filtermateriale i akvariet
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 5000 Odense C
- Saltvand siden?: 2010
- Geografisk sted: Odense C
- Kontakt:
filtermateriale i akvariet
Lige et hurtigt spørgsmål.
er ved at tage de sidste beslutninger om hvilke filtermateriale jeg skal have i mit akvarie så har lige brug for lidt erfaringer.
umiddelbart vil jeg have caulerpa alger i sumpen og evt. aktivt kul i overløbet - hvordan klinger det i jeres øre.
Et alternativ er jo også biobolde, men er det ikke rigtig forstået at de fjerne det samme som caulerpaalgerne altså nitrit/nitrat?
er det evt. andre alternativer til filtermateriale der er værd at overveje?
med venlig hilsen
er ved at tage de sidste beslutninger om hvilke filtermateriale jeg skal have i mit akvarie så har lige brug for lidt erfaringer.
umiddelbart vil jeg have caulerpa alger i sumpen og evt. aktivt kul i overløbet - hvordan klinger det i jeres øre.
Et alternativ er jo også biobolde, men er det ikke rigtig forstået at de fjerne det samme som caulerpaalgerne altså nitrit/nitrat?
er det evt. andre alternativer til filtermateriale der er værd at overveje?
med venlig hilsen
/ Maria
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 5960 Marstal
- Saltvand siden?: 1990
Re: filtermateriale i akvariet
ikke put aktivkul direkte i overløbet så det stopper til men efter akvariet er fint så det klarer vandet op for klorofyl når du renser ruden for at kigge ind,det er muligt at nogle alge fragmenter vil smutte en tur op i displayet fra refugiet med det er lige meget så længe du har nogle alge ædere der...
hardu ikke en skummer?
hardu ikke en skummer?
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 15
- Kontakt:
jo jo har skam en skummer.. Men tænke at man jo ligeså godt kunne udnytte pladsen. har plads i overløbet til biobolde eller evt til en pose med kul eller rowaphos. men er helt ny i faget så tænkte at nogen jo måtte have nogle erfaringer at dele ud af 

/ Maria
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
min erfaring siger at det er bedst at ikke belaste akvariet for meget samt en dobbel eller trippel måde at fjerne hvad der nu måtte være overskydende fra systemet,for i sidste ende at modvirke ophobning af næring/forurening
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
Kør med VSV!
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
for risikabelt!!alkoholen fordamper også så er det kun vand tilbage!
-
- Scooter Blenny
- Reactions:
- 15
- Kontakt:
Ole, ja det tænkte jeg nok. derfor jeg spurgte mht. kombinationen af biobolde og caulerpa.

/ Maria