VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.

Rådne renovering af vores bolig!!!!!

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17
Postnummer: 8240 Risskov
Saltvand siden?: 2001
Geografisk sted: Århus

Rådne renovering af vores bolig!!!!!

Indlæg af MiksBiks »

Hej alle sammen

Skal lige af med noget vrede/frustrationer/mave pine m.m. :wink:

Vi bor til lege og vi skal have renoveret vores lejligheder, og det er så omfattende at vi har fået af vide vi helt skal flytte ud af lejligheden i ca. 6 uger. Vi skal flytte i februar måned!

Så går jeg selvfølgelig ned og snakker med dem der styrer det hele og siger at det er ikke bare lige sådan at pakke vores akvarie ned da det ikke bare er et selvskabs akvarie
"Ja det skal bare lukkes for der bliver lukket for el og varme i perioden"!!!!!
Okay fuck øre tænkte jeg så bare. :angry: :angry: :angry: :angry: :angry:

Heldigvis har noget venlighed og forklaring om hvad det handler om, og ikke mindst hvad det ville koste og lukke ned og starte op igen, fået tingene ind på en anden bane så de er da ved at være til at snakke med.
Vi er helt der ude at (vi har et vennepar hvor manden er advokat med speciale i boligret) vi er klar til at gå rettens vej for at den renovering ikke skal koste os noget.
Det er sku da for meget :angry: :angry: :angry: :angry:

Nu er vi der hvor jeg nok måske kan kobles på bygge strøm, som er lige så pålideligt som dsb, og hvem garantere at stikket til akvariet ikke bliver trukket ud fordi en eller anden håndværker lige mangler et stik.!!! er selv håndværker så kender det :y

Skulle bare lige af med det til nogen der sikkert ville forstå min sag uden jeg skal stå og føle mig som en særling med den hoppy :wink: :wink: :wink: (den fylder jo alligevel lidt)

Puha det var rart lige at få det ud :y :y
Mvh Michael
Brugeravatar
spax
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 9900 Frederikshavn
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Frederikshavn

Re: Rådne renovering af vores bolig!!!!!

Indlæg af spax »

sur røv siger jeg bare :( Håber sku ikke du skal til at flytte ud, og lukke din balje ned :(
Føler sku med dig
Mvh kim

160L akvarie med 54L sump. Tunze overløb. Tunze 6045. Tunze 6015 x 2 . Tunze 9005 skummer. ATI sunpower 6x24w
viewtopic.php?f=92&t=48533
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

Hej Michael

Først lige et tak for sidst, det var ren hygge :y

Kan godt huske hvilken bekymring du havde over dette og håber at i finder en løsning som alle parter kan være tilfreds :be:
cagge24
Copepod
Copepod
Reactions:
16
Postnummer: 2300 København S

Indlæg af cagge24 »

du skal da bare afisolere lidt af ledningen og så lige køre lidt kobbertråd omkring så tror jeg kun de piller ved det stik en gang :sneaky:
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17

Indlæg af MiksBiks »

Lord Mike skrev:Hej Michael

Først lige et tak for sidst, det var ren hygge :y

Kan godt huske hvilken bekymring du havde over dette og håber at i finder en løsning som alle parter kan være tilfreds :be:
Selv tak, det var da rasende hyggeligt :beer: :beer: og en fornøjelse at se tanken :f2: :f2:
Mvh Michael
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2007
Geografisk sted: Esbjerg 38,5 km Fra kvong
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

MiksBiks skrev:Hej alle sammen

Vi bor til lege og vi skal have renoveret vores lejligheder, og det er så omfattende at vi har fået af vide vi helt skal flytte ud af lejligheden i ca. 6 uger. Vi skal flytte i februar måned!

Så går jeg selvfølgelig ned og snakker med dem der styrer det hele og siger at det er ikke bare lige sådan at pakke vores akvarie ned da det ikke bare er et selvskabs akvarie

Heldigvis har noget venlighed og forklaring om hvad det handler om, og ikke mindst hvad det ville koste og lukke ned og starte op igen, fået tingene ind på en anden bane så de er da ved at være til at snakke med.
Vi er helt der ude at (vi har et vennepar hvor manden er advokat med speciale i boligret) vi er klar til at gå rettens vej for at den renovering ikke skal koste os noget.

Nu er vi der hvor jeg nok måske kan kobles på bygge strøm, som er lige så pålideligt som dsb, og hvem garantere at stikket til akvariet ikke bliver trukket ud fordi en eller anden håndværker lige mangler et stik.!!! er selv håndværker så kender det :y

Skulle bare lige af med det til nogen der sikkert ville forstå min sag uden jeg skal stå og føle mig som en særling med den hoppy :wink: :wink: :wink: (den fylder jo alligevel lidt)

Ja det er så ulempen ved at sidde til leje :h

Tror bare den bliver svær, såfremt de ikke er til og tale med, det ville jo være det samme hvis du havde plantet korn i stuen og denne skulle renoveres før høst tiden. Det er jo ligesom ikke udlejers problem hvad folk går og sysler med. men held og lykke
Brugeravatar
Helena
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 5240 Odense NØ
Geografisk sted: Odense NØ

Indlæg af Helena »

Det er omvendt heller ikke forbudt at tage hensyn til andre mennesker, og det er jo i dette tilfælde ikke det store manden beder om :h
Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Indlæg af Bingocaller »

Eller må du starte en generator op og smide udstødningen ud med en slange af vinduet - og så bare sørge for der er benz på. Larmen er vel ligemeget eftersom der ikke er nogen hjemme - håndværkerne skal nok være glade for lidt at høre på :)
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
Brugeravatar
Holst
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17
Postnummer: 6800 Varde
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Varde

Indlæg af Holst »

Jeg kan næsten se at hvis det koster lidt at sikre dit akvarie, så er det alligevel pengene værd!.
Kontakt din "lokale" automatik biks. De kan lave et system der SMS'er dig hvis strømmen ryger til din balje. Det kommer til at koste, men så er du i det mindste advaret og kan reagere og ikke mindst agere. !

Krydser fingre for at tingene ikke ryger helt af sporet..
Tænk hvis alle danske søer var af øl, tænk hvis alle danske søer var af øl. Så vil jeg ligge nede på bunden og få bajer smag i munden, tænk hvis alle danske søer var af øl.
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

Helena skrev:Det er omvendt heller ikke forbudt at tage hensyn til andre mennesker, og det er jo i dette tilfælde ikke det store manden beder om :h
Næ det er rigtig, men problemet er der jo såfremt de skal lave noget el arbejde eller med vand, så kan de jo ikke tage højde for hvad folk har i en lejet bolig.
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Nu er det sådan at alle håndværkker er til at tale med og er rimelige forstålige. En der sider bag skrivebord er som regl bare underlagt nogle regler.
Så mon ikke man får mere ud af at snakke med electrikker formanden.

Alle de renoveringer jeg har været på har vi altid prøvet at tilpasse os vores kunder også for at få den bedste kontakt til folk. Ingen gider arbejde hvis alle er pisse sure.

Steen
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

spdiving skrev:Nu er det sådan at alle håndværkker er til at tale med og er rimelige forstålige.
Steen

Det må have været før end at 50% af "håndværkerne" kom fra Polen eller randstaterne
spdiving
Reactions:

Indlæg af spdiving »

Carsten skrev:
spdiving skrev:Nu er det sådan at alle håndværkker er til at tale med og er rimelige forstålige.
Steen

Det må have været før end at 50% af "håndværkerne" kom fra Polen eller randstaterne

Man får hvad man betaler for.

Betaler man med bananner får man aber.

Steen
Brugeravatar
em300
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
15
Postnummer: 7870 Roslev
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af em300 »

Nu kender jeg ikke beliggenheden for lejligheden men har du ikke nogle gode naboer hvor du kan smide en lednig over gennem et vindu eller noget. Så til gengæld kan du jo give en gotte kurv og et passende penge beløb. :wink:

Men håber virkelig du finder ud af noget. Jeg har lige læst hele din tråd om akvariet, og hold op et slid det må have været. Men når man slider i det får man jo også gode resultater, som jeg kan se du har. Det er bare super flot. :h
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

spdiving skrev:
Carsten skrev:
Steen

Man får hvad man betaler for.

Betaler man med bananner får man aber.

Steen
Så du mener dem fra polen er aber ?
Det var da noget af en racistisk bemærking. :crybaby:

Nu kommer hougaard :lipssealed: :h
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17

Indlæg af MiksBiks »

ronny.w skrev:
MiksBiks skrev:Hej alle sammen

Ja det er så ulempen ved at sidde til leje :h

Tror bare den bliver svær, såfremt de ikke er til og tale med, det ville jo være det samme hvis du havde plantet korn i stuen og denne skulle renoveres før høst tiden. Det er jo ligesom ikke udlejers problem hvad folk går og sysler med. men held og lykke
Korn i stuen!! Ja undskyld min dårlige humor, men det er sku en noget forstyrret sammenligning.
Og jeg kan love dig det kan blive udlejers problem.
Holst skrev:Jeg kan næsten se at hvis det koster lidt at sikre dit akvarie, så er det alligevel pengene værd!.
Kontakt din "lokale" automatik biks. De kan lave et system der SMS'er dig hvis strømmen ryger til din balje. Det kommer til at koste, men så er du i det mindste advaret og kan reagere og ikke mindst agere. !

Krydser fingre for at tingene ikke ryger helt af sporet..
Takker, arb med alle løsninger :GO
spdiving skrev:Nu er det sådan at alle håndværkker er til at tale med og er rimelige forstålige. En der sider bag skrivebord er som regl bare underlagt nogle regler.
Så mon ikke man får mere ud af at snakke med electrikker formanden.

Alle de renoveringer jeg har været på har vi altid prøvet at tilpasse os vores kunder også for at få den bedste kontakt til folk. Ingen gider arbejde hvis alle er pisse sure.

Steen
Jeg har iviteret elektrikker formanden til en kop kaffe på tirsdag for at han kan se problemet og vi kan finde en løsning inkl backup strøm, da bygge lederen ikke tør lade det køre uden.
Carsten skrev:
Steen

Det er desværre et af problemerne at der går polakker på pladsen, så selvom der er en sedel på stikket forstår de det ikke.
em300 skrev:Nu kender jeg ikke beliggenheden for lejligheden men har du ikke nogle gode naboer hvor du kan smide en lednig over gennem et vindu eller noget. Så til gengæld kan du jo give en gotte kurv og et passende penge beløb. :wink:

Men håber virkelig du finder ud af noget. Jeg har lige læst hele din tråd om akvariet, og hold op et slid det må have været. Men når man slider i det får man jo også gode resultater, som jeg kan se du har. Det er bare super flot. :h
Den med naboen virker deværre ikke da de også får lukket deres strøm :-(
Mvh Michael
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

Ja miksbiks nu har jeg set folk der havde taget deres gulv brædder op og plantet kartofler i en 3 værelse lejlighed i et af rummen og sågar set folk holde Høns og geder på en tarasse / udestue på 3 sal.

Og det kan aldrig nogensinde være udlejers problem hvad folk har, når det kommer til sidste ende.

Men jeg håber da du finder en løsning på dit kommende problem.
Brugeravatar
MiksBiks
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
17

Indlæg af MiksBiks »

ronny.w skrev:Ja miksbiks nu har jeg set folk der havde taget deres gulv brædder op og plantet kartofler i en 3 værelse lejlighed i et af rummen og sågar set folk holde Høns og geder på en tarasse / udestue på 3 sal.

Og det kan aldrig nogensinde være udlejers problem hvad folk har, når det kommer til sidste ende.

Kornet er høstet og kartoflerne smagte skide godt. Geden og hønsene er i midlertidig pleje, men akvariet er sku ike bare lige sådan at flytte midlertidig. :wink: :wink: :scream: :scream: :scream:
Mvh Michael
Brugeravatar
ronny.w
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Kontakt:

Indlæg af ronny.w »

MiksBiks skrev:
ronny.w skrev:Ja miksbiks nu har jeg set folk der havde taget deres gulv brædder op og plantet kartofler i en 3 værelse lejlighed i et af rummen og sågar set folk holde Høns og geder på en tarasse / udestue på 3 sal.

Kornet er høstet og kartoflerne smagte skide godt. Geden og hønsene er i midlertidig pleje, men akvariet er sku ike bare lige sådan at flytte midlertidig. :wink: :wink: :scream: :scream: :scream:
he he godt ord igen :beer:
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"