Jeg har ved at starte mig første saltvandsakvarium op. Jeg er i fuld gang med at kigge på fisk jeg kan komme i, når det er klar om 2-3 måneder. Jeg er faldt for kuffertfisken og synes den er super sej, så ville høre om der er nogen der ved og den er svær at have, om den skal have specielle forhold eller nogle ting der kunne hjælpe mig!?
- håber der er nogle der kan hjælpe.
Mvh. bloch
kuffertfisk
- mathiaskehlet
- Kejser fisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 3520 Farum
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Farum
Re: kuffertfisk
De skal helst ikke holdes med for "vilde" fisk og ikke for meget cirkulation, men du kan se mere her! http://www.saltvandswiki.dk/wiki/Lactoria_fornasini
-
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 3600 Frederikssund
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: 3600 Frederikssund
Hvis det er dit første saltvandsakvarie så er det nok ikke den smarteste fisk at starte ud med. Men prøv at læs en masse om fiskene du vil have inden du anskaffer dig dem, så må du selv tage stilling til om du har mod på det. Jeg ville fraråde dig det, men det er jo også kun min mening
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 15
- Postnummer: Ikke angivet
- Saltvand siden?: 2008
Uden at være experten her, så mener jeg at der er noget med at man skal tænke på at hvis en kuffertfisk dør, kan den udskille et eller andet, som kan få stort set alt i karet til at dø. Så begynderfisk tror jeg ikke den sorter under, hvis det er korrekt hvad jeg skriver.
-
- Dværg kejser
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 2500 Valby
- Saltvand siden?: 2010
mange tak for alle svarene.
Men kunne det være en god ide at sidde den i som den første fisk hvis det var ?
Mvh Bloch
Men kunne det være en god ide at sidde den i som den første fisk hvis det var ?
Mvh Bloch