Er det normalt - og hvordan får jeg det væk? Et eller andet dyr der gider fjerne det for mig eller er det frem med tandbørsten? Jeg har turbosnegle og forskellige rejer men det ser ikke ud til at nogen af dem gider hygge sig med tjansen

Naah, det gælder om at få rettet det hele ordentligt tilBingocaller skrev:Mine vandværdier er alle inde for rammen - dog har min temp været lidt for lav her på det sidste. Kan selvf. godt være det med cirkulationen - men så skal man jo have en pumpe siddende i hvert verdenshjørne jo?
Hmm forstår dig ikke rigtigt? Er det en god eller dårligt ting? Mener du at mit "snavs" er "muddersten" eller hvordan?ole. skrev:i mine øjne er det højt prioriteret "mudder sten" de kunne udvikle sig rigtig spænnende på 1 år eller 2..
godt habitat for mange bløddyr som graver sig igennem de bløde sten!
Hej Ole,ole. skrev:i mine øjne er det højt prioriteret "mudder sten" de kunne udvikle sig rigtig spænnende på 1 år eller 2..
godt habitat for mange bløddyr som graver sig igennem de bløde sten!
kulkilde doseringen vil stimulere noget bakterie vækst,men væksten er begrænset af andre ting primært nitrogen og fosfat
Hej Ole,ole. skrev:fordi jeg er nysgerrig på at finde en bakteriel foderkilde som ikke kun fodrer koraller men også mange andre organismer og ved at prøve det i akvariet så vil det kun have en effekt på bakterier i akvariet og det er der faren ligger...måske det var en ide at prøve med nogle kulturer af en art udenfor systemet..?
Hejsa Jens,jens lyn skrev:Kunne dette måske være en løsning. http://www.korallen-zucht.de/en/shop/pr ... -mate.html
Vil lige sige at det er et nyt produkt og jeg har ingen erfaring!
pederrevnørd skrev:Hej Ole,ole. skrev:fordi jeg er nysgerrig på at finde en bakteriel foderkilde som ikke kun fodrer koraller men også mange andre organismer og ved at prøve det i akvariet så vil det kun have en effekt på bakterier i akvariet og det er der faren ligger...måske det var en ide at prøve med nogle kulturer af en art udenfor systemet..?
God og sund ide - ingen af os ønsker at risikere ens setup med bakterier eller andet for den sags skyld, som vi ikke kender effekten af.
Jeg vil overveje din ide lidt - jeg har faktisk plads til at lave et ekstra setup, og kunne prøve noget af, uden at risikere det liv i mit akvarie som jeg elsker
I mit SPS køre jeg selv både Zeofood7, Prodibio Reefbooster, Prodibio Digest, VSV og Zeovit reactor - indtil videre med glimrende resultater - men jeg er meget konservativ med dosering.
Mvh
Peder
Jeg har en sarcophyton elegans, der krøllede sig sammen, ret så hurtigt efter jeg steg med vsv fra 1,1ml til 1,2. Det tog jeg som et tegn på det var formeget (men det kunne også være så mange andre ting, der kunne resultere i, at den ville krølle sammen)... Så nu kører jeg på 1mlBingocaller skrev:Jeg laver vandskift på onsdag så hvor jeg har tid - og skærer ned til 0.8 ml så og ser hvad der sker! Hvordan Anders kunne du se du var på hvor meget VSV?
Peder: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=92&t=37116