Kan man gøre noget for at Biopellets kommer hurtigere igang?
Tænker på om man kan pode dem med et eller andet der opstarter den biologiske proces noget hurtigere end ellers.
Kickstarte Biopellets?
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 9900 Frederikshavn
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Frederikshavn
Re: Kickstarte Biopellets?
burde da slet ikke være nedvendigt... mine virkede næsten fra dag 1... giv dem en 7-14 dage. og du vil opleve effekten.. værdierne skulle jo helst heller ikke falde for hurtigt!
ZEObak kan gører jobbet.
http://www.deepoceanshop.dk/vandpleje-t ... eobak.html
Men hvor vidt det er nødvendigt er ikke til at sige det afhænger af indholdet i din balje samt mængden af Pelles du starter op med.
Er akvariet tomt og du vil hurtigerer igang kan jeg godt se fidusen i at doserer max fra start af med pelles og ZEObak ellers kan jeg ikke se det nødvendige da en hurtig efekt kan skade mere end det gavner.
Husk skummeren skal værer ret efektiv da både vsv og pelles samt Zeovit har behov for at kunne expoterer afalds stofferne væk hurtigt.
Steen
http://www.deepoceanshop.dk/vandpleje-t ... eobak.html
Men hvor vidt det er nødvendigt er ikke til at sige det afhænger af indholdet i din balje samt mængden af Pelles du starter op med.
Er akvariet tomt og du vil hurtigerer igang kan jeg godt se fidusen i at doserer max fra start af med pelles og ZEObak ellers kan jeg ikke se det nødvendige da en hurtig efekt kan skade mere end det gavner.
Husk skummeren skal værer ret efektiv da både vsv og pelles samt Zeovit har behov for at kunne expoterer afalds stofferne væk hurtigt.
Steen
- StarF
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 9530 Støvring
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Støvring
jeg kickstartede mine med zeobak, andre former for bakterie tilsætninger kan også bruges, og i sidste ende tror jeg ikke det er nødvendigt, men jeg gjorde det, og skidtet virkede meget hurtigt ved mig 

- Olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 4100 Ringsted
- Saltvand siden?: 2006
Tak for inputs. Har en pose stående og lige og overvejer om jeg skal sætte gang i dem eller vælge vodka-vognen, da vores nitrat er for højt.. Har ca. 1100 liter vand i alt.
Vil nok lade være med at kick-starte dem for at undgå for drastisk fald i næringen. Saltvand tager tid og tolmodighed har jeg lært er noget af det vigtigste
Vil nok lade være med at kick-starte dem for at undgå for drastisk fald i næringen. Saltvand tager tid og tolmodighed har jeg lært er noget af det vigtigste