Skal til at indrette min sump.. Jeg ved ikke rigtigt hvordan.. Skal jeg lave et kammer med et refugium - altså en masse LS og caulerpa, eller skulle jeg lave en DSB - 10-15 cm bundlag??
JEg vil lave en let stenopsætning i displayet, så der skal en masse LS i sumpen..
Jeg forestiller mig nedløbet kommer i kammer 1 som er fyldt med LS, løber i kammer 2 som er en DSB eller Refugium, videre til kammer 3 som er teknik - skummer biopellets, varmelegme. igennem boblefælde og i det sidste kammer med returpumpe..
Refugium, DSB eller...
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 5250 Odense SV
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Odense
Re: Refugium, DSB eller...
Hvordan skal flowet være i et refugium...??
- ronny.w
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 6700 Esbjerg
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
- Kontakt:
- Lord Mike
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2002
Uden dog at have erfaring med DSB så mener jeg dog at kunne huske at der skal være meget lidt gemmemstrømning i sådan et. derfor kan det anbefales at få lavet et sådan via et bypas til et andet akvarie altså væk fra din sump medmindre du har utrolig lav retur til display-akvariet.
Udover dette så er et refugie langt nemmere at have med at gøre da det mere eller mindre bare passer sig selv udover lige at der skal høstes lidt alger engang imellem.
Udover dette så er et refugie langt nemmere at have med at gøre da det mere eller mindre bare passer sig selv udover lige at der skal høstes lidt alger engang imellem.