Jeg er ved at starte mit akvarie op, og tænkte jeg lige ville smide et par billeder op, og fortælle hvordan jeg har båret mig ad.
Her er det set forfra:

og fra siden:

Under låget har jeg sat en ekstra 600l/h pumpe til ved overløbet, som jeg med et stykke vandslange har sat til en wave-maker i venstre side:

Der er desuden et 300l/h powerhead og et 600 l/h powerhead bagved stenene.
Jeg har en masse levende sten i overskud, som jeg har stående seperat med varme og pumpe. Jeg regner med at banke nogle af dem i stykker og smide ned i kammeret længst til venstre som filter.
Jeg har desuden et lille problem: Der kommer bobler i akvariet. Det er noget jeg har læst andre har haft med boyu akvarier. Jeg kan se at de kommer ud af en lille rille ved kammeret med varmelegemet i. Denne rille burde være lukket, men der slipper altså alligevel en smule luft ud den vej. Jeg har ikke fundet ud af hvordan jeg kan undgå dette.
Jeg har ikke målt værdier endnu, da jeg tænkte at det lige skal have en uges tid til at falde lidt til ro.
Der fulgte iøvrigt en snegl og en lille krebs med de levende sten... Hyggeligt

Jeg er lidt i tvivl om hvor mange sten der skal være i akvariet. Jeg har læst steder at jo flere levende sten der er, jo bedre, meeeen der skal vel også være plads til en Nemo

Kommentarer modtages gerne