deltec skummer

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
hermes2005
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 7870 Roslev
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Skive
Kontakt:

deltec skummer

Indlæg af hermes2005 »

jeg har lige lavet aftale om køb af en deltec skummer...tror det er noget ap600 agtigt. men jeg har lige lidt spørgsmål.

1. Kan den stå i selve sumpen eller skal den stå ved siden af?
2. Skal der monteres en hane på udgangsvandet eller er det nok der er på indgang? her tænker jeg på at styre højden af vandet.
3. Den har påmonteret en pumpe som blander vandet med ilt, men hvor meget flow skal der igennem den? Hvad er min, max og anbefalet flow?

håber i kan hjælpe mig, så jeg kan gøre klar til min nye skummer
hermes2005
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Kontakt:

Re: deltec skummer

Indlæg af hermes2005 »

er der slet ikke nogen der kan hjælpe?
Brugeravatar
Holst
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Indlæg af Holst »

Jeg har selv en Deltec APF liggende som ikke er i brug endnu.
Den kan både stå i sump og ved siden af.

Du kan sætte en blød slange på afgang hvor du på en eller anden vis kan justere højden af denne så du kan regulere vandstanden i skummeren.

Flowet igennem skummeren mener jeg skal ligge på ca. 800L/T. Så tag du en 1000L/T pumpe også er der nok lidt tab her og der ..

Luften må du justere dig frem til.. Tror der er et facit på mængden af luft.. Prøv dig frem.
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
hermes2005
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af hermes2005 »

tak for hjælpen

hvad mener du med blød slange på afgang og så justere højden af denne... mener du slangen? flytte slangen op og ned for at justere højden af vandet inde i skummeren?
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2990 Nivå

Indlæg af Han$en »

Re-Cirkulerings pumpen der sidder på skummeren skal du ikke pille ved, kun justere luftindtaget efter behov.

AP600 skal fodres med 600L/T for optilam ydelse, og APF600 med 800L/T

Den kan stå i eller uden for sump, og på skummerens udstrømmer bør man montere en kuglehane, så vandstanden kan justeres i skummeren, så du kan bestemme om den skal skumme vådt eller tørt :)
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
hermes2005
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af hermes2005 »

tak for det
Brugeravatar
Holst
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17

Indlæg af Holst »

hermes2005 skrev:tak for hjælpen

hvad mener du med blød slange på afgang og så justere højden af denne... mener du slangen? flytte slangen op og ned for at justere højden af vandet inde i skummeren?

Ja, du kan også sætte en kuglehane på udgangen, men så er du afhængig af at flowet ind i skummeren altid er den samme.. Men skulle nok ikke være et problem.. Bare din pumpe op til akvariet ikke ændrer flowet. :)

Men med en blød slange du kan justere højden på så ændrer du jo også niveauet i skummeren :)
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Brugeravatar
Holst
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17

Indlæg af Holst »

Håber du forstår mit svar :P Kan godt se det er lidt forvirrende måske.. Men du finder nok ud af det.
hermes2005
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af hermes2005 »

Jamen der er en kuglehane på indgangen, en det er vel ikke nok til at styre højden af vandet i skummeren?

Det er sikkert mig der er dum, men er stadig ikke med på hvordan en blød slange på udgangen bestemmer højden. Er det fordibman så løfter den op eller nef alt efter ønsket høhde?
hermes2005
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af hermes2005 »

Jamen der er en kuglehane på indgangen, en det er vel ikke nok til at styre højden af vandet i skummeren?

Det er sikkert mig der er dum, men er stadig ikke med på hvordan en blød slange på udgangen bestemmer højden. Er det fordibman så løfter den op eller nef alt efter ønsket høhde?
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"