HQI pære fra Fishstreet

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
MMartin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17
Postnummer: 3600 Frederikssund
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: 3600 Frederikssund

HQI pære fra Fishstreet

Indlæg af MMartin »

Hej

Er der nogen der har erfaring med de HQI pære fra Fishstreet? Overvejer nemlig lidt at prøve dem da økonomien for tiden ikke lige holder til at skifte de 3 stk jeg har. Så hvis nogen har prøvet dem vil jeg meget gerne høre jeres erfaringer

Mvh Martin
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 2990 Nivå
Saltvand siden?: 2006

Re: HQI pære fra Fishstreet

Indlæg af Han$en »

Jeg kører med en 70w 20000K fra dem.

Den har aldrig set skyggen af at være 20000K, nærmere 10, men ud over dette er de fine, og i hvert fald til prisen efter min mening! Der er også UV beskyttelse i selve pærene, jeg kører uden glas under pæren, og har gjort dette i 2 mdr nu, uden visne koraller :)
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
henrikp
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 8960 Uggelhuse

Indlæg af henrikp »

jeg synes at den fc2 250W 20000k gir et rigtig godt lys. jeg har lige bestilt e40 400watt til min nye lampe så jeg håber de gir et ligeså pænt blåt lys
MMartin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17

Indlæg af MMartin »

Det lyder jo ikke så tosset. Jeg ville gerne have 14000K, men lyder da til jeg så nok hellere må bestille dem i 20000K hvis jeg skal ramme noget der ligner de 14000K
henrikp
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17
Postnummer: 8900 Randers
Geografisk sted: 8960 Uggelhuse

Indlæg af henrikp »

ja den de kalder 14000k ligner at man har tisset i vandet :)
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

Til min smag synes jeg ikke deres 20000K er nok, jeg sætter 2x Acticnic T5 over her i næste uge. Men det er jo altid smag og behag. Men jeg vil nok placere 20000K modellen mellem 10000-12000K hos kvalitets brænderne :)
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
MMartin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17

Indlæg af MMartin »

Findes der ellers nogle steder i DK hvor man kan købe HQI pærer som ikke koster de hvide ud af øjnene?
Brugeravatar
Nolan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8970 Havndal
Geografisk sted: Demstrup

Indlæg af Nolan »

Saltvandsbutikken sælger Aqualight: http://saltvandsbutikken.dk/hqi-pre-aqu ... 71_96.html

Jeg kender dem ikke men prisen er lav.

/Kim
Brugeravatar
kenneth145
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
16
Postnummer: 4400 Kalundborg
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: kalundborg

Indlæg af kenneth145 »

Jeg har 2 stk 250w fc2 coralvue 12000 k fra saltvandsbutikken der har været brugt i 6 dage. dem ´kan du købe for 450 kr hvis det var noget.
Mvh. Kenneth boserup

nu med 500 l saltvand..
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

De sælger jo flere forskelige farver pærer. Det bedste vil være at få dem som har købt nogle til lige at smide et par billeder, så du har noget til at sammenligne ud fra.
10000-14000-20000 kelvin, siger ikke så meget. Der kan være enorm forskel på 2 stk 14000 fra forskellige fabrikater.
Synes nu at jeg har læst et eller andet om at der er et par som har fået pærer med forskelig farve.
MMartin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17

Indlæg af MMartin »

Tak Kim. Det er da nogle helt fine priser. Dem vil jeg hel klart overveje. Kan næsten ikke vente den måneds tid det tager før tingene kommer fra Kina

Jeg har også sådan to siddende i min lampe til natlys. Den ene er gået så skal bruge en ny. Er der nogen der ved hvad det er for en pære og hvor jeg kan købe den henne
Vedhæftede filer
Pære 002.JPG
Pære 002.JPG (26.13 KiB) Vist 1984 gange
Senest rettet af MMartin ons 25. aug 2010 12:59, rettet i alt 1 gang.
MMartin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17

Indlæg af MMartin »

kenneth145 skrev:Jeg har 2 stk 250w fc2 coralvue 12000 k fra saltvandsbutikken der har været brugt i 6 dage. dem ´kan du købe for 450 kr hvis det var noget.
Tak, men de passer jo ikke til min lampe som er på 3x150W
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

MMartin skrev:Tak Kim. Det er da nogle helt fine priser. Dem vil jeg hel klart overveje. Kan næsten ikke vente den måneds tid det tager før tingene kommer fra Kina

Jeg har også sådan to siddende i min lampe til natlys. Den ene er gået så skal bruge en ny. Er der nogen der ved hvad det er for en pære og hvor jeg kan købe den henne
De ting jeg har fået derude fra, kom da langt hurtigere end en måned. Det bliver ikke fragtet på muldyr derude fra.
Mener at det tog ca 10 dage.

De rør kaldes PLrør
MMartin
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17

Indlæg af MMartin »

Carsten skrev:
MMartin skrev:Tak Kim. Det er da nogle helt fine priser. Dem vil jeg hel klart overveje. Kan næsten ikke vente den måneds tid det tager før tingene kommer fra Kina

De ting jeg har fået derude fra, kom da langt hurtigere end en måned. Det bliver ikke fragtet på muldyr derude fra.
Mener at det tog ca 10 dage.

De rør kaldes PLrør
Tak Carsten :wink:

Sidst jeg bestilte en pumpe tog det over en måned, men kan jo så håbe at det hurtigere den her gang hvis jeg vælger at købe pærene der
laursen
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
16
Postnummer: 8981 Spentrup
Geografisk sted: Gassum, Randers

Indlæg af laursen »

Er der nogen der har erfaringer med denne? http://www.fish-street.com/150w_15k_pur ... ory_id=107
Min 430Liter tank: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=30588 Nu med 900Liter Tank
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Fredericia

Indlæg af Brian C »

Tjah jeg er færdig med at køre med Fishstreet pærer, min erfaring er at de ikke holder ret længe, 2-4 månder, inden de begynder at ændre farve, og deres byggekvalitet virker så skrøbelig at man næsten ikke tør tage ved dem pga glassets tykkelse
og deres FC2 pærer kan være meget svære at få i fatningerne, uden at ødelægge disse

det eneste plus jeg kan finde er prisen

men jeg har valgt at bruge disse http://petsupply.dk/marine-250w-14000k-p-8235
de er rimelige i pris, lyset er flot, og korallerne trives, og vigtigst af alt, de har ikke ændret farve eller lignende i det års tid jeg har kørt med dem

så det bliver osse marinelux, der kommer til at stå på min næste pære, dog bare en 400 watt i stedet, da jeg pønser på et nyt projekt
Mvh. Brian
Nu uden saltvand, holder pause efter flere år med saltvand
og sikke stille der blev i det lille hjem *GG*
Nu nøjes jeg med at tage billeder af, og nyde andres flotte akvarier
Brugeravatar
bio
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 7323 Give
Geografisk sted: Givskud
Kontakt:

Indlæg af bio »

Jeg kører med 150 watt Purble Blue. Det er ikke verdens bedste brænder, men til prisen er de fine. Jeg vil sige at farven på dem er hvid med et blåligt skær. Hvis man er til de blå toner i lyset skal man nok vælge en anden. Jeg har haft lidt problemer med at de ikke altid har samme farve, men så har jeg bare skrevet til dem med et billede af akvariet der viser forskellen i farven og de har sendt en ny brænder uden beregning. Brænderne holder heller ikke helt så længe som andre, men man kan næsten få tre brændere incl. fragt for den pris én brænder koster her hjemme, så jeg skifter dem bare lidt oftere...
Mvh Lasse

Biolog, Nordic Reef
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

Brian C skrev:Tjah jeg er færdig med at køre med Fishstreet pærer, min erfaring er at de ikke holder ret længe, 2-4 månder, inden de begynder at ændre farve, og deres byggekvalitet virker så skrøbelig at man næsten ikke tør tage ved dem pga glassets tykkelse
og deres FC2 pærer kan være meget svære at få i fatningerne, uden at ødelægge disse

det eneste plus jeg kan finde er prisen

men jeg har valgt at bruge disse http://petsupply.dk/marine-250w-14000k-p-8235
de er rimelige i pris, lyset er flot, og korallerne trives, og vigtigst af alt, de har ikke ændret farve eller lignende i det års tid jeg har kørt med dem

så det bliver osse marinelux, der kommer til at stå på min næste pære, dog bare en 400 watt i stedet, da jeg pønser på et nyt projekt
Har du set 70w versionen af Marine Lux 20000K i brug?

Vil gerne vide hvor blå den er, eller om den er mere lilla :)
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Brian C »

bio skrev:Jeg kører med 150 watt Purble Blue. Det er ikke verdens bedste brænder, men til prisen er de fine. Jeg vil sige at farven på dem er hvid med et blåligt skær. Hvis man er til de blå toner i lyset skal man nok vælge en anden. Jeg har haft lidt problemer med at de ikke altid har samme farve, men så har jeg bare skrevet til dem med et billede af akvariet der viser forskellen i farven og de har sendt en ny brænder uden beregning. Brænderne holder heller ikke helt så længe som andre, men man kan næsten få tre brændere incl. fragt for den pris én brænder koster her hjemme, så jeg skifter dem bare lidt oftere...
jeg har selv kørt med purple blue, i 250 watt, den har en udemærket farve, men den holder ikke længe

at det bare er at skifte pærer er jeg så ikke enig i, da de skift der sker i lysspektret ikke er af det gode for korallerne, mine fik det ihvertfald skidt når det skete
desuden har jeg oplevet blegede koraller, under lyset, og det har jeg hørt fra flere andre osse, så det kan være at uv beskyttelsen ikke er så god endda

så min erfaring siger mig at pærerne er et dumt sted at spare, det er jo trods alt kun én gang om året

Han$en, nu har jeg ikke leget med arkitekt/skrivebordslamper, :T så jeg kender ikke lige lyset fra den, men i betragtning af kvaliteten og farve på deres 14.000K 250 watt, ville jeg nok vælge at gå et hak ned i kelvin til eks 14.000 med mindre du vil have det blåt
Senest rettet af Brian C man 13. sep 2010 21:01, rettet i alt 1 gang.
Mvh. Brian
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

Brian C skrev:Han$en, nu har jeg ikke leget med arkitekt/skrivebordslamper, :T så jeg kender ikke lige lyset fra den, men i betragtning af kvaliteten og farve på deres 14.000K 250 watt, ville jeg nok vælge at gå et hak ned i kelvin til eks 14.000 med mindre du vil have det blåt
Hvorfor skal du altid mobbe mig? :G :T

Jamen ja.. Du kender mig - Jeg skal have amerikanske og urealistiske radioaktive farver - Derfor lokker 20000K mig. Men ikke hvis den er for Lilla.. Jeg må se om jeg kan lokke Joachim til at lege med nogle! :)
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
laursen
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
16
Postnummer: 8981 Spentrup
Geografisk sted: Gassum, Randers

Indlæg af laursen »

Jeg vil nu også gerne have at de går meget over i det blå
Min 430Liter tank: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=30588 Nu med 900Liter Tank
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Brian C »

Han$en skrev:
Brian C skrev:Han$en, nu har jeg ikke leget med arkitekt/skrivebordslamper, :T så jeg kender ikke lige lyset fra den, men i betragtning af kvaliteten og farve på deres 14.000K 250 watt, ville jeg nok vælge at gå et hak ned i kelvin til eks 14.000 med mindre du vil have det blåt
Hvorfor skal du altid mobbe mig? :G :T

Jamen ja.. Du kender mig - Jeg skal have amerikanske og urealistiske radioaktive farver - Derfor lokker 20000K mig. Men ikke hvis den er for Lilla.. Jeg må se om jeg kan lokke Joachim til at lege med nogle! :)
Den da jeg ikke mobber dig, så bør du være bekymret, meget bekymret :T

jo jeg kender godt dit behøv for yankie-doodle-bubblegum farver :wink: :T

i så fald vil jeg osse gå efter 20.000'eren
Mvh. Brian
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

Brian C skrev:Den da jeg ikke mobber dig, så bør du være bekymret, meget bekymret :T

jo jeg kender godt dit behøv for yankie-doodle-bubblegum farver :wink: :T

i så fald vil jeg osse gå efter 20.000'eren
Min fars bil er hurtigere end din fars!! :wc:

Men formoder vil at deres 20.000K går for meget i lilla, eller holder sig usædvanlig blå? Lilla er IMO noget være fis :)
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Brian C »

Som sagt kender jeg ikke så meget til de små lommelygte pærer der :T

men nu har jeg selv en Marinelux 14000K nu, den er der intet lilla i, så jeg formoder der heller ikke er det i deres 70 watts 20.000K
desværre kan man vist ikke få Radium pærerne (osse fra petsupply) i 70 watt, der har jeg set en 20.000K pære, og den gav et mere kraftigt blåligt skær, uden lilla i

men skal du have de vilde farver frem, så giv lige lyset et lille touch af lilla, det giver fluo-farver
Mvh. Brian
Brugeravatar
Stefan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2750 Ballerup
Kontakt:

Indlæg af Stefan »

Jeg kører med en Radium 20000K og den er slet ikke "voldblå" efter min mening.
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

Med den historik brænderne har fra Fishstreet, er det mig ubegribelig at man bruger et vælg af penge på akvarie, LS, fisk, teknik mm. for at holde et saltvandsakvarie kørene for så at spare hånd-øre i den sammenhæng på en så vigtig ting som brændere der er så vital for korallene.

Det er trods alt heller ingen hemmelighed at brændere herfra alligevel ikke i det lange løb giver besparelser da disse skal skiftes oftere samt farvenuancer i mange tilfælde ikke matcher hinanden selv hvis der købes ens brændere.

Så hvis der skal spares penge så køb dog en fisk eller koral mindre om året, og brug pengene på kvalitets brændere som holder og ikke har risico for afbrænding af koraller mm.
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

Brian C skrev:Som sagt kender jeg ikke så meget til de små lommelygte pærer der :T

men nu har jeg selv en Marinelux 14000K nu, den er der intet lilla i, så jeg formoder der heller ikke er det i deres 70 watts 20.000K
desværre kan man vist ikke få Radium pærerne (osse fra petsupply) i 70 watt, der har jeg set en 20.000K pære, og den gav et mere kraftigt blåligt skær, uden lilla i

men skal du have de vilde farver frem, så giv lige lyset et lille touch af lilla, det giver fluo-farver
Jeg havde tænkt at krydre med et Fiji-Pink T5 :)
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
Han$en
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Han$en »

Lord Mike skrev:Med den historik brænderne har fra Fishstreet, er det mig ubegribelig at man bruger et vælg af penge på akvarie, LS, fisk, teknik mm. for at holde et saltvandsakvarie kørene for så at spare hånd-øre i den sammenhæng på en så vigtig ting som brændere der er så vital for korallene.

Det er trods alt heller ingen hemmelighed at brændere herfra alligevel ikke i det lange løb giver besparelser da disse skal skiftes oftere samt farvenuancer i mange tilfælde ikke matcher hinanden selv hvis der købes ens brændere.

Så hvis der skal spares penge så køb dog en fisk eller koral mindre om året, og brug pengene på kvalitets brændere som holder og ikke har risico for afbrænding af koraller mm.
Jeg kunne ikke være mere enig - Til trods for at jeg har en fra omtalte shop.. Jeg er dog undskyldt - Jeg leder efter den rigtige 20000K til min smag, derfor skulle jeg bare have noget midlertidigt billigt, og så var de ca 55,- med porto jo oplagt :D
[center]Nuværende setup:
Innovative Marine Nuvo
Giesemann Aurora 1200
Aquaforest ProBiotic
[/center]
Brugeravatar
Brian C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17

Indlæg af Brian C »

Stefan skrev:Jeg kører med en Radium 20000K og den er slet ikke "voldblå" efter min mening.
nej voldblå er de ikke, men blå det er de, men det næste problem er så ballasten da også kan påvirke farven
og skal det være voldblåt så smid noget T5 på

Lord Mike, jeg kan ikke være mere enig, det er lidt det samme med visse typer billig fosfatfjerner fra Tyskland, der er garanteret stadig købere, selvom skidtet ikke er særlig effektivt

Jeg har i hvertfald fundet ud af at der er andre og IMO bedre måder at spare på, både i indkøb og forbrug, men. mere om det senere i en anden tråd :wink:
Mvh. Brian
Brugeravatar
Stefan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2750 Ballerup
Kontakt:

Indlæg af Stefan »

Jeg bruger en Coralvue elektronisk ballast, men ja, det har sikkert også noget at sige. Farven på Radium 20000K minder meget om Reeflux 12000K og Coralvue 14000K, som jeg kørte med tidligere. Noget T5 ville helt sikkert spice det lidt op! ;-)
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"