deltec skummer
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 7870 Roslev
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Skive
- Kontakt:
deltec skummer
jeg har lige lavet aftale om køb af en deltec skummer...tror det er noget ap600 agtigt. men jeg har lige lidt spørgsmål.
1. Kan den stå i selve sumpen eller skal den stå ved siden af?
2. Skal der monteres en hane på udgangsvandet eller er det nok der er på indgang? her tænker jeg på at styre højden af vandet.
3. Den har påmonteret en pumpe som blander vandet med ilt, men hvor meget flow skal der igennem den? Hvad er min, max og anbefalet flow?
håber i kan hjælpe mig, så jeg kan gøre klar til min nye skummer
1. Kan den stå i selve sumpen eller skal den stå ved siden af?
2. Skal der monteres en hane på udgangsvandet eller er det nok der er på indgang? her tænker jeg på at styre højden af vandet.
3. Den har påmonteret en pumpe som blander vandet med ilt, men hvor meget flow skal der igennem den? Hvad er min, max og anbefalet flow?
håber i kan hjælpe mig, så jeg kan gøre klar til min nye skummer
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
Re: deltec skummer
er der slet ikke nogen der kan hjælpe?
- Holst
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 6800 Varde
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Varde
Jeg har selv en Deltec APF liggende som ikke er i brug endnu.
Den kan både stå i sump og ved siden af.
Du kan sætte en blød slange på afgang hvor du på en eller anden vis kan justere højden af denne så du kan regulere vandstanden i skummeren.
Flowet igennem skummeren mener jeg skal ligge på ca. 800L/T. Så tag du en 1000L/T pumpe også er der nok lidt tab her og der ..
Luften må du justere dig frem til.. Tror der er et facit på mængden af luft.. Prøv dig frem.
Den kan både stå i sump og ved siden af.
Du kan sætte en blød slange på afgang hvor du på en eller anden vis kan justere højden af denne så du kan regulere vandstanden i skummeren.
Flowet igennem skummeren mener jeg skal ligge på ca. 800L/T. Så tag du en 1000L/T pumpe også er der nok lidt tab her og der ..
Luften må du justere dig frem til.. Tror der er et facit på mængden af luft.. Prøv dig frem.
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
tak for hjælpen
hvad mener du med blød slange på afgang og så justere højden af denne... mener du slangen? flytte slangen op og ned for at justere højden af vandet inde i skummeren?
hvad mener du med blød slange på afgang og så justere højden af denne... mener du slangen? flytte slangen op og ned for at justere højden af vandet inde i skummeren?
- Han$en
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 2990 Nivå
Re-Cirkulerings pumpen der sidder på skummeren skal du ikke pille ved, kun justere luftindtaget efter behov.
AP600 skal fodres med 600L/T for optilam ydelse, og APF600 med 800L/T
Den kan stå i eller uden for sump, og på skummerens udstrømmer bør man montere en kuglehane, så vandstanden kan justeres i skummeren, så du kan bestemme om den skal skumme vådt eller tørt
AP600 skal fodres med 600L/T for optilam ydelse, og APF600 med 800L/T
Den kan stå i eller uden for sump, og på skummerens udstrømmer bør man montere en kuglehane, så vandstanden kan justeres i skummeren, så du kan bestemme om den skal skumme vådt eller tørt

[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic[/center]
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
tak for det
- Holst
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
hermes2005 skrev:tak for hjælpen
Ja, du kan også sætte en kuglehane på udgangen, men så er du afhængig af at flowet ind i skummeren altid er den samme.. Men skulle nok ikke være et problem.. Bare din pumpe op til akvariet ikke ændrer flowet.

Men med en blød slange du kan justere højden på så ændrer du jo også niveauet i skummeren

Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
- Holst
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
Håber du forstår mit svar
Kan godt se det er lidt forvirrende måske.. Men du finder nok ud af det.

-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
Jamen der er en kuglehane på indgangen, en det er vel ikke nok til at styre højden af vandet i skummeren?
Det er sikkert mig der er dum, men er stadig ikke med på hvordan en blød slange på udgangen bestemmer højden. Er det fordibman så løfter den op eller nef alt efter ønsket høhde?
Det er sikkert mig der er dum, men er stadig ikke med på hvordan en blød slange på udgangen bestemmer højden. Er det fordibman så løfter den op eller nef alt efter ønsket høhde?
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Kontakt:
Jamen der er en kuglehane på indgangen, en det er vel ikke nok til at styre højden af vandet i skummeren?