Jeg har lige købt mig en brugt ATI BM 200 men hvor høj skal vandstanden være?
Kan ikke rigtig finde noget om det.
Håber der er nogen der kan hjælpe.

ja okay det kommer sig måske ikke så nøje?Schwensen skrev:Jeg har min stående i 28 cm vand, som jeg mener var den anbefalede maxhøjde på ATI's gamle hjemmeside. Den står dog på en ca. 2cm høj blå filtersvamp. Det fungerer fint hos mig, og jeg kan selv bestemme om den skal skumme vådt eller "tørt"
bhansen skrev:Hejsa,
Jeg har en tysk manual på ATI BM200, da jeg selv har haft en, der står følgende:
Einstellung:
Einer der markantesten Vorteile unserer Abschäumerserie ist die stufenlose Einstellmöglichkeit. Einige Toleranzen müssen jedoch beachtet werden:
Der Wasserstand im Technikbecken kann zwischen 15cm und 25cm betragen. Wir empfehlen einen Wasserstand von 19cm bis 22cm.
Ein Abschäumer braucht eine gewisse Zeit zum „Einlaufen“. Das kann von einigen Stunden bis mehrere Tage dauern. In dieser Zeit arbeitet der Abschäumer reduziert. Dies hängt mit Fertigungsrückständen zusammen, die die Oberflächenspannung negativ beeinflussen können. Ist diese so genannte „Break-in-Phase vorbei, können Sie daran gehen, den Abschäumer nach Ihren Vorlieben zu justieren. Dies geschieht anhand des Handrades, das je nach Drehrichtung, den Wasserstand im Abschäumer anhebt oder senkt. Wir empfehlen eine leicht feuchte Abschäumung, was in der Szene aber Befürworter und Kritiker hat. Sowohl eine trockene, als auch eine feuchte Abschäumung haben Vor- und Nachteile.
Ist der Abschäumer einmal eingestellt, einen gleich bleibenden Wasserstand in der Technikkammer vorausgesetzt, ist es in der Regel nicht notwendig erneut einzugreifen.
Hvis du vil have manualen tilsendt, så kan du give mig din mail adresse.
Hilsen
Brian
Hej CarstenCarsten skrev:Min BM250 står i 18 cm vand, og det fungerer fint
Pumpen skal jo rengøres jævnligt, så det kan også være skidt der sidder på magneten, og skurer på siden.smukfisk skrev:Hej CarstenCarsten skrev:Min BM250 står i 18 cm vand, og det fungerer fint
Ved du hvoedan man kan se aksel til rotoren er slidt?
Min har en knuder lyd. kan det være den.
Super tak for hjælpen. vil prøv at sætte en ny aksel samt lejer i.Carsten skrev:Pumpen skal jo rengøres jævnligt, så det kan også være skidt der sidder på magneten, og skurer på siden.smukfisk skrev:Hej CarstenCarsten skrev:Min BM250 står i 18 cm vand, og det fungerer fint
Ved du hvoedan man kan se aksel til rotoren er slidt?
Min har en knuder lyd. kan det være den.
Min skummer har kørt i en 4 års tid, og pludseligt havde den ene aksel gnavet sig igennem det underste leje på den ene
pumpe. Så det er nok mere det du skal holde øje med.
Men en jævnlig udskiftning af aksel og lejer samt udskiftning af nettet på rotoren, vil nok ikke skade.
Saltvandsbutikken har aksel og lejer til en MEGET favorabel pris. Halvdelen af hvad det koster i Tyskland.