pederrevnørd skrev:hej igen,
hvilke problemer ? har ikke set den tråd.
har selv haft en uge hvor jeg måtte rette op på en del ting

har kæmpet imod dinoflager i et år.. dem havde jeg lagt om længe fået bugt med. Min kh begynder at ryge lidt op og ned, sker der ikke det store ved. Jeg laver et vandskift og uden jeg tjekker vandet (Det var jo i orden ugen før) så finder jeg ud af det vnad jeg har brugt i gennem et par uger er fyldt med silikat og po4. (så er det jo klart det hele hænger) po4 bryder ud igen, basen på nogle koraller er død, må fragmentere lidt, dinoflager bryder ud igen..
bestemmer mig for at mørklægge akvariet smide en masse po4 i et filter, og lave nogle meget store overdoseringer med dinoxal medicin.. (nu skal det lort dø).. om fredagen opdager jeg om morgen at min retur pumpe er stået af.
men ser ud til en del dino´s er døde nu, forsætter med medicinen, der er stadig nærign i vandet især po4.. men lige nu køre det med lys igen, skal lige have kh stabil igen, så skla det vist bare have RO! puha!
det var en meget hurtig gennemgang af mine sidste 14 dage! mit helt nye silikat filter var simpelthen blevet opbrugt på 2-3 uger.. vandet er foresten gået i orden igen. nu må vi se

korallen over for, har dog beholdt sin nye flotte farve

det er mest mine acro´s det er gået ud over.