikke løsningen
jesper kristensen
Reactions:

Indlæg af jesper kristensen »

Så er løsningen og god kuglehane der ikke giver kæmpe hak når du drejer lidt på den. Indstil den sådan her.
Lad der komme lidt vand igennem sikkerhedsrøret. Bliver det mindre og mindre er den der, men tro mig det skal tage mindst en time fra der løber lidt igennem til den bare drypper. Mit sikkerhedsrør drypper bare lidt hvilket det skal. Går du længere ned altså så der intet kommer igennem kan du være sikker på vandstanden på dit retur i overløbet tager luft med ind. Det er det der giver lyd og luftbobler i sumpen, plus dine pvcrør larmer sikkert også.
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"