hmm hvor bliver algerne af?
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 4000 Roskilde
- Saltvand siden?: 2010
hmm hvor bliver algerne af?
Hej
Går og undre mig lidt over hvornår algefasen i mit nye akvarie starter?
Har haft vand i i en uge nu og ser stadig ikke skyggen af alger? Jeg har 2x150w + 2x54w på i 6 timer om dagen. Stenene er købt brugt og skiverne samt xenia'en der var med på dem står umiddelbart fint.
Skal jeg blot læne mig tilbage og vente eller er der noget i ser jeg kan gøre anderledes?
Går og undre mig lidt over hvornår algefasen i mit nye akvarie starter?
Har haft vand i i en uge nu og ser stadig ikke skyggen af alger? Jeg har 2x150w + 2x54w på i 6 timer om dagen. Stenene er købt brugt og skiverne samt xenia'en der var med på dem står umiddelbart fint.
Skal jeg blot læne mig tilbage og vente eller er der noget i ser jeg kan gøre anderledes?
Fluval Edge 23L in the making
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
Re: hmm hvor bliver algerne af?
hehe jyde kan jeg ikke prale af at være
De seks timer kommer fra denne post: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=2&t=36067 hvori der anbefales 4-6 timer i opstarts fasen så formoder at det er nok? Hvis ikke snakker vi så 9 timer istedet eller?
Stenene havde vist været et års tid i det gamle akvarie og har så stået i min kælder med cirkulation i ca. 2 uger inden de røg i det nye akvarie.

Stenene havde vist været et års tid i det gamle akvarie og har så stået i min kælder med cirkulation i ca. 2 uger inden de røg i det nye akvarie.
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
Så skete der sgu noget 
Skruede lys tiden op til 9 timer og har nu fået "flotte" grønne alger på store dele af glasset til akvariet.
Spørgsmålet er nu går jeg igang med at bekrige dem med min algeskraber eller sætter jeg mig på mine hænder og lader dem vokse sig store for på den måde at fjerne giftstofferne fra akvariet?

Skruede lys tiden op til 9 timer og har nu fået "flotte" grønne alger på store dele af glasset til akvariet.
Spørgsmålet er nu går jeg igang med at bekrige dem med min algeskraber eller sætter jeg mig på mine hænder og lader dem vokse sig store for på den måde at fjerne giftstofferne fra akvariet?
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2500 Valby
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Valby
hmm mit kom efter en uges tid og nu på 1.md ligner mit en kæmpe græsplæne:) hugo og søharen er godt igang......
En gang saltvand, altid saltvand ......
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
så du har altså ikke manuelt bekæmpet det med algeskraber osv? Mit har kun kørt i små to uger så tænker stadig at det er for tidligt med hugo og søhare
-
- Rev Rokke
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 2500 Valby
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Valby
kasbac skrev:så du har altså ikke manuelt bekæmpet det med algeskraber osv? Mit har kun kørt i små to uger så tænker stadig at det er for tidligt med hugo og søhare
konen har håndplukket lidt i dag, ellers nej....... jeg vil nok sætte en hugo og en søhare omkring d 3 uge... så længe der noget den kan spise
En gang saltvand, altid saltvand ......