Regler for Bump af salgtråde...

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Regler for Bump af salgtråde...

Indlæg af Hougaard »

Hej Alle,

Jeg syntes at bump'ning af salgtråde er ved at tage overhånd. Der er rigtigt mange ting til salg, og de kan ikke alle være på forsiden hele tiden.

Skal vi have regler for bump'ning ?

Skal det være tilladt ?

Må man kun bumpe efter XX dage ?

Lad mig høre hvad I mener :beer:

/Erik
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Re: Regler for Bump af salgtråde...

Indlæg af Carsten »

Enig, det har taget overhånd.

Bumpe efter hver 4-5 dag vil være passende, med mindre man til tilføjer nyt til annoncen
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8970 Havndal
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Demstrup

Indlæg af Nolan »

Jeg kan komme i tanke om en enkelt salgstråd, som fik sin del af den "forsideplads", der er til rådighed. I dette tilfælde var det lidt rigeligt med de mange BUMPs.

Ellers anser jeg det ikke for, at være det store problem.

Man kunne måske nøjes med, at henstille til forums medlemmer, at der bump'es med måde ?
En regel skal overholdes og det skal der bruges ressourcer på - giver det ikke den samme mængde arbejde, som at bede ivrige bump'ere om at slappe lidt af, når problemet opstår ?

/Kim
Brugeravatar
Nicki Henriksen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2760 Måløv
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Storkøbenhavn

Indlæg af Nicki Henriksen »

Jeg er personlig pænt irriteret/træt over alle de BUMP i salgstrådene
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
20
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Indlæg af Engelquist »

Synes det ville være på sin plads med max antal bump- 2 eller 3...
Hvis det stadig er til salg må man jo gribe fat i tasteturet og skrive en ny salgsannonce og evt til en pris der accepterer at det pt er købers marked ;-).
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
19
Postnummer: 8520 Lystrup

Indlæg af nielsk »

Ja max bump hver 3. dag ville være fint! Så kan man evt skrive indlæg med nye pics eller ny pris frit.
Men alm. bump er pissetræls at se på dagligt - især når alle kan se at prisen er helt i skoven og ingen må kommentere det...
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

Hvorfor ikke bare lave det sådan at trådene ikke kommer frem på forsiden når man bumper (kun i køb / salg / bytte ) den mulighed er der da i menuen for forum opsætningen. så kan folk også lære at søge lidt på dette forum, det lader også til at være et blivende problem efterhånden.

Mener ikke vi skal have et Bump politi løbende rundt og pege finger af folk, det bliver gjort rigeligt herinde af bestemte personer i forvejen.
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 9300 Sæby
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

Lad folk bump'e alt det de vil, men lave en fane mere under "seneste nyt" der hedder nyeste annoncer.

Her kan annoncerne blive vist separat uden at de genere det "alm." forum. Det burde Hougaard kunne klare :sneaky2:
annoncer.GIF
Brugeravatar
Birkefeldt
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8600 Silkeborg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Silkeborg

Indlæg af Birkefeldt »

Jeg er også træt af alle de bump. Især når der kommer flere om dagen fra samme annonce. Jeg tjekker som regel alle nye indlæg, men når en stor del af det er bump bliver det et irritationsmoment. Så jeg stemmer for en eller anden form for opstramning.

Mvh kenneth
Mit Red Sea Max NANO: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pdy6

Mit tidligere Aqua Medic Percula 90: http://kortlink.dk/saltvandsforum/pe8x
Brugeravatar
Tonny
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
15
Postnummer: 4140 Borup
Geografisk sted: Nr. Dalby borup sj.
Kontakt:

Indlæg af Tonny »

AndersGS skrev:Lad folk bump'e alt det de vil, men lave en fane mere under "seneste nyt" der hedder nyeste annoncer.

Her kan annoncerne blive vist separat uden at de genere det "alm." forum. Det burde Hougaard kunne klare :sneaky2:
annoncer.GIF

:y :GO :clap:
Mvh.
Tonny Andersen

[center]...540L saltvand...[/center]
[center]http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=50741[/center]
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Folk der bumper har vel bare noget tilsalg som de sælger for dyrt eller som andre ikke lige står og mangler.

At sætte regler op omkring bump får vel bare folk til at lave en ny salgs tråd. Som Ronni skriver så ville det nok hjælpe en del hvis bumpene de kun vises i Køb/Salg/Bytte.

Ting der intet har med saltvand burde slet ikke kunne komme tilsalg her på siden og heller ikke i sumpen hvor de bliver oprette PT. At se en der sælger en sofa eller andet og bumper som en gal burde slet ikke kunne finde sted på denne side. Der er Den Blå Avis eller andet meget bedre og folk burde blive hendvist til disse sider istedet for.

Steen
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

jeg er mere træt af sumpen kommer med i mit rss..

men et bump hver 2-3 dag burde være max.
Brugeravatar
AndersGS
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 9300 Sæby
Kontakt:

Indlæg af AndersGS »

StarF skrev:jeg er mere træt af sumpen kommer med i mit rss..

men et bump hver 2-3 dag burde være max.

Det er nemlig dødirriterende! Der vil det jo også hjælpe at have salg og køb i en separat fane.
Brugeravatar
Dezon
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7400 Herning
Geografisk sted: Herning

Indlæg af Dezon »

Men bump kan tage over hånd, der var som solgte sit komplette setup og han/hun havde lavet bump på hele side 1, det er lidt for meget efter min mening.

det som også er lidt irriterende det er salg afd. Ikke det at den er delt op ( på min opfordring ) men at man skal læse alle salgs tråde for at finde noget i jylland. Er det ikke muligt at skrive hvor sælger er fra eller bare i topic,

det står jo f.eks nu i rubrikken til højre
af xxxxx
10/11/2010, 21:55

Er det så ikke muligt at skrive sælgers by/post nummer under dato?
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Dezon skrev:Men bump kan tage over hånd, der var som solgte sit komplette setup og han/hun havde lavet bump på hele side 1, det er lidt for meget efter min mening.

det som også er lidt irriterende det er salg afd. Ikke det at den er delt op ( på min opfordring ) men at man skal læse alle salgs tråde for at finde noget i jylland. Er det ikke muligt at skrive hvor sælger er fra eller bare i topic,

det står jo f.eks nu i rubrikken til højre
af xxxxx
10/11/2010, 21:55

Er det så ikke muligt at skrive sælgers by/post nummer under dato?
Er det fordi din geografiske viden er som en si? :)
Når det står tilhøjre for annoncen, er det jo bare at kigge der, hvis du ikke orker at læse om alle de billige ting som sælges andre steder end der hvor du bor??
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

Jeg vil ikke sige at bumpning er noget som går mig på. men jeg kan sagtens følge folk når det gør. især folk som har lavet en salgs annonce 1 time før og finder ud af at der måske ikke er lavet nogen siden, men at man alligevel er endt på side 2 under annoncer. dette burde ikke være muligt.

Men vi skal ikke have regler for hvad folk må og ikke må under salgs annoncer, så heller at admin laver det om, så annoncer bliver vist efter dato eller senest oprettede og ikke hvor mange indlæg den rummer eller hvornår de sidste indlæg er skrevet i en salgs tråd.

Hougaard lad være med at overlade beslutningen til den enkelte, men lav nogen begrænsninger i stedet for. Vi skal ikke have flere grupperinger på forummet end der allerede er og vi skal slet ikke give folk muligheden for at pege finger af andre. det vil være den dummeste tiltag der er blevet lavet i år, hvis denne mulighed bliver en realitet
Brugeravatar
bio
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7323 Give
Geografisk sted: Givskud
Kontakt:

Indlæg af bio »

Jeg er også lidt træt af nogle enkelte som bumber deres annoncer ret tit. Kunne man ikke evt. lave det sådan at hvis der bliver rettet i det første indlæg (altså det oprindelige) i en salgstråd så kommer den frem som den første igen, præcis som hvis der var skrevet et nyt indlæg? Det ville jo betyde at hvis prisen eller andre oplysninger bliver rettet kommer annoncen forrest igen. På den måde vil jeg mene at man kunne forbyde at bumpe helt, men der er stadig mulighed for at få sin annonce frem igen hvis der er sket ændringer. Dette kræver jo så bare at folk har den disciplin der skal til og ikke laver noget svarende til et "bump" i det første indlæg uden at ændre noget væsentligt.
Mvh Lasse

Biolog, Nordic Reef
Brugeravatar
Dezon
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Dezon »

jo det orker jeg da nogle gange, og det er ikke alle som skriver post nr. eller adresse eller lign i salgs tråden. Men det ville da bare være lidt nemmere. Og en torsdag aften hvor man tænker tjaa man kunne da godt lige smutte forbi en og handle lidt, så er det lidt trist at læse alle annoncer fra sjælland når det tager 3-4 timer plus 1000kr i transport for at købe en fisk til 200kr. hvis du forstår.

se billede
Vedhæftede filer
123.jpg
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
20

Indlæg af Engelquist »

Man kunne vel også have en form for "passive" salgsannoncer, hvor det ikke er muligt at skrive indlæg- således at al henvendelse foregår pr pb til sælgeren...?
Brugeravatar
bio
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7323 Give
Geografisk sted: Givskud
Kontakt:

Indlæg af bio »

engelquist skrev:Man kunne vel også have en form for "passive" salgsannoncer, hvor det ikke er muligt at skrive indlæg- således at al henvendelse foregår pr pb til sælgeren...?
Det synes jeg ikke er nogen god ide, jeg synes det er meget rart, både som køber og sælger, at alle kan se de konstruktive spørgsmål og svar der bliver givet i salgtrådene. På et andet forum jeg bruger lidt er det forbudt at skrive i salgstrådene og det er bare virkelig irriterende at man ikke kan følge med i om noget er solgt, eller som sælger at skulle svare på de samme spørgsmål igen og igen over PB.
Mvh Lasse

Biolog, Nordic Reef
Brugeravatar
StarF
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 9530 Støvring
Geografisk sted: Støvring

Indlæg af StarF »

bio skrev:
engelquist skrev:Man kunne vel også have en form for "passive" salgsannoncer, hvor det ikke er muligt at skrive indlæg- således at al henvendelse foregår pr pb til sælgeren...?
Det synes jeg ikke er nogen god ide, jeg synes det er meget rart, både som køber og sælger, at alle kan se de konstruktive spørgsmål og svar der bliver givet i salgtrådene. På et andet forum jeg bruger lidt er det forbudt at skrive i salgstrådene og det er bare virkelig irriterende at man ikke kan følge med i om noget er solgt, eller som sælger at skulle svare på de samme spørgsmål igen og igen over PB.
Enig, bliver da også belastende at sku tømme sin PB konstant så.

Enlig syntes jeg det virker fint som det er nu, bare bumps bliver holdt på 2-3 dag...
Brugeravatar
Dezon
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Dezon »

ja, folk skal skære ned på bump. Så lige en annonce hvor der er bumpet 2 gange på en dag ^^ og 6 gange i alt mener jeg det var jeg talte det til.
malawicarsten
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
16
Postnummer: 9260 Gistrup
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Gistrup
Kontakt:

Indlæg af malawicarsten »

Hvad med at lave random visning af annoncerne så har bump ingen effekt og det er ens for alle
http://www.malawicarsten.dk ® - Nordjyllands saltvandsmekka #1
Nordjyllands bedste udvalg i saltvand
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
20

Indlæg af Engelquist »

bio skrev:
Hmmm- de "konstruktive" spørgsmål og svar består for det meste i: Sender du?, øv,du bor for langt væk,pb sendt, pb modtaget, bump, bump, bummelum...
Sælger må da have en interesse i at sælge sit produkt og kan jo bare tilpasse sin annonce til de spørgsmål han får pr pb...?

Men anyway, så ville det være fint hvis annoncen blev "liggende" under oprettelsesdatoen, så vi ikke skal kigge på den igen og igen- bum bum bummelum :wink:
Brugeravatar
Dezon
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Dezon »

nemlig, bare vis oprettelse dato så må folk selv bladre gennem salg annoncerne for at se hvad der er.
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

bio skrev:Jeg er også lidt træt af nogle enkelte som bumber deres annoncer ret tit. Kunne man ikke evt. lave det sådan at hvis der bliver rettet i det første indlæg (altså det oprindelige) i en salgstråd så kommer den frem som den første igen, præcis som hvis der var skrevet et nyt indlæg? Det ville jo betyde at hvis prisen eller andre oplysninger bliver rettet kommer annoncen forrest igen. På den måde vil jeg mene at man kunne forbyde at bumpe helt, men der er stadig mulighed for at få sin annonce frem igen hvis der er sket ændringer. Dette kræver jo så bare at folk har den disciplin der skal til og ikke laver noget svarende til et "bump" i det første indlæg uden at ændre noget væsentligt.
Så bliver folk bare ved med at ændre i den første annonce og så bliver det atter mulighed for at folk skal pege finger af hinanden. så det ændre ikke en pind ved bumpningen.

Nej lad salgs annoncer blive på den respektive plads de har fået af systemet, så er der intet og komme efter
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8970 Havndal
Geografisk sted: Demstrup

Indlæg af Nolan »

Syntes sgu der er ved at gå lidt millimeter-demokrati i det :/
Jeg forstår ikke, hvorfor i brokker jer over, at der bump'es - hvis der ikke var interesse i salgsannoncen i første omgang, lader man da bare være med, at læse den, når den bump'es. Længere er den da ikke.

Jeg læser ikke alle indlæg, når jeg er herinde. At jeg skal klikke et par gange ekstra på "Næste" nede i bunden af skærmen, for at kigge efter indlæg, jeg gider læse, ødelægger altså ikke min dag.

Jeg ville være ked af, et specificeret regelsæt, der skal følges, hvis man ikke vil have smidt i nakken, at "det må man ikke herinde". Den slags er der nok af, på andre fora.

/Kim
Brugeravatar
Berits tank
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
15
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Berits tank »

Nolan skrev:Syntes sgu der er ved at gå lidt millimeter-demokrati i det :/
Jeg forstår ikke, hvorfor i brokker jer over, at der bump'es - hvis der ikke var interesse i salgsannoncen i første omgang, lader man da bare være med, at læse den, når den bump'es. Længere er den da ikke.

Jeg læser ikke alle indlæg, når jeg er herinde. At jeg skal klikke et par gange ekstra på "Næste" nede i bunden af skærmen, for at kigge efter indlæg, jeg gider læse, ødelægger altså ikke min dag.

Jeg ville være ked af, et specificeret regelsæt, der skal følges, hvis man ikke vil have smidt i nakken, at "det må man ikke herinde". Den slags er der nok af, på andre fora.

/Kim

:K
Nu med 10 latterlige guppyer i 19 L...
viewtopic.php?f=115&t=37755
Brugeravatar
Limatho
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
16
Postnummer: 2630 Taastrup
Saltvand siden?: 2004

Indlæg af Limatho »

/Kim

:GO
Hvorfor har jeg kun 3 pisse ferskvandsfisk når jeg nu så gerne vil have dragefisk, kejsere og kiruger?
LarsSteen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 8963 Auning
Saltvand siden?: 1987
Geografisk sted: Auning / Djursland

Indlæg af LarsSteen »

/Kim
Som du ka' skrive det :GO

Ja er der noget du ikke vil læse så spring det over, der er jo sikkert også noget i tv eller i avisen du ikke gider at læse / se :wink:
Mvh. Lars Steen
mangler Neo. armatus - Pseudochromis fridmani - Synchiropus stellatus - Cent. multicolor
viewtopic.php?f=94&t=12057
[center]Da jeg har lukket mit firma sælger ud af lageret http://www.larssteen.dk/salg.html[/center]
Besvar

Tilbage til "Forum generelt"